Mpc Of mV8000

BG 53

Ingeburgerd
He mensen,

Ik wil binnenkort een sampler aanschaffen, maar twijvel nog tussen een mpc of een roland mv 8000. Deze sampler zal voor hip hop worden gebruikt. Welke kan ik beter kopen??

Greedz,

Wesley

Ken de roland mv 8000 niet. Maar mpc klinkt dik, werkt snel.

Wil je dan de mpc2000xl of de 2500?

P.S. zal ook wel een reden zijn dat de "meeste" hiphopproducers met een mpc werken.

volgens wordt de mv ook wel heel veel gebruikt hoor!
hij is alleen wel behoorlijk duurder dan een mpc
die vga is optie is wel heel relaxed natuurlijk! maar kost wel weer geld!

over beiden zijn genoeg revieuws en filmpjes te vinden op het net
google is your friend!

He,

Ik had al even op youtube gekeken. En inderdaat veel producers gebruiken de mpc. Ik zat eerst aan een mpc 2500 of 4000 te denken, maar toen ik de Mv 8000 zag begon ik echt te twijfelen, en zou hierover dus wel wat info over willen hebben van mensen die hier ervaring mee hebben.
Nieuw is de Rolland inderdaat behoorlijk duur, 2e hands is i goed te betalen (ongeveer even duur als de mpc 2500).

Ik moet zeggen dat het me wel erg opvalt dat de laatste weken erg veel mv8000 aangeboden worden op marktplaats, tegen prijzen tussen de 1100 en 1400 euro. Dat zegt natuurlijk niks over de bak zelf, maar je zou bijna gaan denken dat er toch iets mee is wat mensen na de aankoop niet aanspreekt.
Dit is natuurlijk pure speculatie (pure speculaas?), dus dat zegt heelemaal niks.

Maar het viel me toch op :D

Hoe is Roland eigenlijk met de software updates?
Kan toch niet slechter zijn dan Akai.

Hee je kan ook nog voor weinig geld een 1000 kopen, met het alternatieve OS
kan deze meer of evenveel als de 2500 op de hardware verschillen na dan.
De 2500 wordt overigens ook onder handen genomen door het JJ team, dus
das ook erg fijn.

http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/

Origineel geplaatst door dsil
Ik moet zeggen dat het me wel erg opvalt dat de laatste weken erg veel mv8000 aangeboden worden op marktplaats, tegen prijzen tussen de 1100 en 1400 euro. Dat zegt natuurlijk niks over de bak zelf, maar je zou bijna gaan denken dat er toch iets mee is wat mensen na de aankoop niet aanspreekt.
Dit is natuurlijk pure speculatie (pure speculaas?), dus dat zegt heelemaal niks.

Maar het viel me toch op :D

Het is veel simpeler: een nieuwe uitvoering.

Origineel geplaatst door dsil

Misschien spreekt de nagelnieuwe MV-8800 hen meer aan? :D

Wat zijn de verschilen tussen de 8000 en de 8800 dan, zo op het eerste gezicht zie ik zo geen verschil behalfe dat de 8800 een kleuren scherm heeft.

Origineel geplaatst door BG 53
Wat zijn de verschilen tussen de 8000 en de 8800 dan, zo op het eerste gezicht zie ik zo geen verschil behalfe dat de 8800 een kleuren scherm heeft.

Hij is sneller, heeft gebruiksvriendelijkere samplebewerking en er zit standaard een 400 mb sampleset in.

Scheelt niet zo heel veel maar als je verzekerd wilt zijn van updates (en Roland is daar met de 8000 zeker niet zuinig mee geweest) zou ik voor de 8800 gaan.

Oh ja en de VGA kaart zit er standaard in.

er is geen apparaat wat beter is.. jij moet het laten gebeuren

bekijk de specs van beide en check wat je nodig hebt en wat jij wilt en welke het meest je behoefte zal bevredigen..

ik heb een vraagje....

ik heb een vraagje....

Ik heb e.e.a. gelezen en gezien over de mc 808,

is dit ook niet wat om hiphop beats & electro mee te maken ?

lijkt me ook wel een ok apparaatje.

wie heeft hier een nuttige mening over ?

Schijnt bagger te zijn... iemand op dit forum heeft hem getest en was niet ethousiast er over... Lees zn review maar...

@ Topic starter

Ik heb een MV8000 te koop.

IZGS 1150 mag je hem komen halen...

geen vga kaart.
128 mb ram
40gb hdd

ander prioriteiten nu en kom niet aan dat ding toe, jammer want het geludi is gruwelijk. kan mpc een puntje aan zuigen. hij kan alles ff beter en sneller en meer dan de mpc.

hollar !

info@unchained.nl voor reacties

Back