Asr-x vraagje

jura

Ingeburgerd
hallo ik heb zonet een Asr-x gescoord op ebay, nu vroeg ik me af of er eventueel een mogelijkheid is om er een kaartlezer in te bouwen zoals in de mpc's? ik heb slechte ervaring met zipdrive's (klik....klik....:( ) en verkies kaartjes boven een harde schijf...

probleem opgelost. het is een harde schijf geworden. bedankt voor de hulp :halleluja :(

hoe kan je eigelijk zien, op een ensoniq asr tabletop sampler, wat voor een OS er op drait, toetsen combi of zo? dank *D

Iemand zou het toch wel weten op dit forum :(

uw kennis graag :geslaagd:

volgens mij niet.
Het is voor iemand anders van wie ik er een wil kopen maar die weet er zero van af.
dit had hij geprobeert.... maar ja het is een noob.
ik wil minnimaal OS 2.5 hebben namelijk, schijnt belangerijk te zijn. :)

To determine which O.S. version is installed in your ASR-X or ASR-X Pro,
Press the Disk/Global Save button, and while holding it down, press the
System/MIDI button. The display will briefly show which version of the
Operating System is currently installed. :)

Origineel geplaatst door gerrie79
volgens mij niet.
Het is voor iemand anders van wie ik er een wil kopen maar die weet er zero van af.
dit had hij geprobeert.... maar ja het is een noob.
ik wil minnimaal OS 2.5 hebben namelijk, schijnt belangerijk te zijn. :)

Je hoeft je niet te schamen hoor;)

Origineel geplaatst door mikemix
Je hoeft je niet te schamen hoor;)

HI HI :D . . . . . . ik zou me dood schamen als het echt mezelf zou betreffen 8o)

Origineel geplaatst door Digimod
To determine which O.S. version is installed in your ASR-X or ASR-X Pro,
Press the Disk/Global Save button, and while holding it down, press the
System/MIDI button. The display will briefly show which version of the
Operating System is currently installed. :)

bedankt digimod!!

maar zou het toch mogelijk zijn om er en kaartlezer in te bouwen?
waarom niet? of toch wel?......

Ik heb een vraag die hierop lijkt. Misschien handiger dan een nieuw soortgelijk topic aanmaken...

Net een asr-x gehaald :halleluja, en ik probeer mijn microtech cardreader (PCD-47B) werkend te krijgen.
Ik weet dat ze het doen op de ASR-10, maar ik krijg hem zo op het eerste gezicht niet aan de praat op de asr-x. Hij ziet hem wel na het scannen van de SCSI devices, maar geeft de melding *DISK NOT READABLE* of *NOT READY*. Terminator staat uit en jumper staat op CF read.

Ik kan nergens vinden of ik de CF card nog op een bepaalde manier moet formatteren (als dat al kan), of bepaalde afwijkende jumperinstellingen moet gebruiken. Ik heb trouwens het OS 2.67, dus dat moet wel goed zitten.
Iemand die dit is gelukt, of het met een andere scsi device is gelukt en weet wat het probleem kan zijn?

voor de interne zip moet die chickensys mod gebruikt worden, wat ik niet echt snap waarom maar dat impliceert dus waarschijnlijk ook dat je die nodig hebt om een ander scsi apparaat aan te sturen (de niet pro versie dus).

Forumlid BoemTsjak is wel benaderbaar voor ROM met OS 2.67
Chicken Sys MOD is idd nodig omdat er een niet std SCSI connector in de ASR-X gebruikt wordt. Lijkt op floppy aansluiting, maar heeft volgens mij een kabel met meer polen. (uit het hoofd, geen ASR-X meer staan)

ik heb een pcd in een 2kxl zitten en eigenlijk kan ik daar ook samples van laden naar de asr-x toe als die een chickensys mod heeft en scsi board, laat ik de diskette gewoon lekker zitten.

Je kan natuurlijk ook cardreader in externe behuizing plaatsen en vervolgens die aan je ASR-X hangen, minder mooi maar werkt wel gewoon :)

Back