[track] Tired machine

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
lo,

Nieuwe track, graag wat commentaar :)
qua stijl weet ik niet de correcte naam.
Het is naar mijn mening wat Breakbeat achtig.
Opbouwende kritiek is altijd welkom.
klik mij

greets isnieZot

Re: [track] Tired machine

Opbouwende kritiek is altijd welkom.

als je mij wat tips zou vragen...
- zoek een goed paar monitors & amp
- zoek eens een topic over transparantie, EQ-en & mixen (je mix klinkt grijs)
- sla in je vrije tijd eens wat naslagwerk na over de basics van harmonie & progressies (dit klinkt saai maar is wel héél verruimend !)
- als je met breakbeat bezig bent stop er dan wat oerdegelijke breaks & stops in

en begin vooral niet te flippen op deze commentaar maar doe rustig op je eigen tempo verder.
Je idee zit wel goed maar de uitwerking laat wat de wensen over...

:doei:

Re: Re: [track] Tired machine

Re: Re: [track] Tired machine

- zoek een goed paar monitors & amp
kost geld...heb ik niet.
- zoek eens een topic over transparantie, EQ-en & mixen
ja van EQ-en heb ik niet veel kaas gegeten. moest ik nog
weten hoe deftig te EQ-en in Fruity loops zou ik al ver komen.
(track is volledig in Fruity gemaakt btw.)
- als je met breakbeat bezig bent stop er dan wat oerdegelijke breaks & stops in
Het was niet mijn bedoeling een breakbeat nummer te maken. Ik was wat aan het
experimenteren en dit is het resultaat.
[QOUTE]
en begin vooral niet te flippen op deze commentaar maar doe rustig op je eigen tempo verder.
Je idee zit wel goed maar de uitwerking laat wat de wensen over...
[/QUOTE]
ik flip niet, ik ben blij dat je eerlijk bent. Ik weet wel dat er veel dingen kunnen
verbeteren maar dat zal wel vanzelf komen, al doende leert men.

:doei:

kheb nog wat aan de track gewerkt, kheb geprobeert het geluid enzo
wat beter te krijgen. en dit is het resultaat.
klik mij

ps. heeft iemand wat EQ-tips?
pps. orginele versie staat er ook nog op, je kan dan eens vergelijken.

greets isnieZot

Laatst gewijzigd:
vooraf: waarom denken sommige mensen altijd dat hun mening een algemene geldigheid bezit
mijn mening is net zo belangrijk, of onbelangrijk, als jij die dit leest

ik vind het nummer een beetje vol op bepaalde plekken, vooral qua drums. Maar dat heeft wel zijn charme
een mooi begin! het is erg overtuigend, en er zit kracht en leven in. echt energetisch.
ik vind het nr. ook erg origineel. Vooral de 'harmonieen' vind ik erg mooi.

ja, deze hou ik er in!

je bent goed bezig

wat ik er persoonlijk nog lekker bij zou vinden is een ride cym. op de 4/4 om de drive er in te houden
& een beetje hihat werk om de groove iets meer te bevestigen.
misschien heeft die pad sound (met die phazer) iets te veel presence en kan je hem wat meer op de achtergrond zetten met een beetje reverb bv.

ivm die EQ tips:
- probeer elke sound een plaats op zich te geven in het spectrum
- wat ik zelf ook altijd doe zij de frequenties (van elke sound) die niet essentiel zijn te verminderen, zo klinkt alles al veel transparanter.... minder overlapping en zo...
- als er dan nog frequenties overblijven die iets te veel resoneren neem dan een kleine bandbreedte van je filter, boost die omhoog en speel wat met de frequentie totdat ie het lelijkste klinkt... nu je die frequentie gevonden hebt doe je juist het omgekeerde en haal je die frequentie weg..

je kan die het best doen met parametrische EQ's, VB-Audio heeft zo'n hele goeie plugin... 'k weet ni of die gratis is of niet
...
voor de rest is het gewoon ervaring... er bestaat geen vaste methode, van ZO ! moet je EQ-en, maar steel gewoon met je ogen & oren van mensen die hiermee begaan zijn

C ya

Ik vind em goed!! Lekker is wat anders dan anders.. De samples en synths klinken goed. Je zou natuurlijk nog wat kunnen prutsen met EQ maar zijn de puntjes op de i.

TOP!

Naton: bedankt voor je reply.
Ik ben hier nieuw op dit forum en heb eigelijk niets van ervaring op gebied van electronische muziek. De meeste mensen hier hebben wel verstand van muziek maken en weten ook wat ze zeggen. Dus luister ik ook naar iedereen die kritiek geeft op een nummer van mij. het wil niet zeggen dat ze gelijk hebben maar ik kan er wel bepaalde dingen uit halen om mijn tracks wat beter te laten klinken.
Ohja en over de drums, ik wou een "complexe" maar toch krachtige drumbeat maken, twas min of meer de bedoeling om hem "vol" te laten klinken.

Jazzman: merci voor de tips, ik ga die zeker eens uitproberen.

Farlukar: euhm...te weining bas? meen je dat nu? het nummer zou nogal dof klinken moest ik daar nog meer bas in steken volgens mij.

Arveyman: thx voor compliment :)

Back