interesse voor group buy WASP kloon?

koediman

--<{(OoO)}>--
nav deze thread vraag ik me af of er voldoende geinteresseerden zijn voor een group buy van de EDP WASP Pixie clone.

Ik heb de maker (Laurie) hierover gemaild en bij meer als 5 kopers wordt het rendabel (mede doordat de verzendkosten ook een stuk minder worden)

de synth als bouwpakket kost los 604 AUS / 405 EUR
afgebouwd 1108 AUS/ 677 EUR

bij vijf of meer tegelijk krijgen we 10% korting.

verzendkosten zijn per stuk 85 EUR, per 5 stuks 125 EUR (schatting).

dus met deze groupbuy ben je voor een bouwpakket in totaal zo'n 390 euri ipv 490 kwijt.

wel wil ik eerst nog achterhalen hoe het zit met invoerbelasting. geen idee of je voor vanuit Australie komend spul ook (net als de USA) btw en andere lasten moet betalen.
Als iemand daar meer over weet hoor ik dat graag.

oja. ik denk dat het handig is om de bestelling te doen rond de tijd dat het vakantiegeld binnen is. :) meestal eind mei dacht ik maar laten we het op 15 juni houden.

het gaat dus om deze he:

pixie2si1.jpg

in dat bouwpakket zit werkelijk alles wat je nodig hebt, dus ook voeding en behuizing. alleen soldeer moet je er nog bijrekenen dan. ;-)

OK dus als ik er een volledig kant en klaar wil, hoeveel wordt dat dan ?

ziet er lekker uit wel :)

hhhm intressantie koed.
maar nu net geen kleine 400 eu liggen ...momenteel komter een asm :D mijn kant op en een microwave hey die gaat zo weer de deur uit asje bv een group buy doet
- dus ast over een maand ...[langer ] doet count me in ,...
cash redt ik dan wel
eg een van de toffere dingen die ik hier laatst heb gezien ,...
en betaalbaar en zelfbouw nade asm wilde ik nog een projektje oppikken
beter zoiets dan een paarlossen modules ...van een of ander modulair ,..dis veel leuker
en leerzaam en ik denk fatt sounding
veel toffe opties
so ..asje een datum hebt count me in 4 sure

case is wel lijk maar je krijgtdenk de pcb en parts en knobs ? geen case toch ik bouwm liever in een wooden bakkie table top fitted
zeg maar
goed idee....bisbis

Lijkt me een gaaf project(je)!

*edit*

Hmm bij nader inzien toch maar niet. Ik zag net wat foto's van het binnenwerk. Kan nog wel een heidenklus worden hoor..

is er ook iets te beluisteren van deze synth?
want ik lees bv wel dat je in plaats van een de originele vco een mitsubishi krijgt. daar heb ik vroeger wel eens in gereden en dat was niet echt top. namaak kan leuk zijn, maar kan ook tegenvallen, ondanks allerlei mooie woorden.

10% korting is weer niet echt een quantumkorting om je vingers bij af te likken. ik heb dat wel vaker gezien. misschien is een goed idee, als je met zo'n gedachte speelt, eerst de serieuze belangstelling te inventariseren, om daarna met een bod naar de verkoper te gaan, als je weet wat je kan bestellen: je vraagt dan of ie x stuks kan leveren voor y bedrag.
dan kan je de zaken een beetje naar je eigen hand zetten. besparen op verzendkosten is een goed idee en 10% is meegenomen, maar als quantumkorting voor een dergelijk product stelt het niks voor.

lees nou niemand m'n posts? :)

heb dus een datum van 15 juni in m'n hoofd zitten = nog tijd zat r-ond...

bouwpakket is all in, dus met koffer maar zonder koffer kan uiteraard ook, scheelt weer wat geld ook (check z'n site voor precieze kosten van alle onderdelen -linkerrijtje middenin)

van de week zal ik de douane eens proberen te pakken te krijgen en vragen hoe het zit met de invoerbelasting/btw en weet ik al niet meer wat erbij kan komen kijken.

oeps... die "leest nou niemand m'n posts" opmerking was @ r-ond (+vriendelijk bedoeld)

die 2 extra antwoorden ertussen waren me te snel af.

en in antwoord op leo. sja... hij had vroeger wel audiosamples op z'n site, klonken echt erg dik maar zijn dus verdwenen. weet ook niet waarom.

bedankt voor advies aangaande quantumkorting ook, maar dit lijkt me best redelijk bij 5 stuks. veel meer geinteresseerden verwacht ik eigenlijk niet. laten we wel wezen... er zitten nogal wat onderdelen bij deze synth.
kortom, ik vind z'n prijzen nog alleszins redelijk voor zo'n kleine oplaag ding wat ook eens niet klein/plastic (denk mfb) is uitgevoerd.

Origineel geplaatst door koediman
hij had vroeger wel audiosamples op z'n site, klonken echt erg dik maar zijn dus verdwenen.

jupiter 8 ----> jp8000
ms20 ----> korg legacy

ik zou toch graag eerst wat willen horen, voor de zekerheid ;)

Origineel geplaatst door Leo
jupiter 8 ----> jp8000
ms20 ----> korg legacy

ik zou toch graag eerst wat willen horen, voor de zekerheid ;)

Leo dit is geen va maar een analoge bak.
Ik had wel is een CD-Rom gehad van Laurie met samples en dat klonk best goed.

ja, is waar natuurlijk, maar laat ik het dan anders zeggen, een phatty is geen source.
ik zeg niet dat het niks is, maar ik zou het wel willen horen voordat ik het kocht.

Origineel geplaatst door mono-poly
Leo dit is geen va maar een analoge bak.
Ik had wel is een CD-Rom gehad van Laurie met samples en dat klonk best goed.

Mono wil je soundsnippets van jouw WASP en de demo-samples posten?

....
van de week zal ik de douane eens proberen te pakken te krijgen en vragen hoe het zit met de invoerbelasting/btw en weet ik al niet meer wat erbij kan komen kijken.

Zeer sympathiek idee, maar reken bij een groot pakket via groepsinkoop maar op de officieelle invoertarieven:
19% BTW (ook over de verzendkosten)
+ nog een paar % invoerrechten
en dan nog de inklaringskosten van onze TPG vrienden.

de kans dat zo'n groot pakket ongemerkt dor de douane glipt is zeer klein.

Afhankelijk van de verkoper/verzender is het voor een enkel bouwpaketje nog wel te proberen als gift of bijv iets van 100$ waardeaangifte (is en blijft wel illegaal)
Een pakket met meer dan 5 onderdelensets wordt er snel uitgepikt en dat is het kassa.

Zeepost laten verzenden met royal australian mail (en niet met fed ex, upc etc) verhoogt je kansen als je het aandurft

Origineel geplaatst door sms303
Mono wil je soundsnippets van jouw WASP en de demo-samples posten?

Al mijn oude Wasps heb ik verkocht aan forumleden in Tilburg.
En ik heb even geen idee waar die cd van Elby Design is.

oeps... die "leest nou niemand m'n posts" opmerking was @ r-ond (+vriendelijk bedoeld)

die 2 extra antwoorden ertussen waren me te snel af.

en in antwoord op leo. sja... hij had vroeger wel audiosamples op z'n site, klonken echt erg dik maar zijn dus verdwenen. weet ook niet waarom.

bedankt voor advies aangaande quantumkorting ook, maar dit lijkt me best redelijk bij 5 stuks. veel meer geinteresseerden verwacht ik eigenlijk niet. laten we wel wezen... er zitten nogal wat onderdelen bij deze synth.
kortom, ik vind z'n prijzen nog alleszins redelijk voor zo'n kleine oplaag ding wat ook eens niet klein/plastic (denk mfb) is uitgevoerd.

15 juni na mn verjaardag zalts voorstellen by mn ....oud [ers]
haha
iig relaxed ik vindt dit wel een bakkie om te smullen
liever zoo iets dan weer een dulle 101/ms10
iets wat iedereen heeft
ben soo tegen draads wil altyd iets anders wat emand anders wil
!hihi

@leo je bent niet scherp vandaag dna analist/VA :stupid ff een nespresso ertegen aan denkik

ik ga er vanuit dat vioa dezedraad verdere ontwikkeling gemaakt word

lekker 2 maanden .vd week mn asm
wordt een HOT summer
:halleluja

case hoefk denk niet ... ik ga wel wat leuks ontworpen misschien dat meerdere gaste dat ook willen bouw ik er meerde kan ook
ik denk zeklf [ahankelijk vd breedte en dipte een table top case solid dark oak schuin ,...

ik denk aan zoiest ...maar dan niet sooo dik oak [denk aan t regenwoud!]
wel makkelijk te fabriceren ,..2 sides met een sleuf [pa+ oude wekgever vetteuh timmermannen :D komt goed ]
kost ook niet soo veel
achterkant nog wat bedenken

hoop dat de alu front wel blauw is / blijft = mooi http://www.customsynth.co.uk/

Attachments

• customsynth_desktop_rack_10.jpg
    customsynth_desktop_rack_10.jpg
    71,7 KB · Bekeken: 116
levka, erg bedankt voor de verheldering. als de groupbuy doorgaat zullen we met z'n allen moeten bespreken hoe we het gaan aanpakken. volkomen onder de belasting uitkomen lijkt me onmogelijk... misschien wel voor de helft van de waarde laten aanslaan ofzo...

wat betreft de samples... ik heb een mailtje naar laurie gestuurd met verzoek erom... post ze wel als ze er zijn.

r-ond; die case ziet er te gek uit... hoeveel gaat dat kosten denk je?... misschien kun je er meerdere (laten) maken???? zou echt fantastisch zijn... frontplate staat los van het koffertje dus die blijft hetzelfde, mooi blauw!

Back