interesse voor group buy WASP kloon?

eehhh...ik kom op dit sommetje: Pixie PCB A$ 87.00 Pixie Component Kit A$ 199.00 Pixie Panel Component Kit A$ 187.00 Pixie IC Socket Kit A$ 35.00 Pixie Crimp Connector Kit A$ 34.00 Pixie Panel A$ 50.00 Pixie Attache Case Kit A$ 137.00 totaal 729 Aussie Dollars , zo'n 448 Euro. Evengoed een vet bouwpakket voor die prijs. Ben benieuwd naar het geluid, daar valt of staat toch een hoop mee.

je rekent een tikkie dubbel doordat de pixie panel ook al bij de attache case kit zit.

de prijs van de volledige kit in m'n eerste post is de prijs die ik van Laurie opkreeg als zijnde juist.

daar gaat dus bij de group buy 10% vanaf maar er komt dus ook weer tussen de 10 en 25 % bij voor verzendkosten + invoerrechten (ligt dus een beetje aan wat we voor'n waarde gaan -laten- opgeven)

om even een wilde gok te doen: ik verwacht dat we zo rond de 450/475 euro uit gaan komen per kit.

geluid is overigens echt bruut. ik hoop dat laurie over de brug komt met die samples.

ahahahah...excuses..keek ik toch niet goed.

heb mijn onzinnge lijstje maar verwijderd om geen zooi van dit draadje te maken :)

Met die eventuele prijsverhoging kan ik nog wel leven, al moet je hem natuurlijk nog wel zelf inmekaar fixen. Laat mij maar gewoon op de lijst staan, we zien wel waar het heen vaart.

iedereen welkom in PIXIE land
beter met zn vijven lekker exclusief
skeer wat anders dan een ps3100 en memorymoog tsss
:D in princiep hebkt wel r-ond ...net na mn verjaardag vakantiegeld ...doe mij dr maar twee haha

Origineel geplaatst door R-ond
iedereen welkom in PIXIE land
beter met zn vijven lekker exclusief
skeer wat anders dan een ps3100 en memorymoog tsss
:D in princiep hebkt wel r-ond ...net na mn verjaardag vakantiegeld ...doe mij dr maar twee haha

Niet te enthousiast R-ond :D maar goed ik loop ook wel weg te kwijlen bij zo,n bakkie :{

pixie7.jpg

pixie5.jpg

pixie6.jpg

:{ zeker geen klein klusje.

Supports a 48-note keyboard
External input for BEND control
Mixer input for External audio signal
MIDI Interface
VCF1 and VCF2 filters include a NOTCH mode and DISTORTION mode (courtesy of J. Haible)
Dual filters offer 24dB modes of operation
External input for voltage control of Filter
Mixer control of VCO1, VCO2 and NOISE
24-bit NOISE generator module (courtesy of Scott Gravenhorst)
Includes a Moog-styled diode-ladder filter (VCF3)
Includes a Ring Modulator

lekker zeg, word buiten de wasp om al een heel lekker uniek bakje opzich zelf. Ik hoop dat het design met al die stekkers blijft, dan trek je zo alle stekkers eraf, en bouw ik mezelf een tweede behuizing in een nog te kopen CME keys controller, van cme hebben ze ooit nog eens toegezegt dat je frontplates kon bestellen zonder layout/gaten/knoppen.

edit> die stekkers zijn er natuurlijk wel zelf aan te maken.

Laatst gewijzigd:
attachment.php

mailtje van CME

Hi Chris,

I prefer that you buy 2 of each original UF from our distributor, and ask them to
help you ordering four front panel parts without hole from us for your project, so
that you can change them by yourself. Then if you would like to make big order, we
can discuss again.

Best regards,
Zhao Yitian

ik heb zojuist een pb'tje gestuurd naar iedereen die heeft toegezegd te willen meedoen met de groupbuy.

uiteraard is er nog plek zat voor deelnemers maar het lijkt me toch wel handig om even te vermelden dat we, wat mij betreft, vanaf nu per email de verdere details gaan bediscuzeuren.

pb me dus even bij interesse dan wordt je aan de emailgroep toegevoegd en blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

helaas heb ik zojuist de handdoek in de ring gegooid wat betreft het organiseren van de groupbuy. de geinteresseerden zijn per pb op de hoogte gebracht van m'n beweegredenen.

hieronder nog wel even het emailtje wat ik zojuist van Laurie kreeg. de samples staan dus weer op de site! onderaan deze pagina wel te verstaan. "rightclick>save as" om ze binnen te halen.

The files are actually still on the website but the links got removed for some reason. I have reactivated them. Be aware they are all around 5MB each. you should also be aware that these were recorded with the prototype unit and that a number of hardware changes have occurred since then so I will need to replace most of these with more current recordings.

zo'n groupbuy op sleeptouw nemen blijft een lastige zaak hier op het forum.
volgens mij kan je er dan het beste zelf 10 kopen en voor een prettige prijs dooverkopen.

maar goed. ik ben niet onder de indruk van de geluidvoorbeelden. daarmee wil ik niet zeggen dat het niks is, maar wat ik te horen krijg is een tamelijk braaf analoog synh geluid, dat wat filter en andere instellingen erg op het veilige pad blijft.
gaat ie diep? geen idee.
als je ervan uit moet gaan dat de maker met de voorbeelden wil laten horen wat de pixie kan, dan weet ik het nog niet zo net, of dit de wasp kan vervangen.

idd leo, die groupbuy werd me wat teveel.

wat betreft de samples heb je wel enigszins gelijk. ze lijden nogal aan het feit dat de maker meer verstand heeft van het bouwen van synths dan van het bespelen ervan.
wél hoor ik persoonlijk duidelijk een wasp achtige zoem in de geluidsvoorbeelden. ook vind ik'm aardig bruut klinken maar dat kan ook aan het volume liggen waarop ik ze heb afgespeeld. :)

het beste werkt toch altijd even kopen, uitproberen en weer wegdoen. beter dan samples op een site in ieder geval. :)

Klopt wel wat Leo zegt die samples klinken erg braaf en netjes want als naar m'n eigen Wasp luister dan klinkt ie smerig en gruisig en wat ik ook doe ik krijg er geen net en braaf geluidje uit.
Maar die DCO's (de eerste) zijn een industrieëel ontwerp (volgens Matthijs) totaal niet muzikaal maar dat maakt de Wasp ook zo bijzonder geen wonder ook dat Whitehouse in 't begin ook mee speelde gewoon veel herrie/ruis.
Dessaniettemin een leuk DIY-project lijkt me.

groet Gert-Jan

ik vraag me wel af wat dat gaat geven met zo'n boel lange bedrading zoals in de foto,noise,crosstalk,een gratis radio erbij mischien...

Origineel geplaatst door HEXAGON
ik vraag me wel af wat dat gaat geven met zo'n boel lange bedrading zoals in de foto,noise,crosstalk,een gratis radio erbij mischien...

zeker radio brussel ...o o o o negatieeeeeeeef
[ik kan t nu zeggen want ik doe niet meer mee met de buy...
ik hoop op + verhalen van koedie en anderen !! top dingetje leuker dan gemiddeld overrated rolandjes van 500.-

ik moet eerst mn asm afmaken
!*D

heb'm besteld. wordt volgende week verzonden.
geen idee hoe lang het gaat duren voordattie af is, ben afhankelijk van een hobbyist die'm min of meer voor de lol voor me in elkaar gaat zetten. tevens heb ik iemand gevonden voor de houten behuizing dus hij gaat er ook nog eens mooi uitzien.
natuurlijk laat ik het hier wel weten als hij eenmaal klaar (met of zonder radiozender ;) ).

Origineel geplaatst door koediman
heb'm besteld. wordt volgende week verzonden.
geen idee hoe lang het gaat duren voordattie af is, ben afhankelijk van een hobbyist die'm min of meer voor de lol voor me in elkaar gaat zetten. tevens heb ik iemand gevonden voor de houten behuizing dus hij gaat er ook nog eens mooi uitzien.
natuurlijk laat ik het hier wel weten als hij eenmaal klaar (met of zonder radiozender ;) ).

asje met zoon koffertej dichtgeklapt naar london gaat ,....en je bouwt er een antenne op ...gegarandeerd sc6 in jail....bombsquad ole

one je gaat m in een wooden case bouwen beter

ik heb me oog laten vallen op transcendent ...schynt dik te zijn ...ook zelfbouw

Back