interesse voor group buy WASP kloon?

ik moet ffr maten wten ,..ga ik er mee naar "kennis"die heeft boubedrijfje ,..en weer kennis die doet ook pianos polituren,..ofso heet dat das olie-en van speciaal hout kzal s vragen wat dat kost is dan vet & vinger afgeef vrij is niet soo duur d8 ik maar kan alleen met erg hard hout
je hoeft niet een hele plaat te hebben ,..en soo dik as op t plaatje van die site
customized synths hoef ook niet eg!
24 mm is genoeg ipv :Z 5 cm
is een licht geheel

kijk en sleufje erin vijzelen is [denkik] gratis [kratje bier voor die vent

komtgoe
dus alleen materiaal kosten
[zn mvrouw maakt ook meubilair dus die kunne aan mooi hardhout evt walnut voor cheap komen ...ik ga informen - [kzei moet ff vragen met maten en so ]
dus asjij ff koedie achter dat tax gebeurenm enso aangaat mooi dan weet ik hoeveel ik voor mn verjaardag aan mn ouder moet vragen [kleinkind die ik ben ]
a je bent maar een keer jarig zeg ik elk jaar weer :D

oh en vraag ook gelijk ff ofter een modulaire optie mogelijk is
dan soon soort case erom en bv een plat plaatje met ins en outs waar de keys zitten bij de ms20 pic...zou mooi zijn toch !
een customized pixie met ins en outs op loss plaatje ervoor

Attachments

• ms sides.jpg
    ms sides.jpg
    97,1 KB · Bekeken: 140
misschien een beetje domme vraag r-ond... maar wat zou je precies modulair willen maken? ik heb er zelf namelijk ook over nagedacht maar als enige interessante optie (behalve wat er al aanwezig is) kwam ik eigenlijk op lfo rate-in, dat je dan een soort mix krijgt van lfo's (zoals op mf's). maar goed, ben ook geen modulair wonderkind... als je met paar aardige varianten kan komen hoor ik het graag en dan speel ik het wel door naar Laurie. graag konkreet dus want anders blijf ik die arme jongen met van alles en nog wat lastig vallen zonder zelf te weten wat ik nou precies wil en dat kost alleen maar tijd en moeite voor iedereen. :)

Uhm alles semi modular zou koel zijjn hoor.
Dat je de burst envelopes kan patchen op je ms20
De Wasp filters ook ergens anders in kan gebruiken.

:okdan:

Origineel geplaatst door mono-poly
Uhm alles semi modular zou koel zijjn hoor.
Dat je de burst envelopes kan patchen op je ms20
De Wasp filters ook ergens anders in kan gebruiken.

laat mono wat suggesties doen ,...
ik ben alleen bekend met t doepfer wasp filter en die sgemeen reso filtertje
dus asdat soort standaard zaken semi modulair kunnen worden
cv ok op osc/waveform in en out en adsr in / out [das eg tof dat je de attack kan moduleren ]
krijgje een timing variant ...de siel opera heeft dat ook
dmv van velocity speelt ie de adsr later af
zegk t goed soo ,..

zulke dingen
maar we moeten wel begrijpen t dan waarschynlijk niet meer een cheapass 400 eu tof bakkie wordt ...maar soo een hoop research erby
maar mischien vindt die elby knakker t wel tof dat we intresse in een pix met meer hebben
pix in space zeg maar

looking forward to aaaaaalles

dus mono ...doe wat "normale"easy to do suggesties ....in / outs van filters + osc heeft eg met een paar pluggies aal een huge sound potentieal ...
ik hoef nou niet eg nodig multiple/en ander by komende modules erby
koop doepfer modulatie modules wel erby
laters

Attachments

• pigsinspace.jpg
    pigsinspace.jpg
    32,4 KB · Bekeken: 130
mooi ding koedi;maar alstie van Australia moet komen,en je hebt pech,dan kost het idd een pak import kosten derbij,je betaalt al los daarvan doune kosten en dat zal ook wel al zon 20 euro worden.

zeker als jer een hele hoop in 1 pak opgestuurt krijgt,begint het op te vallen,en als je dan import daarop aan je been heb is alles voor niets geweest,beter nog het zal duurderuitkomen :dubbel:

of je moet hem vragen aan die kerel dat die het pak laag quoteert in prijs,maar dan moet jem vragen of dat uitmaakt indien die verzekerdt opgestuurt wordt (voor sommige is het van belang voor andere diensten niet) BE CAREFULL.

maw,laat vallen...:D

he en je hebt toch al een synth in een valies niet :D

zet mij ook maar op de group lijst, als 390 indd de prijs word voor het complete pakket inclusief koffer, betalen eind mei moet wel lukken.

groeten, mooi initiatief :)

@ hexagon: sja... 2 synths in valiesen is altijd beter als 1tje natuurlijk ;-)

wat betreft invoerkosten die het voordeel opheffen.... ben ik niet helemaal met je eens.
grote kans dat je per stuk ook invoerrechten moet betalen. als je dan toch die belasting moet betalen, dan maar liever netjes het hele zwikkie in 1 keer. mijn idee is wel om te pogen de halve waarde op te geven maar dit is zomaar door mij uit de lucht gegrepen dus totaal niet vaststaand.
uiteraard zal dit alles uiteindelijk in overleg met alle aspirant kopers worden vastgesteld.

trouwens als er een aspirant koper is die verstand van importzaken heeft laat ik graag die zaken aan hem/haar over! ook anderen die hier iets over kwijtwillen, een pb is altijd welkom!

aan de hand van deze materie is het onderhand wel duidelijk dat de prijs van 390 niet gehaald gaat worden. dus anoniempje en anderen... ik weet niet of jullie nog willen meedoen als er minimaal 50, maximaal 100 euro bijkomt (uiteraard schatting, zie boven)

dan ook nog even het zojuist verkregen mailtje van Laurie hier maar even samenvatten:

pakketje zonder koffertje is nauwelijks goedkoper. scheelt slechts 37AUS / 23 EUR

overigens, iemand stelde ergens (in een pb aan mij geloof ik) dat de kosten van shipping/invoerrechten zonder koffertjes veel lager zouden uitpakken... dit waag ik ernstig te betwijfelen. qua gewicht zal het niet zoveel schelen en de invoerrechten worden voorzover ik weet over de waarde berekend en niet over de grootte van het pakket.

terug naar de mail van Laurie:

ik wilde even samenvatten wat hij zei over semimodulair maken van de synth maar het lijkt me handiger om gewoon de boel te quoten:

The Pixie design already caters for an external input signal on Mixer 1 (which feeds in to the filters) and for a control voltage in to the filter controller itself. Additional inputs can be added although, of course, the controls for these would not be covered by the existing panel design.

It is possible to build the Pixie in a modular format but you need to be aware that the design of the original WASP did not require or consider interfacing to other external modules other than through the LINK (sequencer) input. Consequently, many of the signal levels within the WASP (and hence the Pixie) are not ideal, in their raw form, for interfacing with external systems. However, of course, it is quite possible to add additional opamp circuitry to buffer, level-shift and scale any of the signals so that they would interface with other systems more easily. The Pixie design does have most of the input and output points available either by intercepting the relevant panel control (for instance by inserting a jack in to the wiper of, say, DCO1 Level pot, this input would become available as a `Mixer Input' and similarly a `DCO output'. Other points are provided with jumpers on the board so that signals can be diverted, bypassed or replaced as the builder sees fit.

I have had a number of requests for a `modular version' and will have to sit and down and work out exactly what would be needed to achieve this.

Helaas is hij vergeten antwoord te geven op mijn vraag over samples... zal het nogmaals proberen.

speciaal voor r-ond, hier nog even het frontpanel schema + exakte maten bijgevoegd.
I have attached a drawing detailing the dimensions of the panel and the location of the 4 fixing holes. An case should, ideally, allow for at least a 6mm support lip on the 2 sides and around 4mm on the top and bottom edges. This will give good support all-round to the panel with the wider sides taking a fixing nut of some form.

Attachments

• pixie-panel.pdf
    38,8 KB · Bekeken: 139
even uit de andere thread omdat het hier meer thuishoort:

Origineel geplaatst door electricman
Je moet douane (invoer) rechten betalen.
Dit is 3,2 % maar je moet ook daarover BTW betalen.
Je moet de vollgende tariccode (goederencode) opgeven aan de gene die je synth inklaart:
92.07.105000

thanks electricman.

het hele verhaal is me nog niet geheel duidelijk hoor. ik neem aan dat er eerst 3,2% bijkomt en dan over het totale bedrag nog eens 19%??? (dus niet enkelt over die 3,2 ;-)

en dat inklaren... wie doet dat voor je dan? waar wordt dat geregeld?... zoals nu wel uitermate duidelijk is, ik ben volslagen n00b op dit gebied. dus nogmaals... als iemand anders van de kopers deze materie op zich wil nemen zou ik dat erg fijn vinden.

Klopt helemaal je betaald ook BTW over de douane (invoer) rechten.

Via internet kan je over de hele wereld muziek instrumenten bestellen en bij je thuis laten afleveren. Het is daarbij belangrijk om te weten welke voorwaarden er voor deze aankopen gelden bij hun invoer in Nederland.

In principe moet je bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen.

Let op!

Dit geldt alleen als je via internet muziek instrumenten uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren. Als je als reiziger de goederen zelf vanuit het buitenland meeneemt, dan gelden andere voorschriften zie deze site:
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/

Aangifte doen:
Als je via internet muziek instrumenten uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet je bij de Douane aangifte doen voor deze muziek instrumenten. Daarbij moet je aan de Douane gegevens over de muziek instrumenten verstrekken. Zo weet de Douane welke muziek instrumenten worden ingevoerd en welke voorschriften daarop van toepassing zijn. Ook kan de Douane met deze gegevens de eventueel verschuldigde rechten bij invoer en belastingen berekenen.

Je kan zelf aangifte doen, maar je kan dat ook door iemand anders laten verzorgen. Als een koeriersbedrijf of door TNT Post bijvoorbeeld de muziek instrumenten aflevert die je hebt besteld, dan hebben deze vervoerders al aangifte voor je gedaan. Zij berekenen dan de eventueel verschuldigde rechten bij invoer en omzetbelasting (BTW) aan je door. Het kan ook zijn dat het koeriersbedrijf of TNT Post je om nadere gegevens vraagt, zodat zij aangifte kunnen doen.

Zoals de taric code: 9207.1050.00 voor synthesizers.

Hierbij een overzicht over muziekinstrumenten; delen en toebehoren van muziekinstrumenten hoeveel douane rechten je moet betalen:
1 - http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/S18/C92/Chapter_92_1FS.htm
2 - http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/S18/C92/Chapter_92_2FS.htm
3 - http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M/S18/C92/Chapter_92_3FS.htm

Laatst gewijzigd:
dus koedie mp ikkuh:{ anoniempje en ...

komop gasten aswe nou de tien halen ,..voor eind mei

ik vindt ietsje extra wel kunne met die invoer+tax.....geen 150.- eu ofso tuurlijk
en ja asdat kan bv versturen voor helft waarde ,..
weet niet goed hoe dat qa vertrouwens kwestie enso werkt ...helft vooruit betalen ofso ?

ben benieuwd
ik ga ff met de maten van t front panel aan de slag
[blijft koffetje "ug & ly " vinden - op zich handig asje de trein in moet ergen heen ....
koffertje dicht synth erin ,..en by je muziek kennis met de pixie music maken ,..hhmmm lachuh!
maar ben niet tour figuur met mn synths....
fatt project !
:halleluja

Laatst gewijzigd:
en ja asdat kan bv verstuuren voor helft waarde ,..weet niet goed hoe dat qa vertrouwens kwestie enso werkt ...helft vooruit betalen ,..kijkasje dan idd erover moet taxxen en invoeren ist te doen ,....de xtra centen

r-ond, ik ben je weer ff kwijt... (bijna net zo kwijt als ik de douane site kwijt ben)

die douane shit is me echt te machtig... had v/d week al gekeken en zie daar een enorme hoop codes en cijfers tussen haakjes maar tarieven kom ik nergens tegen.

toch erg bedankt voor de moeite electricman.

wat betreft de hoeveelheid mensen die interesse hebben getoond om mee te doen... ik zit nu boven de 5, of iedereen blijft meedoen is natuurlijk weer een andere kwestie. ;)

Met tarieven wordt bedoeld 3,2 = 3,2 % douane rechten je betaald.
Zie kolom "douane recht"

Bijvoorbeeld: vleugelpiano's = 4
Lees 4% douane rechten

vet bouwpakket zo compleet met panel en case.

Laatst gewijzigd:
Back