Studio stofvrij?

9979.jpg

&

aeg_stofzuiger.jpg

Ik heb een lucht compressor in me studio staan, op een winderige dag, alle ramen en deuren los, compressor erover heen, en al het stof waait zo de studio uit.

als ik het spul niet gebruikt liggen er doeken en stofhoezen overheen, trouwens nu ik dit een aantal keer heb gedaan hoef ik het steeds minder te doen, me studio blijft zo goed als stofvrij uitzichzelf.

Jow dude's, laten we even kijken hoe ze dat in een stofvrije productieruimte of laboratorium doen. (google)

Wikipedia ionizer
Ionizer.nl
ook leuk
lekker goedkoop

Ik heb een deïoniseerdende module van Mounten Brize, die trekt de stofjes in de lucht naar 1 punt en laat het daar neerslaan. Je hebt ze ook met een luchtfilter, dan hoef je alleen de luchtfilter af en toe te vervangen. En ze kosten niet echt veel (vergeleken met een synth)

Met een goede industriële ionizer hoef je nooit meer af te stoffen :eureka: echt heilig die dingen :halleluja

Origineel geplaatst door divi
stofvrij? hmmm... hmmm... :bekdicht:

Ik heb ook altijd problemen met het stofvrij houden van mijn studio. mijn apparatuur doe ik regelmatig af met een sopje. Maar de vloer is een ramp:D.

Origineel geplaatst door Funky Dee
Jow dude's, laten we even kijken hoe ze dat in een stofvrije productieruimte of laboratorium doen. (google)

Wikipedia ionizer
Ionizer.nl
ook leuk
lekker goedkoop

Ik heb een deïoniseerdende module van Mounten Brize, die trekt de stofjes in de lucht naar 1 punt en laat het daar neerslaan. Je hebt ze ook met een luchtfilter, dan hoef je alleen de luchtfilter af en toe te vervangen. En ze kosten niet echt veel (vergeleken met een synth)

Met een goede industriële ionizer hoef je nooit meer af te stoffen :eureka: echt heilig die dingen :halleluja

Leuk, maar echt effectief is het niet. Wil je echt goeie kwaliteit lucht hebben dan moet je toch echt aan een cleanroom denken en de daarbij horende kleding en mutsen.. De grootste stofproducent, behalve kleding, is de mens zelf (of dier).

Gewoon regelmatig het stofzuiger borsteltje over de synths heen halen, klaar. Wel oppassen voor loszittende knopjes.. :D

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik heb ook altijd problemen met het stofvrij houden van mijn studio. mijn apparatuur doe ik regelmatig af met een sopje. Maar de vloer is een ramp:D.

Met een sopje?! Ik neem aan (en hoop!) dat je je doek altijd zoveel mogelijk uitwringt voordat je je apparaten ermee gaat verwennen?

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Met een sopje?! Ik neem aan (en hoop!) dat je je doek altijd zoveel mogelijk uitwringt voordat je je apparaten ermee gaat verwennen?

ja natuurlijk. maar een sopje kan echt geen kwaad.

karcher-hd-690.jpg

Origineel geplaatst door Zoidsity
karcher-hd-690.jpg
je kunt natuurlijk ook meteen overdrijven :D

Back