kleine synth voor orchestrale geluiden?

edited

@ fabrizio:
als het iets "synthethischer" mag kan je mss eens kijken nr die oude analoge presetbakken bvb.

Origineel geplaatst door fabrizio
ik ging ervan uit dat de hedendaagse toestellen de beste samples bevatten. heb ik dat fout? ten tweede keek ik ook naar datgene wat in de winkels te zien is momenteel.

De hedendaagse synthesizers die jij noemt bevatten misschien 128MB aan samples. Dat kan je niet vergelijken met een sample library van enkele Gigabytes!

Als je werkelijk realistische akoestische klanken wil, dan zit er niks anders op dan met samples of software te gaan werken.

Met de synths die jij noemt kan je misschien wel trouwfeesten doen of lokale radiohits maken, maar ze zijn niet geschikt voor het produceren van orchestraal werk dat echt overtuigend is.

Wat electus zegt.

Al zijn de huidige synths qua stringsounds best aardig hoor. Het is maar net de vraag of je het opneemt in een mix. Met bijvoorbeeld een zware mix van gitaren en drums klinken de strings uit motif of triton wel ok, maar dat is niet wat jij zoekt, dus dan heb je meer aan die grote sample libraries.

Enig minpunt vind ik wel dat je een erg snelle pc nodig hebt. Ga er maar vanuit dat je voor dergelijke paketten toch minimaal 2 GB en een 3Ghz processor nodig hebt.

http://www.soundsonline.com/String-Essentials-pr-BS-396.html. 400 euro, valt nog wel mee als je er serieus mee aan de slag gaat. Je moet zelf maar overwegen of je het als particulier wel of geen kapitaalvernietiging vind om zulke dure software te kopen.

Laat die Jv's en xp's iig maar zitten, want die klinken uit eigen ervaring erg dof, en zeker niet overtuigend meer.

Enig minpunt vind ik wel dat je een erg snelle pc nodig hebt. Ga er maar vanuit dat je voor dergelijke paketten toch minimaal 2 GB en een 3Ghz processor nodig hebt.

Dat is niet helemaal waar, ik heb hier een aparte PC voor: een 1,8GHZ 1 GB geheugen. Daar draait alles prima op, ook grote libaries.

Uiteraard is het zo dat sneller en meer beter zijn.

Back