AMT (Unitor) 8 met Intel mac pro

datisookzo

Ingeburgerd
Hallo hallo,

Normaal stel ik een vraag als ik een thread open maar ik heb direct een oplossing deze keer!
Als je een mac pro hebt of wilt kopen en je gebruikt zoals velen logic met de emagic amt8 of unitor 8 dan krijg je een probleem met de drivers , de op internet te downloaden drivers zijn niet compatable met de intel mac.

Wat te doen?

Hieronder even een copy paste van de oplossing.

Insert the Logic 7.2 DVD and Control-click (or right-click) on "Install Logic Pro". Choose "Show Original" from the menu. It should now open a folder called "Installer" which contains a "LogicPro.mpkg" file and a folder called "Packages". Go into the folder and double-click on the "UnitorMIDIDriver.pkg" file. This should start the installer for the UB version of the driver.

Cheers

EJ

Hey, da's interessant.
Is dat dan meteen een driver die het apparaat bruikbaar maakt voor MIDI gebruik door andere applicaties, bijv. Cubase SX op de mac?

Ja idd toptip, dit verdient een:

pope_easter.jpg

Ik heb effe de file eruit gehaald en effe bewaard.
Komt binnenkort wel van pas...;)

Absoluut toptip, maar toch een kleine nuancering : als je Logic wil draaien op eender welke IntelMac, dan is het helemaal *niet* nodig om op deze omslachtige manier de UB driver van je AMT8/Unitor8/MT4 MIDI interface te installeren. Ten eerste *moet* je sowieso updaten naar Logic 7.2 om Logic überhaupt te kunnen draaien op een IntelMac. Ten tweede krijg je tijdens het installatieproces van Logic 7.2 automatisch de optie aangeboden om deze driver te installeren.

Maar inderdaad, het is een toptip als je geen Logic-gebruiker bent, maar wel met bv Cubase, DigitalPerformer of ProTools op Mac wil werken en daarbij een Emagic MIDI interface zou willen gebruiken.

Ik snap 't waarschijnlijk niet goed, maar ik draai hier een setje van 2 AMT8 units met Live6, zonder een enkele driver te installeren op een MB Pro (C2D). OSX herkent de AMT8 gewoon.

Heeft Logic daarnaast een aparte driver nodig om met de AMT8 te werken?

beetje onnodige tip (toch vriendelijk van je maar soit),

want:

AMT-8 wordt automatisch herkent zoals eender welke USB midi interface op mac..

en Logic Express of Pro bevat altijd al de driver van de AMT-8 als je een intel versie hebt..

aangezien enkel in logic de midi time stamping (of amt dat ze het noemen) voor handen is, is het dus niet nodig die driver te installeren - denk ik.

Op mijn intel mac werd mijn amt 8 en unitor 8 niet direct herkend,
misschien dat ik in het installatie proces wat over het hoofd heb gezien....

Gr

EJ

HELP!

HELP!

Mijn intel mac herkent mijn Unitor8 niet meer... en ik draai DP ipv Logic. Heb flink lopen googlen, maar alles komt toch uit bij die nieuwe drivers die alleen in Logic 7.2 en Garageband '08 zitten. Kan iemand mij de bewuste package even mailen? Thanks!

Back