Kopen in USA met escrow.com

glennplumber

Kneed je synth
Dames & Heren,

Ik sta op het punt om een synth te kopen in de USA .... nou vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met bij voorbeeld Escrow ?? Het lijkt mij een ideale manier van betalen .... maar ken weinig mensen met ervaring met Escrow ??

Bidpay en bijv, paypal lijken mij minder omdat ik nou niet het idee heb dat het echt veilig is ... of zie ik dit verkeerd ??

Alvast bedankt,
Glenn.

Ik heb persoonlijk heel goede ervaring met Paypal... zorg wel dat de verkoper "verified" is... waarschijnlijk moet je jezelf ook verifieen.. dat kan door middel van je creditcard betaling aan paypall (inschrijfgeld). op je eerst volgende afschrift staat dan een code. Die kan je dan bij paypal invoeren en je bent geverified.

Wat ik begrepen heb is dat niet veel verkopers staan te springen om escrow betalingen... voor de verkoper niet echt interressant. Duurt lang voor hij zijn geld heeft.

Sukses

he glen,

is dat escrow niet zoiets dat jij het geld naar escrow moet sturen, zodra zij het geld hebben wordt de verkoper op de hoogte gesteld, deze stuurt het pakket weg en zodra jij het pakket hebt en je bent tevreden moet je dit melden en dan boekt escrow het geld naar de verkoper.

als dit het geval is dan is het de veiligste manier, maar de manier die bijna niemand wil doen, dit ivm dat er mensen zijn die bv het pakket weer terug sturen als er bv 1 krasje op zit, wat natuurlijk best kan voorkomen met gebruikt apparaat!
en naruurlijk wat ><i zegt, dat het voor de verkoper zeer lang duurt voordat hij geld heeft.

dus als de verkoper het via escrow wilt doen dan moet je dat doen.

gegroet bass-molecules

Origineel geplaatst door bass-molecules
he glen,

is dat escrow niet zoiets dat jij het geld naar escrow moet sturen, zodra zij het geld hebben wordt de verkoper op de hoogte gesteld, deze stuurt het pakket weg en zodra jij het pakket hebt en je bent tevreden moet je dit melden en dan boekt escrow het geld naar de verkoper.

als dit het geval is dan is het de veiligste manier, maar de manier die bijna niemand wil doen, dit ivm dat er mensen zijn die bv het pakket weer terug sturen als er bv 1 krasje op zit, wat natuurlijk best kan voorkomen met gebruikt apparaat!
en naruurlijk wat ><i zegt, dat het voor de verkoper zeer lang duurt voordat hij geld heeft.

dus als de verkoper het via escrow wilt doen dan moet je dat doen.

gegroet bass-molecules

Yeps ... dat is escrow !!

Maar is het met paypal niet het geval dat de verkoper net zo goed niks op kan sturen terwijl ik dan wel al betaald heb ? Dan kan ik het toch net zo goed direct op de verkoper z'n rekening storten of zie ik het nou verkeerd ??

Het enigste voordeel van paypal is naar mijn mening ...dat de verkoper jou creditcard nummer niet ziet. Of snap ik het nu verkeerd ??

als je via een creditcard betaald kan en mag een je chargeback(geld weer terug boeken) doe, is dus zeer handig als je een bv een steen op getuurd krijgt. dit is niet het geval bij een bank overschijving, hierbij ben je gewoon je geld kwijt en een steen rijkker.

gegroet

Paypall eist een bewijs van versturen bij bedragen boven de 250$ dat overeen moet komen met de omschrijving. Onder de 250$ is het verzekerd via paypal.

Re: Re: Kopen in USA met escrow.com

Re: Re: Kopen in USA met escrow.com

wat gaan we kopen dan, de ROLAND?????:D

hahahaha ... jazekers (anders zou ik ut nie daar vandaan halen....waarschijnlijk ?)

als je via een creditcard betaald kan en mag een je chargeback(geld weer terug boeken) doe, is dus zeer handig als je een bv een steen op getuurd krijgt. dit is niet het geval bij een bank overschijving, hierbij ben je gewoon je geld kwijt en een steen rijkker.

gegroet

chargeback ... natuurlijk !!

gegroet

Betaling via de bank kan je volgens mij ook altijd ongedaan maken. Al zal het internationaal wel wat haken en ogen hebben.

Ik heb 3 weken geleden 915,- euro aan een gast in de VS betaald via paypal, en hij heeft vervolgens niets meer van zich laten horen. Ik ben bang dat ik die centen dus kwijt ben. Geld terugboeken op je creditcard gaat uiteraard niet. Mijn creditcardmaatschapij verwijst mij door naar paypal en ebay, en die doen uiteraard ook niets. Mijn centen zijn dus foetsie.

oei! da's mooi kut! is dat via ebay gegaan?

Origineel geplaatst door omiel
Ik heb 3 weken geleden 915,- euro aan een gast in de VS betaald via paypal, en hij heeft vervolgens niets meer van zich laten horen. Ik ben bang dat ik die centen dus kwijt ben. Geld terugboeken op je creditcard gaat uiteraard niet. Mijn creditcardmaatschapij verwijst mij door naar paypal en ebay, en die doen uiteraard ook niets. Mijn centen zijn dus foetsie.

Mmm dat is inderdaad kut voor je !!

Is dat escrow helemaal zo slecht nog niet !! Maar hoezo kan je je geld niet terug laten boeken ?? Het maakt toch niet uit waar je naartoe hebt geboekt ?? (schijnbaar dus wel??)

Hij heeft dus wel een bewijs van versturen overlegd?

Hij heeft dus wel een bewijs van versturen overlegd?

Origineel geplaatst door omiel
Yep, via Ebay.com

Dat moet namelijk... wat was het antwoord van paypall?

3 weken kan het ook wel duren, dus misschien komt het nog goed......... Hoe was de waardering van die gast bij ebay?

Die gast heeft bijna 6000 ! positieve stemmen. Hij handelt namelijk in DVD's. Hij heeft gewoon helemaal niets meer van zich laten horen, terwijl ik hem herhaaldelijk e-mails stuur. Ik kwam er trouwens zojuist achter dat ik nog geen geverifieerd lid van paypal ben, dus mischien is hij wel achterdochtig. Paypal heb ik trouwens nog niet benaderd, maar ik heb hun voorwaarden nagelezen en die zijn uiteraard nergens aansparakelijk voor. Zij leveren alleen maar een dienst, en dat is geld van de ene creditcard naar de andere overmaken, en dat hebben zij netjes gedaan. Bij mastercard wisten ze mij te vertellen dat ik mijn betaling in ieder geval niet meer ongedaan kon maken en dat ik het probleem via ebay op moest zien te lossen.

Origineel geplaatst door ><i
Toch maar VISA nemen? volgens mij zijn die wat beter met dat soort dingen....
Geen idee, via de Rabobank krijg je automatisch een mastercard in je maag gesplitst.

Back