Roland M64c voor meerdere apparaten gebruiken

MonoTron

Initiating Sequence..
Als het goed is krijg ik morgen een roland M64c cartridge binnen, erg makkelijk voor zowel 707, 909 als alpha juno.

nou is mijn vraag: Kan je de cartridge voor meerdere appraten tegelijk gebruiken, dus wat patches van de alpha en wat andere zooi van de 707 en/of 909?

Of kan je 'm maar voor één apparaat gebruiken en overschijft ie dan patches van een ander??

Het zou ideaal zijn als ik 'm voor alledrie kan gebruiken, maar mijn gevoel zegt dat dat niet mogelijk is.

Ik heb het al eens geprobeert met een M64c in een tr707 en een alpha juno 2.

Dit ging bij mij dus niet om bijden gebruik te laten maken van de M64c.
De boel wordt gewoon overschreven.

Natuurlijk wel even gekeken of er uit de data van de tr707 nog wat te lezen of te horen was.
De alpha juno 2 display gaf alleen maar 1 en nullen op het display, geen geluid.
Op 1 enkele memory na, wat alleen een bliep gaf. :)
Andersom deed helemaal niets.
De tr707 gaf geen kick <woordspeling :)>
En het hele display bleef leeg.

Dit geldt trouwens ook voor die latere generatie opslagmedia van Roland, de M128 - M512 kaarten. Steeds eerst formatteren in het apparaat waarin je m gaat gebruiken.

Damn, dat is jammer, maar niet verschrikkelijk. Kan ik in ieder geval alles even opslaan als ik batterijen moet vervangen ofzo.

Er is geen TRx0x librarian ofzo waarmee je je sequences kan opslaan toch? Voor de alpha heb ik wel een librarian, dus dat is geen probleem, maar voor de drumcomputers?!?!

Patterns via MIDI dumpen kan volgens mij alleen met de TR626

Je kunt de TR707 patterns saven op tape, via de tape uitgang.

Of natuurlijk:

pen-paper.jpg

:D

Back