Virus B lfo rate sync probleem

Origineel geplaatst door Subgroover
Nou, hier heb je het antwoord hoor!

Zoals ik in een paar posts eerder al vermeldde ging het vermoedelijk om Sysex (System Exclusive Messenges) die de virus uitstuurt.

En inderdaad!
Dit is dus niet te automatiseren in je software door een lijntje te tekenen in de midi-cc's, helaas. Het enige dat je kunt doen is de output van de virus opnemen en deze weer afspelen.
Als je Ableton het niet opneemt moet je zeer waarschijnlijk even instellen dat Ableton wel Sysex opneemt (midi filter / midiport filter / midi input filter of zoiets).
Als Ableton geen Sysex kan opnemen vind ik dat maar waardeloos! ;)

Dus nikste midi controllers / cc's / polypressure bla.... Gewoon Sysex!

Bijgevoegd heb je een midifile waarin ik de LFO1 Clock van m'n virus van OFF naar 16/1 toe sweep.
Probeer deze eens in Ableton te laden en af te draaien...

Succes ermee!

Bedankt!!
ik zit nu op m'n werk maar ga het vanavond meteen checken. Laat het je weten wat het resultaat is.
Geloof niet dat ableton het kan trouwens.....

maar ga het zo meteen checken.

Origineel geplaatst door NFMS
Bedankt!!
ik zit nu op m'n werk maar ga het vanavond meteen checken. Laat het je weten wat het resultaat is.
Geloof niet dat ableton het kan trouwens.....

maar ga het zo meteen checken.

En? Gelukt?

heb het ff #$@$%&#$ druk met een demo, dus heb nog niets met de virus gedaan

ableton ziet die file wel, maar het is me nog niet echt gelukt om te kijken wat het precies doet ;)

heb het ff #$@$%&#$ druk met een demo, dus heb nog niets met de virus gedaan

ableton ziet die file wel, maar het is me nog niet echt gelukt om te kijken wat het precies doet ;)

ableton herkent de file dus wel, als een midi file (iig heeft ie een speciaal icoontje, muzieknootje)

maar ik kan er verder niets mee :/

crap, wordt maar resamplen denk ik

maar ik kan er verder niets mee :/

Hoezo, kan er verder niks mee?
Gewoon afspelen richting je virus toch... dan moet je virus' LFO clock als het goed is reageren.

Had je verwacht dat je ineens allerlei midinoten / controllers zou zien verschijnen in die miditrack? Dat is niet zo hoor... dit is puur een midi bestandje met Sysex informatie. (Ik krijg het idee dat je niet weet wat Sysex is... verdiep je er eens in, typ gewoon Sysex in de zoekfunctie joh!)

En anders staat misschien Send/Receive Sysex bij de instellingen ergens uit in Ableton.
En anders... anders... is Ableton gewoon een butt-programma!!! }:|

Probeer het eens met een echte sequencer. Logic of Cubase ofzo... weet je tenminste zeker dat het werkt! :{

Origineel geplaatst door Subgroover
Hoezo, kan er verder niks mee?
Gewoon afspelen richting je virus toch... dan moet je virus' LFO clock als het goed is reageren.

Had je verwacht dat je ineens allerlei midinoten / controllers zou zien verschijnen in die miditrack? Dat is niet zo hoor... dit is puur een midi bestandje met Sysex informatie. (Ik krijg het idee dat je niet weet wat Sysex is... verdiep je er eens in, typ gewoon Sysex in de zoekfunctie joh!)

En anders staat misschien Send/Receive Sysex bij de instellingen ergens uit in Ableton.
En anders... anders... is Ableton gewoon een butt-programma!!! }:|

Probeer het eens met een echte sequencer. Logic of Cubase ofzo... weet je tenminste zeker dat het werkt! :{

ja maar op zich moet die data dan toch via een spoor midi uitsturen naar de virus,

in ieder geval lukt het me niet die file te gebruiken

weinig over sysex en ableton gevonden ook :/

ja hallo niet haten op live die virus is gewoon poep dat die niet die stomme lfo rate shit gewoon naar een van die defineble knoppen kan routen interen dan waren we compleet van het probleem af en dan had iedereen nog meer redenen om een virus te kopen
maar je kan natuurlijk ook zeggen dat wobble bassen nergens op slaan
dat komt nooit goed deze shit

hallo, het is al een oude discussie, maar voor degenen die er nog niet uit zijn:
-Je moet in de virus bij control de highpage omzetten van sysex naar polypressure.
-vervolgens zet je je sequencer op opname en draai je wat aan de knop die de lfo SYNC rate bestuurt van de virus (gewoon de data knop als je bij lfo1-edit de lfoclock hebt geselecteerd)
-In logic verschijnt dan in de eventlist een rijtje polypressuredata.
-wis ze allemaal op 1 na, kopier die naar elk punt waar je de clock anders wil en verander de data(De laatste kolom in de eventlist)

beetje omslachtig, maar ik heb nog niet ontdekt waar je in logic polypressure-data kan intekenen...
ik verwacht dat ableton/cubase enz er op dezelfde manier mee omgaan.
LEVE DE WOBBLE!!

Back