Info dag Sonologie Den Haag

Bij deze!

Wout

Attachments

• poster_sonologie1small.jpg
    poster_sonologie1small.jpg
    225 KB · Bekeken: 109
Dat plaatje van die studio/labaratorium ziet er wel interessant uit! Jammer dat je niet goed kunt zien wat er allemaal staat.

Volgens mij - en zeker voor de jeugd van tegenwoordig - zijn ze vergeten:

"Heb je geen iPod, geen piep in je oor, en ga je niet elk weekend naar hardstyle parties?"

:D

Origineel geplaatst door Venturi
Jammer dat ik de havo nooit heb afgemaakt :)

Dat is op zich geen probleem je kunt een toetsje doen (als je ouder bent dan 18 ofzoiets) om te laten zien dat je net zoveel weet...tenminste dat was vroeger zo

Vraag me af of Konrad Boehmer nog les geeft daar. Aardige man was dat. Mijn maatje deed sonologie en bij een optreden van ons dat totaal uit de toon viel met de rest van de kraakpiepers in het KONCON was Konrad helemaal enthousiast en supportive voor onze meer theatrale aanpak.

Verder vond ik het bij image and sound (2 x toelating gedaan) voor een groot deel maar pretentieuze kikkers... Ik kreeg het advies dat ik maar naar het Rietveld moest, met mijn "donkere energie".

zucht, frustraties :D

Ik vraag me af, of Jaap Vink daar nog als technicus werkt. Ik heb een jaartje sonologie gedaan, toen het nog in Utrecht zat.
En hij maakte verreweg de beste composities in die tijd, in plaats van, inderdaad, de pretentieuze kikkers.
Ik ontdekte daar de EMS VCS3, op een tafeltje ergens in de hoek. Ik was meteen verkocht, en zat er de rest van de studie achter te werken. Ik merkte, dat er op het ding werd neergekeken, als een stukje speelgoed. De academici vonden dat het serieuze werk toch echt moest met 4 meter 19 inch racks.

*D *D
Sonologie is onderdeel van het conservatorium. En ze hebben daar nog een soort museum, waar nog oudere electronische vintage is.
Niks mis met die spullen trouwens, wil ik voorop stellen. Maar het gebeurt allemaal op een academisch niveau, dus conservatief.

Origineel geplaatst door Sam_Zen
*D *D Niks mis met die spullen trouwens, wil ik voorop stellen. Maar het gebeurt allemaal op een academisch niveau, dus conservatief.

Academisch is toch juist op onderzoek/vernieuwing gericht?

Ik ben een keer op een open dag geweest in 2002. Die "analoge studio" (zoals ze het daar noemen) is zeker de moeite waard om een keer te bekijken. Het modulair systeem is daar zelf in elkaar gesoldeerd door de aanwezige technici, maar in de opleiding zelf krijg je weinig elektronicavakken. Wel een hoop wiskundevakken volgens mij...

Pas geleden ergens dat ze tegenwoordig vooral op software zijn overgegaan...

Weet iemand beroepen die je kunt gaan doen als je een sonologie diploma hebt?

Toen ik 22 was wilde ik sonologie gaan doen in den haag. 'k Heb het uiteindelijk niet gedaan en ben gaan werken.
Voor mij een goeie keus, nu kan ik nog aan blijven modderen

Back