Optimzer/Compressor vraag

Origin X

8 Bit
Het is misschien een domme vraag, maar ik heb gewoon nog niet zo veel verstaan van externe apperatuur ivb met het ontbreken eraan (wel met muziek maken). Het is wel zo dat ik dit
forum al een tijdje bezoek, en ik moet zeggen dat hier echte freaks met veel verstand zitten.
Ik hoop dat jullie een (nog) niet-freak kunnen/willen helpen:)...

Mijn vraag is:

Ik heb een machine nodig die mijn muziek optimized (hoog volume, maar niet clippen/meer punch in je muziek), en tegelijk compressed. Nu heb ik daar naar mijn mening een mooi/goedkoop
apparaatje voor gevonden: de behringer DSP 1400P. Nu is mijn vraag: is zo'n ding aan te sluiten als je alleen een computer (en een synth hebt), of moet je er ook perse een mixer voor
hebben/of meer? Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Laatst gewijzigd:
De setup die je noemt is aan te sluiten maar of je er ook echt wat aan hebt is een tweede!! Het kan natuurlijk bijv. door je computer output samen te voegen met die van je synth en dan door je compressor naar je versterker toe. (mixer zou wel erg handig zijn) Persoonlijk zou ik met de setup die je noemt eerder mijn geld aan iets anders uitgeven. Je hebt bijvoorbeeld ook erg goede compressors/limiters/exiters als plugin voor op je pc. Maar dat is persoonlijk ik gebruik zelf helemaal geen plugins. Denk dat het ook afhangt van wat je wil in de toekomst wil je een software of een hardware of een combie setup ??

... als je toch al met een computer werkt

... als je toch al met een computer werkt

Als je toch al met een computer bezig bent.. dan kun je het beste maar even wat met plugins etc. experimenteren voordat je geld aan hardware gaat uitgeven.

Zoek eerst het effect op wat je wilt bereiken.. en kijk dan eens wat je nou precies gedaan hebt. Waarschijnlijk is een compressor wat je nodig heb.. maar daarin heb je ontzettend veel keuze. Mét expanders, enhancers, gate's, limiters..

Dus.. eerst oriënteren, dan verder kijken!

Veel mensen zijn enthousiast over T-racks als plugin om de mix 'af' te maken, kijk eens of T-racks een beetje in de buurt komt van wat je wilt.

Back