Orla DE49: Is het wat?

djkoelkast

Ouwe rot
Ik kan een Orla DE49 kopen maar eerlijk gezegd weet ik niets meer dan dat het een orgel module is (flute expander?) met midi in/out en 1 mono output.
Kan iemand me er wat meer over vertellen of misschien wat geluidsvoorbeeldjes? Ben wel benieuwd of dat een leuk speeltje is en wat zoiets zou mogen kosten.

Alvast bedankt!

Ik ga hem ook nog een keer krijgen van mijn baas.. Toen ik hem de zelfde vraag stelde zij hij simpelweg: het is geen hammond. Het is ongeveer als die (wijzend op een orla orgel)..

Dus prima geluidjes zitten erin. Drawbars zijn altijd nuttig.. Betaal niet meer dan 70 euro ofzo, volgens mij is ie niet meer waard..

succes..

als je hem hebt he.. stuur mij dan een paar sampletjes haha!!

Ik neem hem, ik weet niet of ik er veel mee kan maar ik kan hem voor een leuk prijsje overnemen incl een setje yamaha speakers, dus dat is wel geinig. Ik zal wel even wat geluidjes posten als ie er is, ergens komende week verwacht ik hem.

ik ben ook wel benieuwd naar die geluiden:)

Ik heb ooit een Orla DSE24 gehad.
Dat is een FM synthesizer met 4 operatoren.
Een beetje zoals de tx81z van yamaha dus.
Er kwamen prima geluiden uit kan ik me nog herinneren.

Dit is echt een "flute expander" dus ik verwacht eigenlijk niet veel meer dan orgelige fluitgeluiden die je hopelijk wat kunt aanpassen, eigenlijk weet ik er verder niks van maar hij kost niet veel dus het risico wel waard.

Origineel geplaatst door prosoloist
haha... Dat zijn de orgel sounds.. Fluiten zitten er niet in..

noem het dan geen flute expander :P
maar het is wel een grappig dingetje hoor en het was een koopje ;)

NL-handleiding ORLA DE49 midi orgel-module

NL-handleiding ORLA DE49 midi orgel-module

ik heb een paar oude velletjes A4 bij mijn aankoop van de ORLA DE49 gekregen.
PDF-je van gemaakt voor je.
SUCCES
Gretha

Attachments

• Handleiding ORLA DE49.pdf
    1,1 MB · Bekeken: 396
Ik heb hem doorgelezen en zonder die manual was ik er ook nooit uitgekomen, drawbars werken dus pas als je een patch 2x indrukt, moet je net weten. Ik ga meteen vanavond er mee spelen :D

En ff voorbeeldjes posten nou he :P

funni, ben al lang op zoek naar de manual ervan & chat gpt leidde me hier naar toe :---) ooit met mijn bandje five leaves left wat mee geklooid, maar ik kon niet echt uit aan de interne menu werking e d
wel jammer dat het geen flute expander is,

Fluiten heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar wel een echte orgelsound.

zoals op het machientje staat , benieuwd naar welke chip (cem, sem, ... ) wordt gebruikt voor tone generation ... zal een voorbeeldje posten ... anno 2025 ;---)

what is in the orla de 49 tone generator, i need manual for it

The Orla DE 49 is a monophonic analog organ module from the early 1980s, designed to be used as a "flute expander" for other Orla organs. It features MIDI In/Out and a mono output, allowing it to be integrated into a MIDI setup. Despite its name, it doesn't produce traditional flute sounds but rather drawbar organ tones.Synthforum

Manual Availability​

A user manual for the Orla DE 49 is available on the Synthforum.nl community. A forum user named Gretha uploaded a PDF version of the manual in 2014, which can be downloaded from the forum thread. Synthforum

Sound Characteristics​

The DE 49 utilizes analog circuitry to generate its sounds, offering a range of drawbar organ tones. While it doesn't replicate the polyphonic capabilities of synthesizers like the Oberheim Matrix 1000, it provides a vintage analog organ sound suitable for various musical applications.

If you need assistance with specific features or settings of the Orla DE 49, feel free to ask!

greetz, chatgp3

chatgp3 gebruikt de " " aanhalingstekens op een degelijke manier, niet waar ? "flutey loops"
er zit zelfs fckn percussie in ...

paar jaar geleden of tiental kan ook, kon ik niets hierover vinden op het net
nou veel meer percies, das nice
klinkt warm

vooral eerste geluid klinkt synth !

Laatst gewijzigd:
Back