Gating FX met je mengpaneel

TraiZor

Ouwe rot
Is het mogelijk om strakke gating FX te maken op een digitale mengtafel door de volume aan te sturen vanuit je sequencer?

Ik heb dit geprobeerd met me rm1x (lekker snel de volume switchen van een track) maar er zit een té slome processor in want de gating loopt niet strak en varieert zelfs wanneer je er andere tracks bij doet (=meer belasting).
Mijn vraag is dus of zo'n digitale mengtafel wel snel genoeg zou zijn.

dat gaten kan je ook softwarematig in de sequencer doen (althans in logic)

In ieder geval met de 02r gaat het superstrak, maar je kan het ook al in de sequencer doen dmv het teken van je midivolume.
Bijv eerste 16e aan 2e 16e uit enz.

Origineel geplaatst door EDP
met de yamaha's lukt dat wel. (de mute automatiseren)

Ja, maar gaat die mute automatiseren ook snel en strak genoeg? In die rm1x kan ik ook mutes automatiseren maar je hebt er geen hol aan voor snelle bewerking.

Origineel geplaatst door faab
In ieder geval met de 02r gaat het superstrak, maar je kan het ook al in de sequencer doen dmv het teken van je midivolume.

Met die 02r.. stuur je dan de mutes aan met je sequencer of gebeurt dat dan intern?
Als je de midivolumes in je sequencer tekent is ie nooit zo lekker strak als gaten. Ik wil namelijk van die softe pads met flanger gaan gaten voor trancey effecten

Origineel geplaatst door TraiZor

Ja, maar gaat die mute automatiseren ook snel en strak genoeg? In die rm1x kan ik ook mutes automatiseren maar je hebt er geen hol aan voor snelle bewerking.

ja zeker ik heb het met zowel de 01v als de 02r gedaan. gaat erg strak.gewoon via midi en logic(misschien dat midi interface wel enig invloed op kan hebben maar dat weet ik niet zeker)

ik had trouwens eerst me faders geatomatiseerd:)
maar die dingen flipte zo snel heen en weer dat leek me niet echt goed voor die dingen

Origineel geplaatst door TraiZor

Met die 02r.. stuur je dan de mutes aan met je sequencer of gebeurt dat dan intern?
Als je de midivolumes in je sequencer tekent is ie nooit zo lekker strak als gaten. Ik wil namelijk van die softe pads met flanger gaan gaten voor trancey effecten

doe het als volgt:

in je sequenser neem je het op en dan ga je precies de waardes en tijden goed zetten
duss op 00:00:00:00 zet je het volume (controller) op 127
op 00:00:01:00(of waar jij wilt hebben waar die weer uit gaat. het volume op 0

enz

ik weet niet met welke seq je werkt maar in logic kan je gewoon alles handmatig intikken en veranderen. de data die je over houdt kun je weggooien. en de controller data kopieren en pasten voor de volgende maten

Yep edp heeft helemaal gelijk, maar op de o2r kun je ook een slave kanaal met bijv. 16e hihat gebruiken als trigger.

Over gated effecten gesproken.. Ik zat laatst te luisteren naar het album Bossdrum van The Shamen en daar wordt in elk nummer wel een gate effect gebruikt. Ze nemen dat vaak de hihats om een syth/gitaar sound te gaten. Klinkt supercool!

Yep edp heeft helemaal gelijk, maar op de o2r kun je ook een slave kanaal met bijv. 16e hihat gebruiken als trigger.

via side chain bedoel je?

Ja dat is inderdaad de bedoeling.
Je kunt bijv. een stereokanaal verdelen en links of rechts als sidechain trigger gebruiken.

Ja dat is inderdaad de bedoeling.
Je kunt bijv. een stereokanaal verdelen en links of rechts als sidechain trigger gebruiken.
ja vindt ik te veel werk:) ben erg lui:)
maar ga ik toch eens proberen denk ik

Back