Jouw meest vastlopende synths?

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Na de thread over de factory resets de volgende vraag...

Wat zijn jouw meest vastlopende synths?

Mijn SL61 van studiologic heeft echt zeker de meeste resets nodig...
Zeker 4 tot 5 keer opnieuw uit/aan voodat ik m fatsoenlijk kan gebruiken...
En zeker 1x per week volledig resetten. =(

Na de SL61 komt de MPC (na nieuwe OS installatie) op een 2e plek.

En bij jullie in de studio?

mijn (inmiddels verkochte) sidstation. bleef regelmatig hangen het enigste wat je dan nog kon doen was hem resetten maar ja dan was je we al je patches kwijt.
verder geen last met synths.

Kan me indenken dat je met een mellotron een echte vastloper hebt. :)

Maar m'n EX5 is 2x vastgelopen. Mede dankzij een bestand wat ik van Yamaha NL voor elkaar kreeg. :okdan:

Supernova II wil nog wel eens blijven hangen bij het voor de eerste maal opstarten. Het valt me nog mee dat 'scandisk' dan niet opstart ;)

Korg TR-rack deed 1 keertje raar met opstarten

Roland JP8080 crashed all the time als je je controller data via MIDI wilt versturen en opnemen in je sequencer. Eigenlijk te gek voor woorden dat hiervoor nooit een o.s. update is gekomen :(

?

?

Nooit last van gelukkig!:okdan:

Mn A3000 is 1x blijven hangen na een ''extract'' commando (jaren geleden), verder heeft mn AN1X wel eens last van een ''hangende'' noot als ik cubase stop. En ik heb wel eens een 707 op hol laten slaan, geen idee hoe ik het voormekaar kreeg maar een teringherrie dat eruit kwam!

Mijn OB-12. Midi implementatie van deze bak vind ik beneden de maat, in combinatie met de pc.
Het vervelende is dan nog dat er geen echte reset op de OB-12 zit.....

m'n Nordlead 2 is ook wel eens blijven hangen na uitvoerige massage :D

:confused:

[zelfcensuur]

Hij is te makkelijk!

[/zelfcensuur]

mijn meestvastlopende synth......hm...........ff denken.........wel 1 van mijn K4's gaf het geheel op (leeg display). Na hem kompleet uitelkaar gehaald te hebben en daarna weer in elkaar gezet te hebben (alleen stofzuigen en connectors aandrukken hielp niet) heeft hij hij sindsdien perfect gedaan!! Voor de rest viel het allemaal nog erg mee.

m'n TG55 komt regelmatig met een MIDI error, maar dat is snel opgelost met een druk op de exit knop gelukkig

geen last van

Ik moet helaas MikeAndrews bijvallen: mijn Supernova II wil nog wel eens blijven hangen. En dat voor een bak waar ik vorig jaar 4500 gulden voor heb betaald....

Origineel geplaatst door High deciBel
Ik moet helaas MikeAndrews bijvallen: mijn Supernova II wil nog wel eens blijven hangen. En dat voor een bak waar ik vorig jaar 4500 gulden voor heb betaald....

Da's vreemd. Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad <begint nu als een gek op allerlei soorten hout te kloppen>

De MPC heb ik ooit wel eens zien vastlopen.. maar dat is al weer een hele tijd geleden. Verder.. tja.. erm.. de MC-202 begint altijd als een gek te piepen als je er teveel noten instopt.. :D

Het probleem met m'n jx1 is dat ie em vanzelf reset zonder dat ik het wil. Iedere keer mag ik weer 32 presets opnieuw in elkaar knutselen en sysex dump werkt niet...

M'n fm7 en pro 53 lopen wel eens vast ja...

Ik win het. De TS-12 is gewoon super: neem 20 sequences in memory, doe quantize op de laatste en... "EDITING DATA" blijft nog jaren staan. Resetten en alles weg! En dat voor minder dan HFL 7000! Kun je nagaan hoe goed de rest is (ik heb hem nog).

Back