Cubase 'digitaal geluid' probleem

Bubbles

Stamgast
Hallo,

na een tijdje Cubase niet meer te hebben gebruikt (ik heb een tijdje met gesequenced met een RM1x), besloot ik van de week maar eens tot een reinstal. Oude Cubase had ik al niet meer op mijn PC.
Dus ik heb alles opnieuw geinstalleerd, Cubase aan, en tot mijn verbazing zat door alles een soort vervorming, een echt 'digitaal' geluid, wat lijkt op een soort feedback.

Eerst dacht ik dat dit aan een softsynth lag, maar deze 'vervorming' zit over alles heen. Over samples, soft synths, alles! Ik heb ook gebrobeerd om bijvoorbeeld muziek af te spelen, buiten cubase om, dat geeft geen problemen.

Wat heb ik ondernomen:

Cubase opnieuw geinstalleerd;
Driver geluidskaart opnieuw geinstalleerd;
Alles weer verwijderd, en driver en cubase opnieuw geinstalleerd;
In de ASIO instellingen van Cubase gerommeld. Tot nu toe heeft dus niets geholpen, en mijn kennis rijkt niet ver. Wat ik hier aan kan doen behalve dit, zou ik niet weten. Weet iemand mij uit de brand te helpen door mij te vertellen hoe ik dit probleem moet oplossen?

Bedankt!

klinkt alsof je inderdaad te maken hebt met (digitale) feedback,
en als het op alle kanalen zit, gaat waarschijnlijk het signaal je main outputs op een of andere manier weer je record kanalen in.

suggestie is: om je hele signaal pad nog een keertje door te lopen gebruik je mute buttons, en hou de meters van geluidskaart in de gaten

suc6

Direct monitoring? Kijk effe in je preferences bij de audio setup. Schakel het vinkje bij "Direct monitoring" uit. Cubase schakelt dit bij installatie in. Misschien dat dat de oorzaak is...

CubaseSXDeviceSetup.gif

En check ook de instellingen van de mixer van je geluidskaart. Misschien staat er één en ander gerout dat een feedback veroorzaakt.

Direct monitoring kan ik niet aan of uit zetten, maar hij staat uit. Om de mixer van mijn geluidskaart staat niets gerout. Ik heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Ik heb een voorbeeld geplaats van het probleem. De ruis die je hoort is het probleem.

Attachments

• feedback.mp3
    95,5 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door Bubbles
Direct monitoring kan ik niet aan of uit zetten, maar hij staat uit. Om de mixer van mijn geluidskaart staat niets gerout. Ik heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Ik heb een voorbeeld geplaats van het probleem. De ruis die je hoort is het probleem.

Nou, dat is wel een heel kort stukje. Kan nauwelijks horen wat je bedoelt. :confused:

Das geen feedback. Klinkt meer alsof er iets aan je geluidskaart mankeert.

Nou, gelukkig maar. De reden dat ik het zei was omdat ik een soortgelijk probleem heb gehad waar het wel aan de kaart lag. In het programma Chainer kraakt het bij ook wel eens...Moet dan ff de audio aan en uit zetten en dan is het ook verholpen.

Maar tis geen feedback. Anders zou je een constant "blikkerig" geluid moeten hebben (toch??) en zo the horen doet ie het half om half. Je zegt die kraak te hebben op alles...Ook op je hardwaresynths (midi) en route je die via je geluidskaart?

Heb je al gekeken op cubase.net? Mss dat ze het daar weten... En anders maak je een topic...Zijn altijd zat gasten die je helpen...

Aangezien het erop lijkt dat het op de maximale amplitude van een geluid gebeurd en de drumtracks sowieso VEEL zachter lijken te zijn vermoed je bijna dat het digitale clipping is.

Hoe is de buffersize van je ASIO driver geconfigureerd?

Origineel geplaatst door Acidfever
Aangezien het erop lijkt dat het op de maximale amplitude van een geluid gebeurd en de drumtracks sowieso VEEL zachter lijken te zijn vermoed je bijna dat het digitale clipping is.

Hoe is de buffersize van je ASIO driver geconfigureerd?

Okay, ik ben er achter wat het probleem is: ik heb mijn asio en WDM Latency via mijn geluiskaart verlaagt van 2 naar 4 ms. Nu heb ik een nieuw probleem: midi loopt zo strak als een dronken aap. Ik snap echt niet wat er aan de hand is...

midi staat los van audio en asio drivers.

waarom wdm EN asio? asio alleen moet genoeg zijn lijkt.

het lijkt me dat je niet allebei gebruikt.

ik wist niet eens dat dat kon...

je probleem klinkt trouwens als een bitreducer met een lfo erop.

wat voor audio interface gebruik je eigenlijk?

Back