vooruit spoelen in cubase

superrob

Nieuwkomer
Ik heb altijd met cubase 3.7 gewerkt maar nu ben ik versie 5 aan het proberen. Ik loop tegen het volgende aan : in versie 3.7 kon ik in het transport schermpje vooruit en achteruit spoelen en dan bleef ie netjes per maat verschuiven in de nieuwe versie gaat het willekeurig. Ik heb alle manuals al doorgespit maar kan niks vinden. Wie heeft raad ?

Re: vooruit spoelen in cubase

Origineel geplaatst door superrob
Ik heb altijd met cubase 3.7 gewerkt maar nu ben ik versie 5 aan het proberen. Ik loop tegen het volgende aan : in versie 3.7 kon ik in het transport schermpje vooruit en achteruit spoelen en dan bleef ie netjes per maat verschuiven in de nieuwe versie gaat het willekeurig. Ik heb alle manuals al doorgespit maar kan niks vinden. Wie heeft raad ?

Bij mij (versie VST 5.iets) doet ie gewoon per maat schuiven.

Dank je jongens, ik ben na veel proberen en veel frustraties achter het volgende gekomen : als je in het transport windowtje op de huidige locatie stand (bijvoorbeeld 0008.01.000) klikt dan kun je respectievelijk een bar of een beat vooruit of achteruit. Rechtermuisknop is vooruit, linker muis is achteruit. Dus op 008 klikken is een bar voor of achteruit en op 01 is een beat voor of achteruit. Dit staat dus nergens in de manuals, ik heb alles door zitten spitten. Ik heb versie 3.7 even op de laptop geinstalleerd en daar gaat de cursor netjes bij eventjes klikken 2 beats voor of achter uit en bij iets langer klikken een hele bar. Met versie 5 gaat ie gewoon willekeurig voor of achteruit.

Back