Behringer pedaaltjes. welke zijn ok en welke niet.

Ik heb hem niet naast de Boss CS-3 geprobeerd, dus ik weet niet of hij in vergelijking met zijn concurrenten goed of slecht scoort, maar op zichzelf gezien vond ik ondermaats. :) )

De boss CS-3 is alleen maar goed om je geluid te copressen en te verknallen. Wat een kut geluid zit daar in zeg. Zodra je hem aan zet veranderd de toonhoogte van je geluid en wat je ook doet met de toonknop het blijft lelijk.

De slow motion pedaal van behringer ben ik wel over te spreken. De boss variant betaal je echt veel meer voor. En echt heel veel beter is hij niet. Behalve dan dat de jacks en behuizing wel veel beter is.

neem iig niet de vintage tube overdrive, die is zn geld niet waard VIND IK
te weinig vervorming
soort goedkope lowpassfilter met freeware distortion erin.. om maar een vergelijking te doen

ja klopt, had hem helaas toch gekocht. Na half jaar gratis meegegeven met mijn gitaar.
De Tm-300 blijf ik het leukste vinden. Maar ga geen geld meer eraan uitgeven, het meeste was gewoon zonde.

Ehh..... hoeveel buizen had een tube screamer dan ook al weer. Wellicht gebruiken ze het woord voor een ander doel, enigzins associatief van aard :D

De tube screamer is ontworpen om een buizen versterker ingang te laten schreeuwen. Dat doen ze met een klein beetje gefilterde vervorming en een verandering van volume toe te voegen aan het gitaar signaal.
Vandaar de naam.

die multi-fx is goed te doen, voor dat geld. heb er maar meteen twee gekocht. Maar de batterij gaat inderdaad snel leeg. En die led is zo fel dat je een zonnebril op moet.

de BSY-600 zal binnenkort tot mijn set-up behoren. Dankzij hilltree's youtube filmpje moet ik hem gewoon proberen.

langzaam stap ik van die behringer stompboxjes over naar andere merken zoals boss, danelectro en digitech.

de BSY-600 zal binnenkort tot mijn set-up behoren. Dankzij hilltree's youtube filmpje moet ik hem gewoon proberen..

Echt wel geinig pedaaltje!

HIER een sound-voorbeeldje/jam van me van een TR-505 door de BSY-600 :)

Echt wel geinig pedaaltje!

HIER een sound-voorbeeldje/jam van me van een TR-505 door de BSY-600 :)

ja, die had ik ook al gehoord. Klinkt ook erg goed;)

ik meende me te herinneren dat hier toen iemand er 3 van had besteld omdat diegene er zo tevreden over was.

Hmmm, I wonder who....:engel:

Was meer, omdat ze goedkoop en bruikbaar zijn.. Had geen idee of ze lang leverbaar zouden blijven en of ze degelijk waren (ofwel: als er twee stuk zouden gaan, heb ik er nog 1).

Maar valt dus mee tot nu toe :D

de BSY-600 zal binnenkort tot mijn set-up behoren. Dankzij hilltree's youtube filmpje moet ik hem gewoon proberen.

Verwacht er niet te veel van........
Voor enkele drum signalen zijn ze leuk om dat "geblubber " te maken.
En ik heb dat ding echt overal achter geprobeert.
Goed insturen en niet te veel te gelijk.
Maar voor de rest..., de knoppen zitten te dicht bij elkaar , de behuizing voelt aan alsof het van een speelgoedfabriek af komt , en de tracking is echt een bitch.
Waarvoor die gedacht is [bas gitaar synth] is dus echt niet bruikbaar.

Wat misschien wel leuk is om er een module van te maken.
Mooi frontje., betere potmeters , enzovoort.
Voor dat geld een leuke module voor in je modular.

't Is idd geen Hi-end.. Als echte stompbox zou ik 'm niet zo gauw gebruiken op 't podium, nee..

Knoppen zitten wat dicht op elkaar, maar vind IK geen probleem.

Minimaal aantal geluidjes er doorheen is het sleutelwoord (kick, snare + rustig hihatje is goed te doen: meer naar smaak toevoegen :D ).

Welke 'toonhoogte' ie precies kiest voor welk type geluid is altijd een verrassing lijkt 't :dubbel: maar ik vind 't wel gaaf om er in combi met wat efx het als sequence of bass loopje mee te laten lopen.

't Is maar net hoe creatief je zelf bent en wat voor muziek je maakt.

Ik heb er nog geen kapot gekregen, zelfs met de alleen vol open en in welke volgorde dan ook, gaan ze(raar genoeg) niet kapot.

maar een synthje voor die prijs, die misschien al werkt met een ander pedaal voor ruis, lijkt me wel een grappig pedaaltje:P

als het maar niet zoiets is als die mdx1200... vooral die noise gate:frons: filterd de ruis eruit:okdan:, maar voegt dan er zelf weer iets aan toe...:stupid.

deze heb ik: VD400, PH9, SM200 en TP300 allemaal tof, wel wat volume verlies maar ja wat wil je voor dat geld

deze wil ik nog: chorus space-C CC300, echo machine EM600, reverb machine RV600, filter machine FM600 en de flangers HF300/UF300

Verwacht er niet te veel van........
Voor enkele drum signalen zijn ze leuk om dat "geblubber " te maken.
En ik heb dat ding echt overal achter geprobeert.
Goed insturen en niet te veel te gelijk.
Maar voor de rest..., de knoppen zitten te dicht bij elkaar , de behuizing voelt aan alsof het van een speelgoedfabriek af komt , en de tracking is echt een bitch.
Waarvoor die gedacht is [bas gitaar synth] is dus echt niet bruikbaar.

Wat misschien wel leuk is om er een module van te maken.
Mooi frontje., betere potmeters , enzovoort.
Voor dat geld een leuke module voor in je modular.

digitech synthwah is wel een leuke en 2e hands niet al te duur

Back