[track]Mindsensation-Stand by Me

Mindsensation

Ingeburgerd
Een trancer met een lange intro. De melodieen zijn een beetje melancholisch gehouden, omdat ik dit zelf altijd erg mooi vind. Er zijn misschien nog wel wat dingen aan te merken op het arrangement (intro misschien iets te lang, break misschien iets te lang) maar anyway, hier kunnen jullie hem downloaden:
http://home.hccnet.nl/arjan.jansen

De track is geproduceerd met een PI-333, Orion, Nuendo en wat VSTi/fx.

Commentaar is welkom!

Hmm qua geluid is het wel goed,

maar het is niet mijn smaak en type muziek dus ik kan er weinig over zegge....
sorry..

Klinkt goed, maar inderdaad wel een beetje lang. Ik vind het nummer ook weinig 'drive' hebben; het kabbelt een beetje voort naar mijn mening.

mooi intro!, maar een beetje onverwachte en niet zo'n mooie overgang naar de DJ intro (of hoe je het ook wilt noemen)
de percussie is ook goed, alleen een de 1e harde conga neemt veel weg van de groove....da's jammer

mooie bass, klinkt er lekker doorheen

ik had eigenlijk gehoopt dat er tot de break geen keychanges in zaten, ik denk IMHO dat het mooier geweest zou zijn

de hoge melodie op/van de main lead is zwaar goed! vooral als ie nog in de cutoff draai zit :)

ik vind het al met al een mooie track, zitten ook echt dingen in die bijv. echt supermooi zijn (die oosterse synthjes erdoorheen, de bassline)...maar ook wat dingetjes die ik liever net ff anders had gewilt (de choirstrings voor de break, de keychanges voor de break)....maar goed, je kan ook niet alles hebben he :P

vette intro, de overgang is wel wat kaal, vooral de sound die erna komt. wel interessante accoorden! De beats vind ik wat minder, en de tijd van lange zweverige intros/breaks is wel een beetje passe toch?

na de intro lijkt het net of je een compleet ander nummer hebt..vindt ik een beetje jammer..de opbouw naar het hoogtepunt duurt naar mijn zin te lang..ik denk dat je beter de intro eraf kan halen, want in principe komt dit toch weer terug bij je break op ongeveer 4.40 na het rustige stuk op 6.12 heb je een behoorlijke anti climax.. je begint daar weer met alles van voor af aan op te bouwen.. vindt ik jammer.. Net wat onacid vertelde het mist een beetje drive.. Ik denk als je het nummer inkort en niet van die lange opbouws gebruikt wordt dit zeker een vette track.. Door de intro doe je eigenlijk al heel veel verklappen van het nummer..Ik zou persoonlijk het voorbij vliegend vliegtuig sampletje gewoon gebruiken als intro, en daarna meteen beginnen met de kick.. Op die manier verklap je niets van het nummer..
maar dat is gewoon mijn mening..

al met al zeer lekker track..

l8tr

je maakt een nummer van bijna 10 minuten. bij dit soort nummers is het heel moeilijk om iemands aandacht erbij te houden. daarom is het zo jammer dat je eigenlijk twee intro's hebt. hierdoor krijg je eigenlijk een anti-climax. en ben ik geneigd om hem uittezetten. ik zou beide intro's combineren en inkorten.

de moledie is erg mooi en idd melancholisch maar kan het absoluut hebben. de geluiden zijn ook mooi. ik zou gewoon een kortere versie maken van 6 a 7 minuten dan heb je echt een prachtig nummer denk ik.

prima gedaan

wat ik ga doen: een dub versie maken. Intro eruit, beginnen met de kick/bass, break misschien inkorten of anders halverwege de break percussie er in gooien (op wat voor manier dan ook) om het ritme er wat in te houden.

Bedankt alvast voor jullie commentaar :)

Over wat passe is of niet -> daar sta ik eigenlijk niet zo bij stil. Als ik wat maak dan maak ik iets wat ik zelf mooi vind, denk niet zo in 'trends' oid ;)

Ik weet dat er in trance scheutig met de reverb wordt omgegaan.. maar zeker na de 'main' break verzuipt deze track er in. Naar mijn bescheiden mening is dat écht niet nodig (je moet de aardappels wel terug weten te vinden in de jus).

Verder vind ik de definitie van de mix erg goed. Je hoort alle geluiden in de mix 'staan'.. en ondanks de diepe baslijn, zit niks elkaar echt in de weg (vaak lastig om baslijn en kick goed uit elkaar te houden). Toch verbazend wat software weet voort te brengen. Dat 'morphende' koorgeluid in het tweede gedeelte vind ik overigens echt fantastisch.. whaa..

Qua 'muziek' is de track bij vlagen best sterk.. maar overall mist er toch een duidelijke pakkende melodie-lijn. Ook qua begeleiding verschuift er wel het een en ander in de accoordensfeer.. maar echt origineel, catchy of herkenbaar is dat niet.

Goed.. dat waren mijn 2 centen.. (om kwart voor zes 's nachts :koffie: )

Origineel geplaatst door CraZ
(je moet de aardappels wel terug weten te vinden in de jus).

HAHAHA! Geweldige vergelijking Craz! :D
En zonder jus zijn aardappels niet te kanen, gelijk heb je..

Arv

maar is 'pakkend' niet een kwestie van smaak? voor mijzelf geldt dat een melodie een wat 'droevig' karakter moet hebben wil het me aangrijpen. Daarnaast ben ik niet echt op zoek naar deuntjes die ik na 1 x luisteren meefluit hoor...maar dat kan natuurlijk ook gewoon een verschil in insteek zijn waarmee je produceert.

Over die reverb: zit nu niet op mijn eigen pc te kloten, zal als ik daar ben nog eens goed luisteren. Bedankt voor je tijd & commentaar :)

ik vind het een nummer met mooie, overuigende geluiden.
Opbouw van het stuk vind ik in het begin goed, het werkt. Het begin is echt mooi.
De drum patronen vind ik erg goed gemaakt.
Er is wel een erg duidelijke blok structuur, daar houd ik niet zo van, want de 'delen' zouden ook natuurlijker in elkaar overvloeien. misschien.
Misschien dat je nog ff moet kijken naar de opbouw, het een beetje 'globaal' bekijken
Erg goed gedaan!
Ik heb er niet zoveel verder commentaar op, ik bewaar hem ...

het is btw wel frappant hoe verschillend er gereageerd wordt op verschillende fora...er wordt op elk forum commentaar geleverd, maar vaak over verschillende aspecten :)

heerlijk melancholisch! zeker...ik houd wel van huilen. geeft je inspiratie..hehe. maar zoals je zelf al zei, is ie nog niet af. ben benieuwd naar je dub versie! maak 'm melancholisch maar confronterend...zodat je in principe naar de prozac moet gaan grijpen na het horen ervan!:) succes man!

Back