Maak een stukje hiphop

Beetje met Cubase 5.5 en Maschine aan het rommelen.

Attachments

• Jazz Vibes.mp3
    466 KB · Bekeken: 113
Je beats klinken altijd lekker fris en leeg... (De kunst van t weglaten moet ik duidelijk nog onder de knie krijgen...) :halleluja
Plaatruisje er express ingelaten? btw... vind t wel tof... lol

Ik houd altijd wel in gedachten dat er nog een MC op moet kunnen rappen zonder dat het overvol wordt. En daarnaast maak ik veel gebruik van LP en HP filters om overbodige frequenties weg te halen en dat geeft ook weer ruimte.

Ja, dat geruis en gekraak heb ik zelfs een beetje versterkt. Als ik eens een keertje van vinyl sample moet dat ook wel te horen zijn. :D

wordt het niet eens tijd dat je met wat mc's gaat samenwerken?

Er zijn twee MC's die een beat van me hebben liggen en daarnaast zijn er nog een aantal die hebben aangegeven dat ze weer een track met me willen gaan doen. Er is dus wel het één en ander gaande, maar het moet weer een beetje op gang komen allemaal.

Raar normaal zit ik altijd te stuiteren op die beats van Lotuz maar deze ff niet... niet dat het slecht klinkt, weet niet wat het is. :D

You can't win them all. ;)

Wat trouwens mee kan spelen, is dat ik nog een beetje zoekende ben in de Cubase + Maschine combinatie. Als ik alleen met Maschine een beat maak, hoef ik me maar op één apparaat te concentreren. Dus beschouw deze beat maar als een oefening.

Ik ben wel SF liefhebber, die onderwaterwereld spreekt mij dan ook wel aan, maar dat death and destruction gedoe hoeft van mij niet zonodig.

Nee, want dat leidt toch weer tot een ATCQ-achtige beat. Been there, done that.

Bedankt voor die bass, vanavond ff mee kutte :okdan:

Nou, dat zou ik maar niet doen, want deze beat is helemaal zo slecht nog niet. Ik zou alleen de drums niet proberen "leeg" te maken, want die zijn het fundament van de Hip Hop beat.

Back