Maak een stukje hiphop

lekker jazzy christov ik digg em wel.

marvin, beetje leeg idd ja, een bassline zou niet misstaan

@iedereen thx voor het luisteren :dj: :dj:

Ja zeker vette beats, maar die smooth beat is van iemand anders het komt me in ieder geval wel heel erg bekend voor of je het nummer gechopt ofzo.
Alsnog wel een hele vette beat

Origineel geplaatst door MB Beatz
Ja zeker vette beats, maar die smooth beat is van iemand anders het komt me in ieder geval wel heel erg bekend voor of je het nummer gechopt ofzo.
Alsnog wel een hele vette beat

Alles wat op m'n myspace staat is door mijzelf gemaakt en van niemand anders.

Er zit niks gechopped in, alleen het funk gitaartje; dat komt uit een 70's funk vinyl, trumpet heb ik zelf gespeeld, maar lijkt idd op een stukje van een Davis plaat. De rest wat je hoort is ook allemaal zelf gespeeld en bedacht.

Had je die "walkman" linksonder in beeld ook geprobeerd ?

Ja, dat cassette deck zit echt vol één al vette nummers. echt niet normaal
Ik vind die saxofoons lekker klinken en de verschillende drumpatterns die je hebt gebruikt zijn ook heel complex. Hele goede drums
Ik vind het vet hoe je die electro combineert met het soulvolle geluid.
Je hebt echt hele smoothe beats. Ik vraag me af speel je al die instrumenten allemaal zelf zoals de gitaar en saxofoon?

Het zijn stuk voor stuk meesterwerken.
Dit is echt hele goede muziek.
Ik vond die met de vocalen trouwens ook heel apart met woooh-woooh-hooh ofzo.
Te veel om op te noemen het was echt mooi om die cassette te beluisteren.
Heb je een CD ofzo ik zou wel een album willen horen met deze beats.
Ik ben zelf ook bezig met beats en kan daar inspiratie uit halen.

Origineel geplaatst door Samplekit
Die Marvin beat is relax, die samples, die beat, mix, snare :halleluja

:mega:

thanks man, de intro is de sample waar de beat ook uit geconstureerd is :)

Batteraaf van die smoothbeat leek dat gitaartje op die van 21 questions van 50 cent, weet ff niet uit me hoofd welke sample dat was. Die beats op je cassette zijn mooi, goed gemaakt creatief ook. :) mooie studio ook btw ben je er al lang mee bezig?

nog 1 nieuwe van mij: http://www.zshare.net/audio/458485669ceae2/

heeft wel nog wat werk nodig maarja komt achteraf nog wel

Origineel geplaatst door MB Beatz
Ja, dat cassette deck zit echt vol één al vette nummers. echt niet normaal
Ik vind die saxofoons lekker klinken en de verschillende drumpatterns die je hebt gebruikt zijn ook heel complex. Hele goede drums
Ik vind het vet hoe je die electro combineert met het soulvolle geluid.
Je hebt echt hele smoothe beats. Ik vraag me af speel je al die instrumenten allemaal zelf zoals de gitaar en saxofoon?

Het zijn stuk voor stuk meesterwerken.
Dit is echt hele goede muziek.
Ik vond die met de vocalen trouwens ook heel apart met woooh-woooh-hooh ofzo.
Te veel om op te noemen het was echt mooi om die cassette te beluisteren.
Heb je een CD ofzo ik zou wel een album willen horen met deze beats.
Ik ben zelf ook bezig met beats en kan daar inspiratie uit halen.

tNx man! :dubbel:

Ik heb nog geen cd, ben nog niet zo gek lang bezig met het maken van hip-hop, er zullen binnenkort wat releases gaan verschijnen van de collabs waar ik op dit moment aan werk, maar concrete datums heb ik daar nog niet van. Ik haal mijn eigen inspiratie vooral uit oude muziek, Soul, Jazz, Funk. Nooit uit andere hip hop, wel gebruik ik andere hip hop cd's als vergelijkings materiaal voor mijn mix (like Pete Philly en Talib Kweli)

Voordat ik mijn Motif had plukte ik nog wel eens gitaar lijntjes uit sample cd's en vinyltjes, nu speel ik die zelf. Het trompetspel, sax etc komen uit de Kontakt Library en mijn Motif.

Die "Wooh-hooh-hooh" track is wel gebaseerd op een chop, komt uit een oude Motown vinyl.

Origineel geplaatst door Marvin
Batteraaf van die smoothbeat leek dat gitaartje op die van 21 questions van 50 cent, weet ff niet uit me hoofd welke sample dat was. Die beats op je cassette zijn mooi, goed gemaakt creatief ook. :) mooie studio ook btw ben je er al lang mee bezig?

Ik heb die gitaarchop geloof ik uit een Earth, Wind & Fire vinyl getrokken.

Met het bij elkaar sprokkelen van mijn setup ben ik nu een jaartje of 3 bezig, het produceren van hip-hop; ongeveer een maand of 9.

Bedankt voor jullie feedback in ieder geval :okdan:

Mtech

Ja, vind deze echt zwaar.
Mooie duistere beat.

Die Mobb Deep sample vind ik vet vooral de tweede verse van shook ones.
Die duistere bass vind ik wel wreed.

Ik ben sinds gister weer met Fruitlyloops gaan werken en heb deze in 20 minuten inelkaar gezet. Ik zit te denken om mn MV-8800 te gaan verkopen en weer met FL verder te gaan zoals toen ik begon want op de MV kan ik niet in 20 minuten snel een gesamplede beat maken zoals in FL.

Het is een beetje soulvol ik moet nog veel aan de drums en bass werken.

Geef me tips...

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5981169&q=hi

Laatst gewijzigd:
Back