Maak een stukje hiphop

Hipperdehop.. ik had deze bietjes nog liggen..

'Beatcr8or' is met mn RS gemaakt.. heb ik niet heel veel aan gedaan..

'Portal' en 'Hold Down' had ik met mn Rm1X/a3000 combo gemaakt.. Is lomp geknipt en live ge-track mute.. Nahja, boeie :)

Ik vind ze tof :okdan: Ik ga je alleen dezelfde kritiek geven die ik zelf altijd krijg... waar is de basslijn? :P Die tweede track is trouwens echt heel lomp geknipt :kroon:

Die beats van furious 5 zijn nog wel te doen, beetje slordig maar de opzetjes zijn nice!

De beats van rinaldoz hoeven voor mij niet. Vind ik echt een tak van hiphop die van mij geeneens hiphop genoemd mag worden, rechtstreekt t vuilnis in.

Excuus maar netter kan ik het echt niet brengen

Snel je post veranderen, das wel heel erg lame zeg....

Zowieso mag je best een beetje op je taalgebruik letten,

Als je kritische feedback op je beats wilt hebben, oke:

Soundwise vind ik je beats totaal niet boeiend, het trekt niet, het is 100 in een dozijn shiz.
T klinkt allemaal te ''midi'' en keuze van geluiden en drums kan zowieso anders, t klinkt zo goedkoop...

Haha Waddan? Goeie encoder toch! ;)

Edit: Ik snap echt niet waar jij het over hebt.
Je zegt dat het vuilnis in kan, prima, maar dat is niet kritisch, is dat zo erg?

Te midi, dat snap ik, want ik moet nog goed piano leren spelen, dus live inspelen zit er niet in en zeker niet aangezien alles met de muis en keyboard is gemaakt......

OMG_IT_SPINS.jpg

Lol, ?
Te goedkoop oke, maar dat zijn gewoon battery 3 samples?
Alle shit die ik hoor in overige muziek kan je hier zo'n beetje mee voor elkaar krijgen.
Dan bedoel ik puur het geluid van de drums apart genomen.
Bij meerdere beats is de synth zelf ontworpen met Massive trouwens, zoals Streetz / Something.
Ik hou niet van presets?
Je praat maar lekker, jou shit klinkt lekker! Are u happy my friend?
Maar wat ik niet snapt, hoezo vind je me volume's, buiten de drums niet te hard, als ik hip hop luister is dat vaak smooth / rustug?
Vele hip hop die ik luister, zit niet veel melodie in trouwens. Ook van grote namen.
Duss.. als je dan toch al goed bezig bent, dan geef wat tips. Ik kan niet geloven dat alles wat ik heb gemaakt 1 en al crap is.

Yo0, ben je er nog?
Hoe kun je Native Instruments nou goedkope shit vinden?

Laatst gewijzigd:
Ik vind ze tof :okdan: Ik ga je alleen dezelfde kritiek geven die ik zelf altijd krijg... waar is de basslijn? :P Die tweede track is trouwens echt heel lomp geknipt :kroon:

Ja, het is echt lomp.. komt omdat ik niet echt de intentie had om een track te maken. Ik ben zelfs te lui geweest om die samples lekker te knippen..

Ik zal nog wel eens een serieuze poging doen.

By the way.. ik zou voor het maken van hiphop beats synths enzo lekker links laten liggen en lekker alles samplen.. rhodes, piano's kunnen nog wel.. maar dat hele synthetische soundje is niet mijn ding..

Mijn bedoeling is ook om te doen wat goed gevonden wordt, want ik vind heel veel mooi aan verschillende genre's. Het is beter dat mensen kritisch zijn over me muziek dan te zeggen dat het de vuilnis in kan. Bedoel, kan me aanpassen. Wat ik bijvoorbeeld de meest gruwelijke beat vind, is buitenwesten van Kubus. (Oh wacht, 1 van de)

Laatst gewijzigd:
Sja... Zoals ik eerder zei vind ik dat die tak van hiphop rechstreeks het vuilnis in kan. Daarmee doelde ik dus niet alleen op jouw beats. Niets persoonlijks dus.

Inhoudelijke reacties hebben geen zin omdat ik die sound in zijn geheel niet trek. De kicks , snares ed , niet mijn stijl. Luister eens de shiz op mijn myspace dan hoor je direct waar ik wel van houd.
Verder vind ik de keuze van je geluiden te goedkoop klinken, een simpel SAW die erg dun klinkt en een simpel melodietje speelt met een zachte zware boomn kick met een dunne tok snare die dan een corny roffeltje geeft.. Nee.. sorry

Je zegt dat je die buitenwesten beat van kubus dik vind en dat je je kan aanpassen, dan heb je nog een lange weg te gaan gezien die beat totaal anders klinkt dan jouw beats..

Probeer eens een sample beat te fixen, zoek wat oudere funk/soul whatever, iets dat onbekend is. Russische zigeuner vinyl rips ofzo van vladmir castronova of een jammerende franse plaat van claude vascou. Zoek lekkere pompende drums op, hatseee..

tgaat niet om de geludien zelf maar om de geluiden die JIJ kiest
de basic sounds van battery kunnen heel dope zijn, maar hangt allemaal vanaf hoe je ze gebruikt

@Ronaldoz (naamgenoot-oz:)) De sound die je maakt is wel dik, ik bedoel het geluid wat je produceert met deck en die beat daarvoor daarmee breng je wel een bepaalde sfeer, maar ze zijn niet af, catchy, ik bedoel deuk er is wat meer in, meer geluiden! de beat kan wel meer kick en snare gebruiken zoals Boelie035 typt.

Ik ben er zelf ook nogniet helemaal achter qua kwalitieten maar check: A Soldier's Run eens.

Nou hier ook maar weer eens 3 minuten gekut van mij en mn MPC :)

Attachments

• 01 Track 2.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 110
Back