Maak een stukje hiphop

Ik weet t niet, mn browser loopt telkens vast Lotuz...heb wat je intikte al geprobeerd maar werkte niet

hier iets waar ik aan werk, gewoon simpele lompe beat - onafgemixt nog

ik ben meer van t eindresultaat dan om de creativiteit erachter, zoals jullie zullen horen - inspelen en shit vind ik heel knap, maar ik heb persoonlijk beetje de filosofie dat hiphop niet al te knap moet zijn, maar moet gaan om de kick die je er van krijgt. Eerder Supreme Clientele dan Dr Dre dingen zegmaar

ben benieuwt wat jullie dr van vinden.

Nice!

Lekkere flow.. beetje underground soundje.. Op een gegeven moment wel een beetje irritant dat hoge geluidje (sample?)..

Om nog meer waardering voor de jaren '80 producers te krijgen, heb ik nog maar zo'n beat gemaakt.

http://soundclick.com/share?songid=8685539

Valt nog niet mee om zelfs maar in de buurt te komen van de Bomb Squad. :P

maaaar lotuz, maaaaar...je hebt technologisch gezien wel enorm voordeel op de Bomb Squad

die moesten aardig wat samplers aansluiten om al die sampletijd te krijgen...overigens schijnt t - las ik laatst in een alchemist interview - dat muggs vroeger 7 sp12s of sp1200s aansloot op een mengpaneel voor een beat...inspirerend idee is dat

maar ik kan t helaas weer niet horen! Jammer....kun je niet keer wat in de bijlage knallen hier?

Voor deze ene keer dan. 8)

Attachments

• #1.mp3
    452,1 KB · Bekeken: 89
maaaar lotuz, maaaaar...je hebt technologisch gezien wel enorm voordeel op de Bomb Squad

die moesten aardig wat samplers aansluiten om al die sampletijd te krijgen...overigens schijnt t - las ik laatst in een alchemist interview - dat muggs vroeger 7 sp12s of sp1200s aansloot op een mengpaneel voor een beat...inspirerend idee is dat

Ja, daarom heb ik echt bewondering voor die gasten. :halleluja

Dit is met Maschine gedaan.

Het is geen gitaartje trouwens. Saxofoontje:

Die beat van jou mag er ook wezen trouwens. Ik ben benieuwd of je hier nog variatie in kunt aanbrengen. Wat je nu hoort vind ik echt iets voor het refrein namelijk. Misschien nog een basje erbij?

komt nog, ik heb t idee voor die hele track al liggen, de sample gaat nog tijdje door, dus valt nog genoeg te knippen in....maart idee omzetten in werkelijke beat is iets waar ik altijd weken over doe, en dan ook in 1 keer doe.

grappig dat je t als refrein ding ziet, ik juist als main loop...variatie komt er wel in, wellicht dat ik de uiteindelijke versie nog online zet als ie ooit afkomt - dat is ookaltijd een raadsel haha, of het afkomt

grappig dat je t als refrein ding ziet, ik juist als main loop...

Dat komt omdat in de sample aardig wat energie zit. Meestal wordt dit gebruikt om het refrein extra kracht te geven. Maar wie weet zit er in de rest van het nummer dat je gesampled hebt, nog wel een krachtigere sample voor het refrein. Of als de tekst van het refrein niet zo pakkend is, kun je het ook juist afzwakken zodat juist de verses meer de aandacht krijgen en de refreins meer rustpunten zijn. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

ken je die track van q-unique - one shot (), dat idee zit ik aan te denken, juist heel krachtig bij t rappen en breakjes in de pauzes er tussen door...geeft in mijn ogen een krachtigere impact eraan wat voor een openingstrack altijd wel positief is

bevalt dat maschine trouwens? maat van me wou t namelijk gaan halen

Maschine bevalt mij prima, al is er één ding dat ik heel graag veranderd zie en dat is dat bij het visueel editen van samples de golfvorm zou moeten bewegen in plaats van de start/eind markers. Dat zou het editen van de samples aanzienlijk sneller maken. Maar degenen die alles op het gehoor doen, zullen dat minder belangrijk vinden. Daarnaast ontbreekt timestretch en dat is wel een tekortkoming. Native Instruments blijft echter bezig om Maschine te verbeteren en ze staan open voor verzoeken van gebruikers, dus het is een kwestie van tijd voordat Maschine helemaal aan m'n wensen voldoet. Maar die maat van je moet Maschine echt eerst uitproberen op z'n computer om te zien of het lekker draait. En de filmpjes van Native Instruments bekijken om te zien wat allemaal mogelijk is.

"I never sleep, 'cause sleep is the cousin of death." :Z

Back