Maak een stukje hiphop

Voor zon wasmaschine ding heb je echt een pc nodig is het niet? Ik vind em er zo koel uitzien met al die lampiez.
bloos.gif

Ja, pc of mac. It's the neeeeeew style! 8)

bonbons zijn voor ouwe tantes... ouwe tante hiphop aub niet posten :D

haha.. ik snap je reactie.. Alleen je weet denk ik even niet wat voor een bonbons ik bedoel..

Ze zijn gemaakt van witte chocolade.. en er zit bovenop een mooi groen (erg bekend) plantje... ;)

gaat het om dit ding?

ni_maschine.jpg

ben ingelogd maar ik zie niks.
en is dit weer de zoveelse plug-in?
of gewoon een controller?

of echt een serieuze concurent voor de mpc?
dat laatste heeft mijn interesse wel.
alleen vind ik NI over het algemeen meer techno-gericht dan hiphop.

...en vind ik Ableton Live echt te lekker werken om nog hele tracks incl. effecten en mixing met de mpc te maken.
Kweetniet of dit ding daar verandering in gaat brengen.

en dit is geen discussie voor deze draad dus kan het aub verplaatst worden naar een ander draadje aub?

dank

Laatst gewijzigd:
Het gaat idd over Maschine. Ik ben nu de nieuwe "S1200 vintage mode" aan het proberen (Maschine vs SP12) en het klinkt op het eerste gehoor goed. Het komt zeer dicht in de buurt in ieder geval.

Voor Fatclap :D

Ik weet niet of ik dit al eens gepost heb, is enige wat ik zo ff snel van mn werk af kan doen. Het was een heel rustige jazzbreak, weet niet of ik het wel zo goed vind eigenlijk. MPC60 only.

Attachments

• Ex 893 - Mannehole.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 106
Dit hoor ik liever dan dat duistere gedoe van je de laatste tijd, Doc. ;) Maar hij kan nog wel verbeterd worden met andere, stevigere drums en een basje. Jammer dat je die trompet niet ook in je beat verwerkt hebt.

Dit hoor ik liever dan dat duistere gedoe van je de laatste tijd, Doc. ;) Maar hij kan nog wel verbeterd worden met andere, stevigere drums en een basje. Jammer dat je die trompet niet ook in je beat verwerkt hebt.

ik ben weer even zo vrij geweest (op de stevige beat na dan)

Attachments

• stukkiejazzyhiphop.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 103
je voelt je wel vrij de laatste tijd ;) fijne funk! nu weet ik alleen niet of die trompetten nou weer nodig zijn :D

Geen beat is veilig voor fatclap. :D

Maar het heeft weinig meer met de beat van Doc te maken. Wel grappig hoe je van een enkele trompet een blazerssectie gemaakt hebt. 8)

tis toch allemaal voor de gein niet? als iemand zegt.. "ik ben benieuwd hoe het zo en zo klinkt" denk ik... mja, dat zou ik ook wel eens willen weten en dan stop ik alles even in de blender. mocht iemand moeite hebben met mijn stukkies, gewoon ff reporten aan een moderator en dan halen ze het wel weg :engel:

Mij boeit het niet :okdan: Al wil je al mn beats anders doen, je gaat je gang maar, ik sample het allemaal ook maar. 8)

Net ff geluistert, lekker gitaartje yo :D

ik ben zo vrij geweest ;)

jattende honden :D

Attachments

• 2halveliterslater.mp3
    1 MB · Bekeken: 129
Ik post nooit meer wat hier lol :P Voor iedereen die zich afvraagt waar de trompet sampel vandaan komt. Hele beat die ik poste komt van een intro van deze plaat.

Shelly+Manne+-+Men+at+the+Manne+Hole+jc.jpg

Ik heb de originele vinyl hier zonder vol1 op de cover.

Kun je m'n gedachten lezen? Maar ik vond het niet gepast om daarnaar te vragen. Niet dat ik de hele trompetsample zoals jij gebruik, maar de losse noten zijn ook zeer bruikbaar.

Als iedereen zo wild gaat op die sample is er in mijn ogen niks mooiers dan de originele artiesten eren. Ik ben ook een verschikkelijke jazzfan dus het is altijd fijn om goede jazz te delen. :)

Much appreciated.

Back