Maak een stukje hiphop

Zo altijd inspirerende thread dit, vanochtend bij t ontbijt beetje doorgewerkt, moet zeggen dat er hoeveel veel verschillen kwa stijl en sound hier zijn, het niveau toch hoog is, ook al voel ik lang niet alles

vanmiddag gelijk effe met mn mpc1000tje gaan spelen puur uit inspiratie van deze thread. Snel maar es wat kabels en midikabel regelen zodat ik mn mpc voortaan kan tracken in mn pc

keep it up allemaal:okdan: ...doe ik ook meer met mn mpc ;)

bassound wederom uit mn 950, iemand een idee voor een synth (liefst analoog maar wel midi) waarmee ik beetje toffe basjes kan maken? Juno 106 ofzoiets?

Attachments

• christov_tamtambeatsf.mp3
    425,3 KB · Bekeken: 127
SE1x!!!

@ Christov:

We zitten niet voor niets op het synthforum, dus...

Je kunt met golfvormpjes van basgeluiden en eventueel toevoegen van een low pass filter prima basgeluiden maken. Zo ziet het basgeluid dat ik in m'n laatste beat heb gebruikt, eruit:

Attachments

• Bass Loop.JPG
    Bass Loop.JPG
    28,3 KB · Bekeken: 99
Als je een 2080 met bass &drums board kan krijgen/lenen en je hebt een s950. al die basses eruit samplen in je 950
klinkt echt ongelooflijk dik daaruit

Roland JV2080

beste basssynths zijn nog steeds anologe monosynths. vaak geen midi maar met een midi - cv converter kom je een eind.

maar plug-in synths worden ook steeds beter.. en handiger in gebruik.

analoge mono synths zijn idd dope
maar ik heb het meer over die premo achtige bassjes (niet die synth dingen)
ik kwam er per toeval achter toen ik een bass uit mn 2080 bass&drums board samplede in mn 2080 (had verkeerde patch gekozen notabene), dat het verschrikkelijk dik klinkt.
niet echt ofzo, maar gewoon lekker

Dilla zn shit was juist altijd kwa basic lekker strak
bepaalde elementen los maar niet te los

Laten we er geen Dilla discussie van maken, er zijn wel meer mensen die geen quantinize gebruiken. :P

tgaat niet om geen quantize gebruiken
tgaat mij om het denken dat Dilla zn shit zodanig los was dat het bijna offbeat was

neemt natuurlijk niet weg dat ik die beat dope vind klinken

Back