Origineel geplaatst door MB Beatz De beat van Marsman is zeker ruig met die grommende basslijn. Ik vind die eerste just a beat van Mike Rockmore al helemaal wreed. die style doet me denken aan een zwaardere versie van de Neptunes ofzo.
Bedankt man, ik weet niet goed hoe hard ik zon bas moet zetten ik vond hem juist goed zo een beetje op de achtergrond maar ik wil in ieder geval nog betere monitoren kopen aangezien ik gewoon mn stereoboxen gebruik. Ik denk dat het toch wel beter is om een beetje studio monitoren te hebben voor dit soort problemen. Wat zeggen jullie?
Kennen jullie de Behringer Thruths die liggen wel aardig op mijn budget. Of iets anders in die prijsklasse.
Het haperen vind ik eigenlijk wel mooi om het iets minder eentonig te maken maar je hebt wel gelijk het heeft niet de rustige sfeer.
Origineel geplaatst door Langwani Neptunes zijn zelf zwaar overrated!, deze mensen maken geen hiphop beats, gewoon popbeats met een klein beetje hiphop invloed...................
Echte hiphop producers met rauwe producties zijn in mijn ogen verre van dit;
Denk dan aan;
Kenny Parker
Dj Premier
K-Def
Beatminers
Large professor
Pete Rock
Trackmasters
Marley Marl
Eric B
Lord Finesse
Showbiz
Diamond D
Verdiep jezelf maar in de producties...............
Ja klopt daarom wil ik blijven samplen omdat dit toch de sound is van mijn favoriete producers en eigenlijk de ware sound van hiphop.
Ik houd nog steeds meer van pete rock beats dan van electro beats maar hier in Nederland vind ik wel dat er een eigen originele style mee is bedacht door die electro sound te combineren met rauwe hiphop.
Ik haat de techno sound van Lil Jon's Crunk en ik vind dat echt niet als hiphop klinken maar de manier waarop jullie die electro gebruiken vind ik echt vet want die boombap zit er nog steeds in.
Origineel geplaatst door Langwani Neptunes zijn zelf zwaar overrated!, deze mensen maken geen hiphop beats, gewoon popbeats met een klein beetje hiphop invloed...................
Echte hiphop producers met rauwe producties zijn in mijn ogen verre van dit;
Denk dan aan;
Kenny Parker
Dj Premier
K-Def
Beatminers
Large professor
Pete Rock
Trackmasters
Marley Marl
Eric B
Lord Finesse
Showbiz
Diamond D
Verdiep jezelf maar in de producties...............
dat is smaak he. ik doe persoonlijk niet mee aan de hetze "ze zijn pop, dus ze zijn overated". Ik vind dat hun tracks muzikaal erg goed in elkaar steken. Daarom vind ik de neptunes niet overrated. En remember je kan je smaak niet opdringen he .
Ik vind de Neptunes wel echte hiphop hoor en niet echt pop. Als je goed luistert hebben veel pop hits vette hiphop beats in hun muziek vind ik alleen wat ermee gedaam wordt vind ik minder.
Ik vind Scott Storch en Timbaland dan wel weer iets meer pop-achtig de laatste jaren.
Origineel geplaatst door MB Beatz Ik vind de Neptunes wel echte hiphop hoor en niet echt pop. Als je goed luistert hebben veel pop hits vette hiphop beats in hun muziek vind ik alleen wat ermee gedaam wordt vind ik minder.
Ik vind Scott Storch en Timbaland dan wel weer iets meer pop-achtig de laatste jaren.
misschien is dat het verschil tussen mij en andere hiphop producers. Ik ben niet hardcore hiphop, ik heb jaren lang house gemaakt en kan pop ook zeer waarderen, pop met een hiphop randje. Daarom heb ik Scott Storch (wel een beetje een loser natuurlijk qua persoon) en Timbaland hoog in het vaandel. Wat zij allemaal hebben gespresteerd (Timbaland vooral en Storch in mindere mate) in de afgelopen jaren is echt onwerkelijk.
samplen sucks voor een deel .IK probeer altijd in mijn beats zo weinig mogelijk te sampelen . check Rhooodes en sky tronic op www.myspace.com/oliverheath die 2beats is eigen sounds eigen werk . die sax van rhooodes heb ik zelf ingespeeld het zijn twee noten dat ik inspeel , zelfde als met de rest .
Vroeger sampelde ik ook meer dan nu . het verschil is als je uw eigen sounds maakt in uw nummer klinken ze ook veel mooier dan sampelde sounds van een plaat . uw nummer is ook veel natuurlijker omdat het van u zelf komt .
Mijn beats maak ik met mijn akaimpc (kicks snar's'hih enz) als de rest van mij geluiden werk ik uit in cubase . hier en daar maak ik nog ne mono track aan in cubase, en dan van mpc naar mackie naar cubase en jamm ik er tussen .
Nu ben ik bezig met een band .IK maak de beats en het structuur van het nummer in cubase .
Vriend speelt er gitaar er op . andere vriend speelt sax er op . een vriendin speelt zet er zang op .
De rest van de sounds vol ik op met synth plugins en hier en daar geluiden .in zo'n nummer zit er 100% meer vibe in dan een gesampelt nummer .
De meeste producers werken hun nummer alleen uit . en later laten ze het live uitspelen of opnemen door een live band .
Voor mij is dat de kunst .
Oh jee... de echte echte hiphop politie is gearriveerd.
1994 je weet!
Maar om toch even een duit in t zakje te doen bij alle sp1200 samplechop puristen: Ga je eens verdiepen in de hiphop uit detroit of hiphop die al jaren lang in engeland gemaakt wordt (roots manuva etc.) en kom dan nog vertellen dat die electronische shit 'popmuziek' is.
Wat een gejank weer allemaal, wat maakt het nou uit hoe een plaat tot stand komt? Of een track nou analoog, digitaal, een combi van beiden, met je brada's beatboxend op de hoek van de straat,samplen van vinyls, ingespeeld door sessie muzikanten, gemaakt met een tracker of met een producers pack in een $500.000 studio complex. WFC!!
Het gaat om de groove en hoe je je soul en funk in je tracks vertaalt!
heb een nieuwe sample gechopt... maar daar moeten nog drums onder en daar heb ik nog geen tijd voor gehad. dus die hou ik even voor mezelf nog. volgende week!
Wat een nadeel is met samplen is dat je heel beperkt bent omdat je niet zoals een keyboard het kan leren inspelen met hoge en lage tonen en zo een melodietje uit je hoofd kan naspelen.
Je moet de chops echt op gevoel inspelen wat het samplen juist zo moeilijk maakt. Het is uitproberen en geduld hebben en dan nog hopen dat het voor een hiphop beat zorgt.
Als je het looped is een ander verhaal maar ik vind het vaak al moeilijk zat om een oud nummer om te toveren tot een originele beat.
Ik vind keyboards vaak wel veel vloeinder klinken en minder slordige melodies. Je hoort vaak dat chops aan elkaar genaaid zijn en helemaal niet goed in elkaar overlopen.
de oogst voor vandaag, ik was toonladders aan het oefenen op mijn bas toen ik het baslickje zeg maar ineens speelde en voila jazzy beat
Snare is een sample van een Ludwig snare, extreem ge EQed en over gecompressed met de SSL Talkback VST en Compadre + een bitcrushertje, de rest van de sounds zijn allemaal VST's oa. Drumazon, K2+Library, Saxlab, EVP73.
Mja. Je baslijn is niet echt complex. Dat hoeft ook niet, maar iets meer variatie mag.
Ik probeerde gelijk de bas na te spelen en dat was in een seconde gepiept, en ik wil je daarom zeggen:
Probeer nog iets meer met die baslijn te doen, meer varieren.. Gewoon beetje jammen eerst en dan
komen er vanzelf wel goede dingen uit.
Na lange tijd dan maar weer een postje Geen rauwe HipHop, maar meer RnB achtig iets, tijdje geleden gemaakt, toen ik dit topic zag toch ff de drang om te plaatsen. (Stukje van 4 minuten)
Gebruik gemaakt van, Ableton Live, Motu Symphonic Instruments, Battery, Pro53
De diepe bas is met de hiphop tool van Ableton gemaakt, Lage toon en dan naar beneden pitchen
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.