Maak een stukje hiphop

Vette beats die hier gedropt worden, voor al die hiphoplovers....
Maar, ik zag hier pas geleden in een andere thread een keimooi initiatief.
Een paar samples vooraf uitgezocht en dan een stukje muziek maken en droppen voor beoordeling. Is dit voor de hiphop makers op sf een uitdagend idee? :eureka:

Weet je zeker dat dat over mijn beat ging? :D

bloos.gif

Edit: Kris, bedoel je een soort van beatbattles? waarbij de winaar de volgende sampel beslist ofzo? Heeft geen zin Lotuz wint ze dan toch iedere keer. :D :P Klinkt wel leuk om te proberen maar mischien wel in een andere thread ofzo doen?

Ik denk dat Kris bedoelt.. een nummer maken van enkel de toegestane samples die we samen verzamelen.. En dan kijken wat voor een creaties eruit komen..

Er is namelijk een andere thread over een nummer maken met maar enkele samples en je mag niets anders gebruiken..Ben nu net zelf bezig daar een track mee te maken, en je krijgt gekke creaties daardoor.. heel verschillend gebruik gemaakt van de samples.. Erg leuk!

Dus dat kunnen we ook es doen maar dan binnen het genre Hip Hop.. ;)

Battlecat en Quik! :D

Quik inderdaad.

Fuk man, lekkere bass in die eerste man.... tweede eigenlijk ook wel alleen in die eerste vind ik veel weirder (dus beter :P )

Dat zijn die Se1x's van me
gruwelijke bakken dat
khad er nooit aan moeten beginnen
terwijl ik ze ging testen (paar jaar geleden) besloot ik er meteen 2 te nemen (kon goeie deal krijgen)
nu wil ik er nog meer :D:D

Dat zijn die Se1x's van me
gruwelijke bakken dat
khad er nooit aan moeten beginnen
terwijl ik ze ging testen (paar jaar geleden) besloot ik er meteen 2 te nemen (kon goeie deal krijgen)
nu wil ik er nog meer :D:D

nice :) waar komen je drums dan uit?

mn 4000, kheb over de jaren heen al mn drums overal doorheen gehaald (ASR s950 SP's etc)
dus mn main drums staan nu op de hd van mn 4000
al die andere mpc's staan er nostalgisch bij.
Kwil toch wel weer een sp erbij

En je hebt al een SP1200. Waar wil je die tweede SP voor dan?

dies al tijdje dood :(
dus staat erbij voor de looks

Is die niet meer te maken dan? :erm:

nee jammergenoeg niet.
Dr is iets fout gegaan met de voeding en de processor board.
Kan em alleen gebruiken als donor bak voor als ik een goeie erbij heb staan.
blijft echt een dope bak.

Wtf dat is een soort van gefreakte baby tussen dubstep/hardstyle/hiphop/en vast nog wel een stroming waar ik niet mee bekend ben.... Ik vind het wel koel maar zou wel eens wat met een wat meer Hip Hop beat willen horen met dit soort geluiden. :)

Volgens mij is die laatste zin erg krom maar het zal wel nog steeds gaar van gister. 8o)

edit: moet zeggen dat je wel een lekkere sound uit reason krijgt (nu hoop ik maar dat ik het goed onthouden heb en dat je daw reason is :D )

@vanballen, als je het in categorie hip-hop moet plaatsen zou ik dit meer crump noemen, maar alleen heb ik wel de vraag hoezo dit geen hiphop zou kunnen zijn? alleen omdat ik een vrij grove soundjes heb gebruikt?

@document1, thanks. ik hou der van om zo appart mogelijke geluiden te gebruiken binnen het "hip-hop" om zo een ander perspectief te geven aan de muziek. en ik heb ook nog wel andere beats met dit soort geluiden.

en btw, was dat over reason voor mij bedoelt want ik snap het niet echt haha :P

Back