externe 19 inch scsi case voor samplers

matrixxx

Ouwe rot
waar ben ik op zoek naar,

ik wil een 19 rack case maken waar ik div scsi harddisks, cdrom, cardreader etc etc kan in bouwen en deze aansluiten op div samplers die ik heb, alleen kan ik nergens een case vinden waar ik waar ik deze spullen in kan bouwen,.
in het verleden ben ik zulke cases wel tegen gekomen van 2 units hoog met bv 4 scsi pluggen achter op en intern ook maar vandaag de dag............vertel het me maar. heeft iemand een tip waar ik zulke cases kan kopen of heeft er iemand nog zo´n case liggen

Zelf maken: een 2,3 of 4 unit hoge 19 inch kast bestellen (musicstore heeft deze) en vervolgens een stukje hanvaardigheid. SCSI connectoren zijn los te krijgen zowel 25 / 50 en 68 pins. Vervolgens nog de voeding uit een oude PC (of een nieuwe uit de PC winkel)

Origineel geplaatst door Rollie
Zelf maken: een 2,3 of 4 unit hoge 19 inch kast bestellen (musicstore heeft deze) en vervolgens een stukje hanvaardigheid. SCSI connectoren zijn los te krijgen zowel 25 / 50 en 68 pins. Vervolgens nog de voeding uit een oude PC (of een nieuwe uit de PC winkel)

het is een optie maar dat is precies wat ik niet wil doen, aangezien ik er te veel werk aan heb en dan kan je brackets inbouwen etc etc etc ik heb al zoveel diy projecten dus dit sla ik over,

Ik zou zeggen, bezint eer ge begint aan (Scsi) schijven in 19" kasten te bouwen. Dat is een beproefd recept om harde schijven kapot te krijgen. Niet dat de schijven niet tegen warmte kunnen, want dat kunnen ze best maar de platen in de schijf kunnen over het algemeen niet tegen een temperatuurverloop van meer dan 1 graad celsius per uur gedurende een langere periode (weken tot een paar maanden). Ook als de warmte-opname in de schijf door het drukverschil moeilijker is, kan deze verloop toch al snel plaatsvinden.

Als je de schijven dan toch in een rack bouwt zorg er dan voor dat er onder de schijven zich geen warmtehaard bevind (zoals de voedingen van synths e.d.) en dat de rack niet in de zon staat te bakken.

Origineel geplaatst door matador
Ik zou zeggen, bezint eer ge begint aan (Scsi) schijven in 19" kasten te bouwen. Dat is een beproefd recept om harde schijven kapot te krijgen. Niet dat de schijven niet tegen warmte kunnen, want dat kunnen ze best maar de platen in de schijf kunnen over het algemeen niet tegen een temperatuurverloop van meer dan 1 graad celsius per uur gedurende een langere periode (weken tot een paar maanden). Ook als de warmte-opname in de schijf door het drukverschil moeilijker is, kan deze verloop toch al snel plaatsvinden.

Als je de schijven dan toch in een rack bouwt zorg er dan voor dat er onder de schijven zich geen warmtehaard bevind (zoals de voedingen van synths e.d.) en dat de rack niet in de zon staat te bakken.

Nah dan mag ik meteen wel de hardeschijven uit m,n pc trekken 8o)

Ik ga ervan uit dat je SCSI wilt gebruiken omdat je de discs al hebt. Indien dit niet 't geval is en je SCSI wilt gebruiken omdat de samplers SCSI hebben overweeg eens een SCSI->IDE convertor te gebruiken en veel goedkopere IDE discs te gebruiken. Ik heb zo'n convertor met ide-disc direct in mijn triton rack gebouwd en dat werkt prima.

Origineel geplaatst door cooper
Ik ga ervan uit dat je SCSI wilt gebruiken omdat je de discs al hebt. Indien dit niet 't geval is en je SCSI wilt gebruiken omdat de samplers SCSI hebben overweeg eens een SCSI->IDE convertor te gebruiken en veel goedkopere IDE discs te gebruiken. Ik heb zo'n convertor met ide-disc direct in mijn triton rack gebouwd en dat werkt prima.

Kost dat?

ik heb al 2 scsi schijven + een scsi cd rom + scsi cardreader + scsi MOdrive, het gaat mij alleen om de kast met de aansluitingen, en ik weet dat ze er zijn maar waar.........

Alle dingen hebben hun prijs... Ik vind het eigenlijk nog relatief goed meevallen: voor 19 inch PC-racks wordt al snel 200 Euro gevraagd, en die worden nog relatief veel verkocht. Dit is een nicheproduct en daar mag je altijd van verwachten dat je er meer voor moet overhebben.

Origineel geplaatst door Eclectus
Deze ?

nee joh, je hebt van die 2 units hoge kasten waar je aan de voorkant al 2 gaten heb zitten voor bv een cd rom en nog een gat voor een floppydrive, heeft niets met een pc kast te maken

Jij bedoeld deze Wijnand?

Attachments

• f21b_1_b.jpg
    f21b_1_b.jpg
    13,7 KB · Bekeken: 107
juist, mike,....

1 cd rom en 1 cardreader en alle samplers er op en gaan met die kip,

alleen waar gaan we deze kast kopen,...

het is een dure grap zo te zien maar ik wacht geduldig, ik kom van zelf wel een case tegen
:D

Back