sonalksis cpu spikes

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Hey

Ik ervaar de laatse tijd heel wat problemen met de sonalksis plugins met name de equalizer (voor de rest gebruik ik redelijk weinig zware vsti's)
Na een tijdje begint mn cpu echt veel overloads te vertonen ( intel centrino pentium 750...redelijk snelle processor...2 jaar geleden toch ...
Als ik een sisoft sandra arithmetic benchmark laat uitvoeren dan is mn processor ( op netstroom) equivalent aan een pentium 4 van 2,8 ghz .....;na het gebruik van de sonalksis plugins en bijhorende cpu spikes geeft de benchmark een halvering van de waarde aan ..dus mn processor is effectief trager geworden .
Ik weet dat processorspeed allemaal maar relatief is ,maar het is toch vreemd dat de cpu trager wordt na het gebruik van deze plugins .
Als driver gebruik ik asio 4 all ..waar ik al bij al tevreden over ben als het op latency neer komt ..
Het enige wat het probleem tijdelijk oplost is eventjes veranderen van audio driver ....heb dit alleen met de sonalksis plugs.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen ?

thanks in advzace

Klinkt op zich mysterieus.

Had je al contact opgenomen met de support van Sonalksis? Wellicht dat ze hiervoor een oplossing hebben of er aan gaan kunnen werken.

Er is onlangs (november 2006 volgens mij) een update geweest van de pluginns van sonalksis, misschien de update downloaden?
ik heb zelf de sv315 en sv517 en ook de mk2 versie en heb totaal geen problemen.
Support is goed van sonalksis dus zou gewoon contact met ze opnemen, volgens mij kun je gewoon als je met je account bent ingelogged bij ze op de site de nieuwe versies downen.

...yep laatste update enz...geen verandering...
denk dat het te maken heeft met de asio 4 all drivers ..
zijn er onder jullie die dezelfde problemen ondervinden met de assio 4 all drivers?

Was het niet dat sommige plugins er niet tegen konden dat sommige CPU's bij floating points (komma) berekiningen zwaar aan de stress gingen?
Dat is een redelijk bekend probleem en daar zijn heel veel patches bij de plugin bouwers geweest.

wel ...ik heb het probleem nu ook met andere plugins...dus ik denk eerder dat het hardware gerelateerd is ....
Misschien mn processor die wat rare kuren heeft .is nieuwe topic over

Back