Hoe krijg je dit stem effect?

DaRooT

Stamgast
Hoe krijg je dit stem effect?
Tenminste ik neem aan dat het een effect is en niet ingesproken is door een zware roker in de ochtend.

oeps wel ff bestandje bijvoegen :D

Attachments

• voice.mp3
    162 KB · Bekeken: 105
Sowieso de pitch verlagen van de opgenomen stem, en dan een filter eroverheen, dan kom je een heel eind. Ik heb met CoolEdit wel eens een soortgelijk geluid gekregen.

Heb ook met wat filters geklooit.. maar wat voor filter heb jij dan gebruikt?

Een effect algoritme van CoolEdit zelf (versie pro 2.0) Ik zit nu te twijfelen of het wel een filter was....in je voorbeeld hoor ik ook 'bewegende' effecten namelijk. Ik zal eens kijken de volgende keer dat ik in mijn studiootje zit.

Snelle flanger.

Ik hoor overgens een gejate sample van JMJ's Ethnicolor :)

J.

Origineel geplaatst door LeoDaV
Snelle flanger.

Ik hoor overgens een gejate sample van JMJ's Ethnicolor :)

J.

Flanger! Dat was het! Die dus :)

Maar verlaag ook de sample met enkele noten, zonder dat het tempo verandert. Doet wonderen voor het 'vaag' klinken ;)

Ik hoor ook meerdere pitches door elkaar heen. De pitchshifters van Waves zijn hier best geschikt voor!
Je kunt ook de stem meerdere keren opnemen (dubbelen) en dan met verschillende pitchshifters gaan spelen.

Wat me vooral opvalt is dat er bijna geen toonhoogte meer in de stem zit. Dit kun je voor elkaar krijgen door de originele formanten (boventonenreeks) van de stem enigszins te veranderen en dan vooral NIET in verhouden te laten!

Zoek eens op FFT in combinatie met formantshifters enzo, kun je echt hele bizarre effecten mee bereiken!

ik gok op een vocoder welke (roze) ruis als bron geluid gebruikt.. en getriggered word door de stem..

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
ik gok op een vocoder welke (roze) ruis als bron geluid gebruikt.. en getriggered word door de stem..

Mijn gok ook...Waves Morphoder doet zoiets vrij gemakkelijk...

Naast een flanger zit er ook een soort gerommel in de mid frekwenties.
Dit doet me denken aan logics Spectral Gate.
Maar zou ook op andere manieren bereikt kunnen worden zoals een 2e spoor met een wah-wah achtig effect.

Origineel geplaatst door doggo
Dit doet me denken aan logics Spectral Gate.

Precies!!! Zoals ik al eerder schreef... iets met verschoven formanten... dit doet de spectral gate van Logic inderdaad!
Proberen die handel!

Dit is veel te kort om een goeie analyse te geven.
Mijn gok met de stem is een harmonizer. Maar een vocoder zou ook kunnen.
Dat, wat betreft de stem-conversie. Dus nog afgezien van effecten zoals flanging.

Vocoder + noise, in de digitech talker zit een preset die ongeveer zo klinkt, maar als je zelf klooit met noise is het echt wel na te maken...

Wat Tactic zegt, een vocoder met noise als carrier.
Liefst nog wat gespeeld met de filterbands, bijv. middels een matrix.

Origineel geplaatst door 6 trak
ik dacht eerder aan een snelle chorus dan...

leg dan gelijk het verschil tussen een chorus en een flanger uit...

Back