Bass Synth

Status
Please reply by conversation.

lexgeerlings50

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een vette Bass-synthesizer. Iets Dat Hele vette grooves kan neerzetten. Dit gaat in mijn oren vaak gepaard met een octaver en een envelope filter. Ik heb echter geen id waar ik dit moet zoeken. (alle vette producties van tegenwoordig hebben het!!!?). Dit mag zowel in de vorm van een klein keyboardje of een pedaal/Apparaat waar ik mijn analoge Basgitaar doorheen kan halen.

Ik heb niet oneindig veel geld. Het zou leuk zijn als dit voor minder dan 500 euro te realiseren is...
Maar alle tips en dingen welkom!! Vermeld graag je vraagprijs als je denkt iets te hebben.
Laat ik er ook de nadruk op leggen dat ik dus geen 88-semigewogen toetsen klavier o.i.d. Zoek. 3 oktaafs is genoeg!!

M.v.g. Lex

Enfin...je zou eens naar een Clavia Nord MicroModular kunnen kijken. Die heeft weliswaar geen toetsen, maar je kunt er wèl je eigen octaver met envelopefollower filter plus distorted chorus in maken. En hij heeft inputs!! Daarnaast kun je van patches bouwen veel leren. Die dingen kosten plm. 200 euro, de rest kun je besteden aan een klaviertje/controller. Succes!

gebied me trouwens wel te zeggen dat je dan wel een dubbele midiinterface (2x2) nodig hebt; een voor de pc-editor<>Micromodular en een om de Micromodular te kunnen spelen. Als je werkelijk alleen je bas erdoor heen wilt halen is dit niet strict noodzakelijk, maar dat is dan weer zonde van de mogelijkheden. Verdiep je er goed in!

MicroModular.jpg

synthfig05simplecowbell.l.gif

Hoi!

'k Heb een Novation Superbassstation te koop!
Dat is een vette analoge bassynth met 25 draaiknoppen (goed 23, als je volume en portamento control niet meerekent ;)). Het is een racksynthje van 1 unit hoog. Hij heeft o.a. 2 envelopes.
Je kunt ook een extern signaal de superbassstation in sturen en door het signaalpad trekken.

verkooppraatje:
Novation Superbassstation

23 draaiknoppen! Monofone ANALOGE racksynth met de volgende specificaties:

2 oscillatoren met de volgende specs (per osc):
-zaagtand / blokgolf
-pulsbreedte modulatie op de blokgolf, handmatig, door LFO of door envelope
-pitch modulatie door middel van LFO, envelope of handmatige pitch/detune
-osc sync mode

sub osillator
noise oscillator
ringmodulatie
2 envelopes (1x amplitude+pitch, 1x filter+pulsbreedte)
12/24 db Lowpassfilter
analoge distortion
stereo chorus
arpeggiator, synchroniseerbaar aan je midi clock VET!
audio input - je kunt een audiosignaal door de filters trekken
CV/GATE interface op een apart (instelbaar) midi kanaal!

Adapter en handleiding zijn aanwezig!

Dit schatje kan een 303 behoorlijk goed imiteren en extremer. Ook is het mogelijk om juno of prophet achtige sounds te maken. Behalve bassen is het ook een prima bakje voor leads en effectgeluiden. Door de 25 draaiknoppen kun je in een handomdraai je juno-achtige lead ombuigen naar een schreeuwende acid lijn zonder enkel probleem.

Mocht je interesse hebben, stuur me een PBtje!
En hier is de verkoopthread

novation_sbss_2000.jpg

sorry voor het verneuken van de site-layout...

-C-

ik heb ook een leuk synthje voor 199.-
een micro q
rackie met input [voor je guitar] en fx processing en 3 osc voor t goede lead werk ,..multimode filters
lees enb overtuig jezelf ....hoefikt niet te doen https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=78593

persoonlijk askje moet adviseren bedenk eerst wat je wil knoppen / geen knoppen
hoeft niet speciaal sound bepalen te zijjn
een moog source heeft ook geen knoppen goede bassbak
en een ax80 ook geen knoppen kan prima leads / strings / bassen voortbrengen

en bv analoog / va ...met va kunje vaak makkelijk uit de voeten bv een virus / nordrack 1/2 kosten tegen woordig 3a500 + eu en dan hebbie toch wel een lekkere begin synth waar je mee kan tweaken / freaken ....en meer
oja opnemen wat je tweak is fyn aan va

dan zijn knoppen erop wel erg chill
kijkff lees en je weet

Status
Please reply by conversation.
Back