[track] Igeace - Chillesive

zeer relaxte beat, zitten erg lekkere stukjes in, maar je kan er nog wel meer van maken denk ik! in het begin kreeg ik nogal de neiging om door te spoelen, xou de opbouw wat interessanter maken, dus niet het ritme 2 minuten opbouwen en al helemaal niet op 't eind weer 2 minuten afbouwen.. nou ja kan ook mijn smaak zijn :)
maar tussen 3e en 5e minuut is ie iig erg lekker :okdan:

ja, ik ben het met Bahamut eens. Ik vind altijd dat een op zich goed ritme, als het langdurig wordt herhaald, nogal vervelend wordt, als er geen leads of pads. Kortom als er weinig gebeurt.
Maar inderdaad later wordt het erg leuk om naar te luisteren. Lekker om bij weg te dromen.
Het is heel makkelijk is om een goed drum patroon toch anders te laten klinken, door er klein details in te verwerken, die het patroon een beetje 'verstoren', zo ontstaat er een contrast dat de luisteraar weer bij aandacht brengt.
Dat maakt misschien de 'grote' artiesten.
Ik hoor dat de 1ste tel, van de hoofd beat, op sommige plekken net iets anders klinkt dan de 2e 3e en 4e, dat is al een variatie.
Zo scheelt het al heel wat als de 3e tel van de hoofd beat 'Net' iets anders klinkt dan de 1ste. Dit scheelt al geweldig, en het nr. klinkt net iets gevarieerder. Het is een kwestie van luisteren.

bedankt!
dus een rework zit er wel in ;)

ik ben denk ik, schuldig aan het te makkelijk kopie-eren van stukjes percussie

ik leer hier van :) ik wil ook graag juist van die kleine details hebben die je op zich niet merkt maar wel mist als ze er niet zijn...ik denk dat het met de percussie ook zo is...telkens hetzelfde of dan een kleine aanpassingen (wat wel in dezelfde lekker feel blijft)

Ik denk dat dit punt het allermoeilijkste is van alle muziekstijlen, niet alleen deze.
Hoe herhaal je een patroon, melodie, riff o.i.d. dat 'hetzelfde' klinkt maar net niet hetzelfde IS?
Dat is verrekte moeilijk, en bij mij is het een soort genade als het lukt, want als je als een freak je stuk gaat aanpassen en dingen gaat veranderen dan werkt het juist weer niet :[>

Origineel geplaatst door Bahamut
xou de opbouw wat interessanter maken, dus niet het ritme 2 minuten opbouwen en al helemaal niet op 't eind weer 2 minuten afbouwen.. nou ja kan ook mijn smaak zijn :)

Ligt er natuurlijk ook aan met welk doel hij de track heeft gemaakt.... Op zich zou dit qua lengte
en opbouw op een 12" niet misstaan. Maar ik zou het begin wel iets interressanter maken, maar dat
hoeft niet meteen te betekenen dat het ritme niet opgebouwd mag worden...

verder; die synths zijn cool....het ritme vind ik te standaard..er gebeurd te weinig

equate

relax wel, opzich niet echt interessant kwa opbouw, originaliteit of sound maar wel leuk als achtergrondmuziekje vind ik. de basslijn vind ik zeer subtiel, klinkt lekker zou ik nix meer aan doen.

Inderdaad zoals de meeste al hadden opgemerkt het ritme kan zeker wel wat afwisseling gebruiken. Ik denk als je het ritme iets intressanter maakt, en de opbouw en afbouw inkort dat je een zeer relaxde track hebt..

succes ermee

mzl

Back