Nicolas 2000
It's a household name
Dat klinkt een beetje zoals mijn ontwerp, inderdaad een erg leuk ding voor een erste synth!
Heb jij ook het probleem dat als je enkel oscillator 1 gebruikt, zijn frequenties anders liggen dan wanneer je beide oscillatoren gebruikt?
Als ik het mij goed herinner, ontstond het probleem doordat het voltage van het keyboard in het ene geval gesplitst werd, in het andere geval niet. De Einstein in mij bedenkt zich net dat dit waarschijnlijk op te lossen is door beide oscs altijd te laten werken en daarop te tunen, en bij het uitschakelen van een osc enkel zijn output uit te schakelen.
In ieder geval een heel leuk projectje dat jij daar hebt! Als ik thuis bergen elektronica had liggen, dan zou ik me ook wel amuseren met mijn model eens te bouwen. Ook al werkt hij intern op 1V pp, er moet toch iets van klank uitkomen
.
Dan wel eerst eens heel de synth in de simulator zetten. Probleem was dat de simulator waarmee ik goed kan werken een te klein scherm heeft om heel het ontwerp in te krijgen. En een grotere simulator zoveel componentjes in de aanbieding heeft, dat ik telkens ergens een foute variant kies, en het schema niet meer werkt.
Heb jij ook het probleem dat als je enkel oscillator 1 gebruikt, zijn frequenties anders liggen dan wanneer je beide oscillatoren gebruikt?
Als ik het mij goed herinner, ontstond het probleem doordat het voltage van het keyboard in het ene geval gesplitst werd, in het andere geval niet. De Einstein in mij bedenkt zich net dat dit waarschijnlijk op te lossen is door beide oscs altijd te laten werken en daarop te tunen, en bij het uitschakelen van een osc enkel zijn output uit te schakelen.
In ieder geval een heel leuk projectje dat jij daar hebt! Als ik thuis bergen elektronica had liggen, dan zou ik me ook wel amuseren met mijn model eens te bouwen. Ook al werkt hij intern op 1V pp, er moet toch iets van klank uitkomen
.Dan wel eerst eens heel de synth in de simulator zetten. Probleem was dat de simulator waarmee ik goed kan werken een te klein scherm heeft om heel het ontwerp in te krijgen. En een grotere simulator zoveel componentjes in de aanbieding heeft, dat ik telkens ergens een foute variant kies, en het schema niet meer werkt.

En een mooi overzichtsfilmpje.