[technotrack] Looking forward

De hats (die ultra korte) vind ik na een tijdje wat verveldn worden en dat kan je voorkomen door die hats is een minuutje weg te halen. Dit maakt het ook wat aantrekkelijker voor een DJ. Voor de rest, beetje tamme bassdrum, maar dat kan je bedoeling zijn natuurlijk. Uitwerken en arrangeren, dat zou ik doen als ik jou was. Is het moeilijkste, maar het moet!

Arv

er is iets vreemds met de timing, hebben sommige kanalen soms een andere "groove" als andere kanalen ofzo? Niet erg ofzo....Ik kan me dit wel voorstellen in n leuk vaag setje.

Leuk vaag trackje!

goed punt van die korte hi-hats... viel mij geeneens meer op ;)

ennuh tamme bassdrum in de zin van kort? Ik ben in ieder geval geen suerzware bassdrum type denk... dus zal het inderdaad wel zo bedoelen...

Maar behalve dan de korte hi-hat wil ik niet meer arrangeren denk..

maar geluidstechnisch? mastertechnisch?

2 Pjotr G:
Klopt... heb mn eigen manier om mn swing te maken...;)
Plus dat deel live ingespeeld is...

doe ik ook wel eens hoor sommige kanalen wel 60% swing en sommige niet, gaat t lekker "rommelig" lopen

Origineel geplaatst door barn
goed punt van die korte hi-hats... viel mij geeneens meer op ;)

ennuh tamme bassdrum in de zin van kort? Ik ben in ieder geval geen suerzware bassdrum type denk... dus zal het inderdaad wel zo bedoelen...

Maar behalve dan de korte hi-hat wil ik niet meer arrangeren denk..

maar geluidstechnisch? mastertechnisch?

Van die bassdrum kan ik niet goed beoordelen, ik heb hier op werk niet zulke grote boxen..=(
Voor de rest moet je gewoon doen wat jij denkt dat je mooi vind, en daar kan niemand iets van vinden! Masteren en EQen is een ander verhaal... kwestie van trainen!

Arv

He een techno track !

Eens kijken, wat hebben we hier......

Hij begint heel veelbelovend, doet mij meteen aan Jeff Mills denken met die orgelloops en dat is een compliment.

Op een gegeven moment begint ie inderdaad in herhaling te vallen maar dat was de bedoeling zei je al.

Als je de mogelijkheid hebt zou je volgens mij hier en daar wat meer effect kunnen gebruiken, bijv op de claps.

En een stringpartij zou volgens mij de track helemaal af maken.

Maar zo vind ik hem ook al goed.

groeten

Basicsys

http://www.mp3.com/basicsystem

Klinkt lekker.. ik vindt dat deze track helemaal niet opgevuld hoeft te worden door een string partij.. Ik denk dat dan een beetje de feeling eruit gaat.. Het enigste wat ik beetje minder vondt was die groove af en toe lijkt deze net iets te veel niet te kloppen..
Ik vind dat de hats ook niet beginnen te vervelen.
Wat ik zo kan horen zit alles ook in een goed niveau kwa volume..

nice work

Hey Barn,
SMA-KE-LUk! Ik vind dit trackie glimlachopwekkend...weetje, zo'n vredige. Ik zie ook wel een picture disc voor me,met CHAOS/SENDER artwork..hehe. Lekker melotoon(????)Ik zou alleen wat dynamiek in je eq willen horen. Die hat zou ik wat temperen. Maar houd de "cocoon-achtige" vibe wel overeind...die is lekker...Als ik je stelling lees(bestemd voor dat derde deck) vind ik dat je daarin wel geslaagd bent.

Ik denk persoonlijk niet dat een stringpartij iets kan toevoegen aan dit 'gevoel'...

ennuh Ch@mber...artwork...hoe raad je het zo...;)
maarreh wat bedoel je met meer dynamiek in de EQ precies?
kan me er wel iets bij voorstellen... maar misschien kan je het iets beter uitleggen? (tips? vor bepaalde dingen?)

altijd lerend...

Laatst gewijzigd:
hmm lekker !

je eq zit volgens mij wel goed ik hoor ook geen frequenties die elkaar echt in de weg zitten ( misschien alleen het bas geluidje in het laag, maar ik vindt het niet echt hinderlijk)
hmm maar compressie kan nog wel een gunstige invloed op het geheel hebben (eindcompressie) om de boel iets heftig/agressiever te laten klinken kan deze track denk ik goed hebben.

ik vindt hem lekker

:okdan:

die eindcompressie wordt neem ik aan meestal door master-engineer gedaan?
of is dat in feite gewoon een compressor op alle signalen tegerlijkertijd? zo ja, wat voor instellingen? juist afvlakken of juist iets meer punch toevoegen (ala zoals met de kicks?)

Barn, toevallig dacht ik later op de dag ook aan die omschrijving...niet helemaal helder inderdaad. maar wat ik ermee bedoelde was dat ik het idee had dat er wat meer verschillende eq settings zouden kunnen worden toegekend aan je instrumenten. maar ehh..ik ben vandaag al een beetje afgestraft op mijn gehoor...haha. ik ga binnenkort even mijn oren laten nakijken. ik denk dat ik schade heb opgelopen door te hard volume op mijn koptelefoon...shit dus. het schijnt dat ik hoge mids en hoge tonen een beetje mis bij het luisteren naar muziek. dus ik denk dat die eq wel goed zit. Nogmaals errugh lekker plaatje man! En wat betreft dat artwork...hoezo, hoe raad je het?????

wat betreft het artwork... ik heb gewoon een bepaald idee voor wat betreft mijn muziek, en daar past artwork bij...;)

graag nog wat tips over de eindcompressie...

okeedan! :) over geluid, eq, dynamiek zal ik nix meer zeggen...totdat blijkt dat "er een wereld voor mij open gaat" na het bezoek aan de oordokter. :)

ik zou de swing verschuivingen wat minder maken.
Ik vind het de groove teveel aantasten.

De lange bass op de eerste tel maakt het erg lekker.
misschien zou je een dubbele compressor truuk kunnen uithalen bij de bassline
waarbij de 2de compressor de basslijn alleen compressed als er een kick is (door sidechain te gebruiken)
zodat de basslijn zich om de basslijn heen 'vormt'

maar ik geloof dat Mills dergelijk truken niet uithaald
hij hanteert vaak : hoe rauwer hoe beter (bijna dan ... ;) )
en in dit geval vind ik de mastering prima

alsof ik Mills goed vind... ;) (morgen naar Zürich!!)

over de swing... ik vind de swing op zich wel lekker...hoewel ik og iets meer met de conga's ga klooien.... misschien trek ik ze iets meer bij normalere ritme... korte hi-hatts-patterns zijn al aangepast en minder irritant...;)

over dat compressen... ik ben hier nog best een leek in zeg maar...
Ik weet gelukkig al hoe ik dmv compressen mn bassdrum punchy-er kan maken...
maar je kan toch 2 kanten uit met compressen... 1 dus punchy-er maken...of alles wat matigenafvlakken (dus dynamiek creëren of juist wat dynamiek wegnemen?)... of mis ik nu het hele principe van compressen...;)

en over de mastering... heb nog wel een zooi clipping enzo... volgens mij ook beetje blokgolven... dus dat moet ik nog even wat bijstellen...maar geluiden zijn dus wel goed op elkaar afgesteld...das mooi...;)

Back