Help! 2 motu devices tegelijk?

JEFReak

Stamgast
Help! 2 motu devices tegelijk?

ik heb hier een motu ultralite en een motu 828 mk!! en ik wil nu dus 16 analoge kanalen ik 1 keer opnemen.
ik gebruik het programma audiodesk dat erbij geleverd is.. ik krijg het alleen niet voor elkaar om in de lijst van de input kanalen beide machines te zien....enkelt de gene die ik heb gekozen bij audio hardware setup..

Hoe doe je dit?
Eigenlijk zeer snel tips nodig...morgen opnames maken namelijk.

als de vraag niet duidelijk is ook even melden, ik blijf voorlopig online

Laatst gewijzigd:
In je audio/midi setup panel van OSX kun je een "virtuele" geluidskaart aanmaken die de inputs en outputs van beide combineerd. Die virtuele kaart gebruik je vervolgens in audiodesk.

Ik zit nu niet achter m'n Mac dus kan je niet precies vertellen hoe dit zat...

Patrick.

ja daar heb ik ook wel gekeken...maar een virtueele kaart aan maken? kicken kom maar op met de info

ADAT

ADAT

Je zou evt nog de ene motu kunnen routen naar de andere via de ADAT interface.
Wat je dan doet is de inputs van de ene motu uitsturen naar 8 ADAT outputs en dan via een glasvezel kabeltje in de andere binnen laten komen. Dan verlies je wel dynamiek van je eerste motu omdat ADAT een lagere bitrate heeft...
Zou moeten werken met een standaard sp/dif kabeltje.

Je maakt dus bijvoorbeeld op je ultra 4 stereo bussen aan die via de ADAT out gaan en op elke bus zet je twee kanalen hard links en rechts gepanned aan, de rest mute je.

Op de 828 sluit je de ADAT out van de ultra op de ADAT in en vervolgens kun je daar de 8 ADAT kanalen "zien".

In Audiodesk kun je vervolgens via de 828 alle 16 kanalen opnemen.

Als Audiodesk bevalt kun je trouwens ook voor een relatief laag bedrag upgraden naar Digital Performer 5. Geeft een heleboel extra's en ook midi-sequencing...

Aggregate Device Editor heb ik er helemaal niet bij staan...ik kan de motus wel zien hier maar het menutje pen Aggregate Device Editor zie ik niet.

bij audio midi setup zie ik het er niet bij staan.
ik heb nog wel een g4 ibookje waar ik het op probeer nu...het is ook geen intel mac...misschien dat dat het probleem is?

ahhh nu heb ik het menutje gevonden...ff pielen nog

nha ik heb het nu wel voor elkaar om een Aggregate Device Editor aan te maken...het is alleen zo dat audiodesk de nieuwe Aggregate Device nog niet ziet....hoe kan dit dan? heb ik echt DP nodig?

in ableton zie ik wel de Aggregate Device en werkt het ook. waarom niet in audiodesk?

Re: ADAT

Re: ADAT

Origineel geplaatst door pt.
Je zou evt nog de ene motu kunnen routen naar de andere via de ADAT interface.
Wat je dan doet is de inputs van de ene motu uitsturen naar 8 ADAT outputs en dan via een glasvezel kabeltje in de andere binnen laten komen. Dan verlies je wel dynamiek van je eerste motu omdat ADAT een lagere bitrate heeft...
Zou moeten werken met een standaard sp/dif kabeltje.

Je maakt dus bijvoorbeeld op je ultra 4 stereo bussen aan die via de ADAT out gaan en op elke bus zet je twee kanalen hard links en rechts gepanned aan, de rest mute je.

Op de 828 sluit je de ADAT out van de ultra op de ADAT in en vervolgens kun je daar de 8 ADAT kanalen "zien".

In Audiodesk kun je vervolgens via de 828 alle 16 kanalen opnemen.

Als Audiodesk bevalt kun je trouwens ook voor een relatief laag bedrag upgraden naar Digital Performer 5. Geeft een heleboel extra's en ook midi-sequencing...

Maar een Ultralite heeft geen adat...

Audiodesk 2.04

Audiodesk 2.04

In hetzelfde SOS stuk kun je het volgende lezen:

Of MOTU's remaining applications, Unisyn v2.11 is already Tiger-compatible and users should make sure they have the latest version to ensure compatibility. Audiodesk users can download a Tiger-compatible v2.04 public beta and, as with DP v4.52, MOTU recommend removing the current version of Audiodesk before installing the new version if you've chosen to upgrade to Tiger from a previous version of Mac OS X.
As a side note, all Tiger-compatible version of MOTU's applications, plug-ins and drivers are backwardly compatible with previous versions of Mac OS X, including Jaguar.

Dus: even de laatste versie downloaden van Motu.com

On the same tip:

Kan je met zo'n agregate device ook de 16 inputs (in mijn - toekomstige - geval 32. 16 keer analoog + 16 keer adat) van twee motu 828's routen naar 1 paar 'main outs' op 1 van de motu's? Via cue mix of via Digital Performer? Zodat ik ook, als ik niet aan het recorden ben, gewoon op iederde willekeurige synth kan spelen (onafhankelijk of ie op motu1 of motu2 is aangesloten) en dit door mijn monitors kan horen? Het liefst natuurlijk via cuemix, zodat ik ook werkt in standalone mode?

Met andere woorden, gaat er audio door het firewire kabeltje dat mijn twee motu's met elkaar verbindt?

Of moet ik dan de main outputs van motu2 patchen naar een input paar op motu1?

Re: Audiodesk 2.04

Re: Audiodesk 2.04

Origineel geplaatst door pt.
In hetzelfde SOS stuk kun je het volgende lezen:

Of MOTU's remaining applications, Unisyn v2.11 is already Tiger-compatible and users should make sure they have the latest version to ensure compatibility. Audiodesk users can download a Tiger-compatible v2.04 public beta and, as with DP v4.52, MOTU recommend removing the current version of Audiodesk before installing the new version if you've chosen to upgrade to Tiger from a previous version of Mac OS X.
As a side note, all Tiger-compatible version of MOTU's applications, plug-ins and drivers are backwardly compatible with previous versions of Mac OS X, including Jaguar.

Dus: even de laatste versie downloaden van Motu.com

ik had al de nieuwste versie van audiodesk, nogsteeds ziet audiodesk mijn motu's niet staat... helaas. het is wel echt een probleem van audiodesk aangezien ik ik ableton wel het aggregaat ziet.

@JEFReak
Dat zuigt grote tijd...

@missing links

Volgens mij kan het niet met Cuemix en dus niet zonder latency. Ik had een 828mkII en dacht er ook over om met een extra 828 het aantal inputs uit te breiden. Uiteindelijk voor een 24io gegaan, nu kan ik tot 96 inputs uitbreiden...

Via DP of iedere andere willekeurige DAW kun je wel de 16 inputs van twee 828's routen naar 1 output maar dan heb je wel met latency te maken.
Om zonder latency te kunnen monitoren zou je van de ene 828 de main naar de andere kunnen routen. Heb je wel nog "maar" 30 inputs over...
Voor het opnemen blijft het nog steeds mogelijk om 30 inputs tegelijk op te nemen.

Groeten,
Patrick.

Ik ga zelf ook de motu 828 mk 2 usb 2.0 bestellen. Als uitbreidings optie voor inputs heb ik voor de sm-pro audio OC8E - Multichannel Compressor gekozen met adat expansie. Wordt zeer aantrekkelijk geprijsd: rond de 350,- Euri. Over ongeveer een maandje leverbaar.

Attachments

• oc8_front.jpg
    oc8_front.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 103
Back