sync probleem jp-8000

Eevar

Stamgast
ik heb een probleem met het syncen van de arpeggiator van m'n jp-8000. als ik deze ga opnemen lijkt het alsof ie op hol slaat en begint heel snel te spelen. lijkt op een loop maar ik heb hem via midi clock in cubase geprobeerd, via m'n virus geprobeerd en in het midi filter van cubase wat geprobeerd en helpt allemaal niet. ik denk dat het dus aan de jp zelf ligt. in de handleiding kanik verder niks vinden behalve dat het via midi mogelijk is om te syncen maar ja, dat is dus het probleem. ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft.

grtz.

controleer de sync instellingen van je JP. Wat staat daar aan / uit? Wat is het pattern dat is gekozen voor de Arpeggiator? Heb je per ongeluk geen MIDI loop gecreeërd? Gebeurt het ook wanneer je de JP "Zelfstandig" laat werken? (dus de arpeggiator laten lopen op de clock van de JP zelf...)

sync in de JP staat aan. ik heb verschillende patterns geprobeerd maar bij alle krijg ik het zelfde probleem. wanneer de JP zelfstandig loopt is er geen probleem. ik heb hem ook via m'n virus geprobeerd te syncen maar geeft hetzelfde probleem dus ik denk dat het aan de JP ligt. wat kloten in het midi filter van cubase heeft geen resultaat opgeleverd.

dat zou kunnen maar hoe weet ik dat en hoe is dat dan op te lossen?

je hebt wel erg veel problemen met je jp is het niet?
ik denk
1 je leest de handleiding helemaal en goed door
2 je laat m bij een muziekhandel nakijken
3 je gaat verder in dit topic

greetz

Origineel geplaatst door T4Twister
je hebt wel erg veel problemen met je jp is het niet?
ik denk
1 je leest de handleiding helemaal en goed door
2 je laat m bij een muziekhandel nakijken
3 je gaat verder in dit topic

greetz

ik heb inderdaad een aantal problemen gehad met m'n jp

1. ik lees de handleiding maar als dat niets oplost vraag ik het hier.
2. waarom zou ik hem na laten kijken bij de muziekhandel? er is niks mis mee.
3. ik ga verder in dit topic.

dit soort antwoorden heb ik natuurlijk niets aan. als iemand hier iets vraagt en ik heb nuttige info dan antwoord ik. dit soort reacties post ik nooit want ik weet dat niemand daar iets aan heb.

maakt t nog wat uit of je de jp als master hebt lopen of slave?....met bv je virus?

en oja...zet je jp eens op factory reset....

factory reset heb ik al meerdere keren gedaan. slave of master is nergens in te stellen. het is in ieder geval niet in de handleiding te vinden en ik kan er zelf ook niks in het menu over vinden.

het zou best kunnen dat wat meesha74 zegt dat ie in een loop zit maar ik zou begod niet weten hoe ie daar dan uit komt. ik heb alles wat ik weet geprobeerd.

Het lijkt toch op een loop of meerdere apparaten die midiclock uitzenden. Zet alles uit behalve je pc en de jp en zorg voor een directe verbinding van je midi out (pc) naar de midi in (jp) en vertel dan wat er gebeurt.

Origineel geplaatst door bronswerk
Het lijkt toch op een loop of meerdere apparaten die midiclock uitzenden. Zet alles uit behalve je pc en de jp en zorg voor een directe verbinding van je midi out (pc) naar de midi in (jp) en vertel dan wat er gebeurt.

...En voor de handigheid effe géén verbinding van de midi out (JP) naar de midi in (PC)! Weet je zeker dat je geen loop hebt.

ja maar als de midi out van de jp niet aangesloten is kan ik niet opnemen. en de arp werkt zowiezo niet als ik via de pianorol in teken.

Dat master en slave niet in te stellen is kan ik me indenken, op de JP8080 kan dit namelijk ook niet. Als de JP-8080 midiclock ontvangt synct deze eraan (mits sync in het menu is aangezet op de goede midi-in poort van de JP-8080), als de JP-8080 geen sync ontvangt genereert deze zelf een clock, maar deze clock stuurt ie niet door naar de midi-out. Je kan dus geen andere apparaten aan de JP-8080 syncen met de JP als master. Misschien dat dit ook voor de 8000 opgaat.

Ik zou het toch eens zo proberen als Meesha voorstelt, je kan dan in ieder geval horen of je JP goed synct aan de clock die je PC uitzend. Als dit dan werkt dan kan je ook de midi out van de JP met de midi in van de PC verbinden. Blijkt op dat moment dat er problemen optreden dan is de kans groot dat je een midi-loop hebt (m.a.w. dat de pc de midi data die ie ontvangt van de JP ook direct weer doorstuurt naar de JP).

ik zou graag proberen wat meesha zegt maar als de midi uit van de jp niet aangesloten is dan kan ik helemaal niet inspelen en via de pianorol van cubase werkt de arp niet dus dan valt er weinig te syncen.

Gewoon wat akkoorden (noten van tenminste een hele maat lang) intekenen in cubase, dit laten herhalen en gaan... Zo moeilijk is dat toch niet?

dat zeg ik toch. dan werkt de arp niet. dan speelt ie gewoon de noten en geen arp.

Origineel geplaatst door Eevar
ik zou graag proberen wat meesha zegt maar als de midi uit van de jp niet aangesloten is dan kan ik helemaal niet inspelen en via de pianorol van cubase werkt de arp niet dus dan valt er weinig te syncen.

Begrijp ik het goed als je bedoelt dat je arpeggiator niet werkt op een midi-in signaal, maar alleen op de toetsen van de JP zelf? (Als dat is wat je bedoelt, dan zou dat kunnen kloppen, want de arpeggiator van de JP-8080 reageert ook alleen op de keyboard in en niet op de gewone midi in. Dit zal overigens vast ook beschreven zijn in de manual)

Wat je dus nu doet is het opnemen van de midi out van de JP in cubase (dus de noten die de arpeggiator in de JP uitstuurt).

En als je dat dan weer afspeelt via je JP dan gaat er blijkbaar iets mis?

Back