Goede 16 kanaals mixer

Emu

Koffieleut
Dit is vast al vaak ter sprake gekomen hier maar ik kon zo snel niet de juiste informatie vinden om een goede keuze te kunnen maken.. dus spaar me.

Wegens omstandigheden ben ik een jaar of twee gestopt met muziek maken. Sinds een tijdje toch weer begonnen. Eén onderdeel van mijn setup was voordat ik stopte al aan vervanging toe, en nu helemaal, namelijk mijn Behringer MX8000. Een jaar of zeven mee gemixt. Leuke mixer, voor het geld, maar die sound en overspraak he..

Omdat ik dus een tijdje me helemaal niet meer met muziek heb beziggehouden ben ik het spoor een beetje bijster (qua mixers dan he).

Kan iemand me een 16 kanaals mixer aanraden die goed klinkt? Ik heb een tijdje achter een Mackie 32.8 mogen doorbrengen en die EQ vond ik echt heerlijk klinken, in ieder geval stukken beter dan die MX8000. Alleen is die tafel toch wel prijzig en simpelweg te groot. Ik wil liever iets compacters (doch een grote oude tafel zal ik altijd in overweging nemen).

M'n budget is 1000-1500 euro. Het liefts een beetje veel auxen, maar het belangrijkste is een goede EQ sectie en dus goede sound.

Ik las het een en ander over de Mackie Onyx reeks, de 1640 bv ziet er wel okee uit. Weet iemand hoe die tov een Mackie 32.8?

Pff...voor dat geld is er veel keus lijkt mij.
Soundcraft, Soundtracs, Mackie etc.

Die kleine Mackies leggen het volgens mij vooral af op opties zoals bussen, sends, en andere routings, en niet in geluidskwaliteit.

van de grote mackie tafels weet ik het niet maar de compacte zijn vooral minder door hun headroom. De eq enzo is wel goed en al maar die headroom... als ik dat vergelijk met mijn Soundcraft Spirit Live... dan verdwijnt ook nog eens de EQ in het niets. Ikzelf ben ook op zoek naar een nieuwe 16kanaals mono met minstens 4 sends/return, british EQ of toch op z'n minst sweepable mid. Mijn ook is gevallen op een A&H GS3, nu nog een mooie vinden binnen rijafstand.

Back