Ik werk sinds kort met Cubase sx3 en zie staan dat ik reason eraan kan koppelen, betekend dit dat de commando`s doorgestuurd kunnen worden en een klank kan toewijzen in cubase? want dit probeer ik dus maar ik krijg er geen geluid uit, iemand enig idee wat ik fout doe?
De technologie heet ReWire en komt erop neer dat Reason wordt aangestuurd door MIDI-commando's vanuit Cubase en dat de outputs van Reason ook meteen weer in de tracks van Cubase uitkomen. Je start eerst je host (Cubase) op, daarna Reason en Reason zal automatisch in "ReWire Slave"-modus schakelen. Cubase is dus de tempo master, Reason volgt braaf mee en je kan om het even welke output van Reason (van individuele device outputs tot masters) als track input toewijzen in Cubase om ze daar verder te bewerken of meteen te bouncen. Op die manier kan je Reason inderdaad als een soort modulaire plugin inzetten. Hou wel rekening met latency als je Reason-modules op dergelijke manier in een Cubase-arrangement gaat verwerken.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.