Roland MC-505

Sebastiaan_2003

Ingeburgerd
Ik heb hier een groovebox liggen van Roland; de MC-505 waarvan de display niet helemaal goed meer werkt. De letters zijn niet meer leesbaar en hierdoor kan ik dus niet meer door mijn menu's scrollen.
Ik heb hem een aantal jaar niet gebruikt, waarschijnlijk heeft ie te lang stil gestaan.

Is er een mogelijkheid om het aparaat aan te sturen via software? Een soort virtuele groovebox ofzo...

Of kun je zo iets voor een paar tientjes laten maken bij een winkel die deze aparatuur verkoopt.

Wellicht heeft iemand advies
static.gif

bepaalde dingen zijn wel aan te sturen .. je zou je mc-505 als klank module kunnen gebruiken via midi .. patches editen met sounddiver of een tooltje van norsez (ff googlen voor download)
al vond ik sounddiver fijner .. vanuit een sequencer als cubase met device maps je 505 config regelen per track .. maar een virtuele 505 met sequencer zoals die op de 505 zit bestaat naar mijn weten niet .. maar goed t lijkt me allemaal erg lastig werken zo hoor zonder display..

het probleem met de streepjes display is trouwens een van de meest voorkomende problemen met de 505 .. ff zoeken hier op t forum of op t net .. of t redelijk makkelijk zelf te maken is weet ik niet .. wat t kost bij een muziek zaak zou ik ook niet weten ..

je ziet regelmatig 505's voor weinig geld gedumpt worden met dit display probleem .. aangezien een 505 2e hands al bijna niks meer waard is zou ik er in ieder geval geen smak geld tegen aan gooien.. misschien ben je goedkoper af als je m dumpt en 2e hands een andere koopt (uiteraard wel ff display checken :) )

Origineel geplaatst door Sebastiaan_2003
Ik hoop eigenlijk van wel. Ik denk niet dat ik deze nog kwijt raak met kapot display.

;) Hangt van de vraagprijs af..

Ik gebruik de MC-505 nog wel eens om lekker beatjes te programmeren via de stepsequencer. Samples inladen in de gratis Highlife VST-sampler, kanaaltje selecteren in de sequencer, monitor uit en dan via de 505 lekkere beats maken zonder muis. Werkt heerlijk relaxerend, zo zonder pc

:D

Ze kunnen er een nieuw display inzetten, de huidige repareren is niet mogelijk
Heb prijzen van rond de 70 euro gehoord

Back