Mobiel geluid opnemen

Sebastiaan_2003

Ingeburgerd
Ik vraag me af wat de beste manier is om geluid op te nemen als je onderweg bent, of als je ergens bent waar je geen aparatuur tot je beschikking hebt.

Zijn er betaalbare oplossingen hiervoor? Ik vind het erg leuk om zelf opgenomen geluiden te gebruiken in mijn mix maar ben al een tijdje aan het denken hoe ik dit het beste kan doen.

Is een goeie digitale memorecorder een optie?

Wellicht heeft iemand hier ervaring hiermee :)

Als je ze nog kan vinden zou je ook kunnen kijken naar een Sony HiMD-recorder. Koop daar een paar HiMD disc's bij en je kan (analoog of digitaal) in .wav formaat opnemen. Dit kan je dan vervolgens via USB weer op je computer zetten. Maar je moet het MD-principe wel fijn vinden natuurlijk. (Met het opnemen van HiMD's is het wel aan te raden om adaptervoeding ipv batterijen te gebruiken)

Anders kom je denk ik toch op een draagbare recorder zoals de genoemde Edirol of bv. de MicroTrack van M-Audio. :)

Laatst gewijzigd:
Niet echt goedkoop uiteraard. Maar ik kom dan ook nog uit een generatie waar dit zowat de standaard was:

http://www.stefanopasini.it/NagraIII.htm

…en dan valt 't vandaag wat prijs/kwaliteit betreft allemaal best mee! :D

nagra is idd het beste, laat maar weten als je er nog één staan hebt en die einig gebruikt.
ik heb het erg voor die voorversterkers.
maar ten velde durft dit zwaar worden.

een draagbare (trweedehandse) minidisc met een goeie gerichte microfoon ligt meer voor de hand

heb nog een gloednieuwe sony 707 n hier liggen die ik niet meer gebruik sinds ik een iriver ifp-880 heb gekregen ! (is eerder ook alhier ergens uitgebreider beschreven)

Back