mpc3000 vs mpc60

Nog een oplossing is, MPC 4000, je hebt dan alle nieuwe futures zoals HD en timestretch en nog veel meer, en als je toch de MPC 60 sound wil kun je S950 erbij nemen!

Voordeel van dit setup, makkelijk samples in laden, heel veel filters, EQ en pitch shift en makkelijker werken! De MPC 4000 klinkt beter dan de MPC 2000XL inclusief de laatste model MPC 5000!
veel leden van Gearslutz.com werken zo, is eigenlijk logisch!

Sorrie hier ben ik het niet mee eens..
Waar het om gaat is de swing van de 60 toch.
Hoe ga je die krijgen met een 4000?

swing van de 60 zit em in hoe je de samples knipt. Omdat je op gehoor moet knippen krijg je meer/minder air voor de sample dan als je naar een schermpje kan kijken. dat is 99 procent van die magic swing.
4000 en 60 zijn wat sequencer betreft even strak, swing zit zelfde in elkaar ervan.

Ook klinkt de s950 niet als een mpc60, mpc60 klinkt meer hi fi dan een s950

swing van de 60 zit em in hoe je de samples knipt. Omdat je op gehoor moet knippen krijg je meer/minder air voor de sample dan als je naar een schermpje kan kijken. dat is 99 procent van die magic swing.
4000 en 60 zijn wat sequencer betreft even strak, swing zit zelfde in elkaar ervan.

Ook klinkt de s950 niet als een mpc60, mpc60 klinkt meer hi fi dan een s950

hoe vaak ik je dit verhaal wel niet heb zien typen in de laatste jaren haha keep on preaching and teaching. much respect

Waarschijnlijk zit het verschil in swing door de bijdrage van Roger Linn.
Ik mag de samples nog cutten+ de swing functie gebruiken+ off quantize inspelen en dan swingen+... zoals ik wil op mijn mpc2000XL het blijft een houthakker. De swing is er maar de groove is niet hetzelfde als op een 60 of 3000. De drumelementen gaan niet in elkaar over zoals op de 60/3000.
De typische boombap krijg je perfect uit een mpc2000XL maar voor een echte drumgroove zou ik toch voor een RogerLinn opteren.

Indien je hiphop maakt is een mpc gewoon een must. Het is het centrum van mijn gehele studio-setup.
Mijn hele protools rig wordt ge-synct op de mpc en dit gedurende het gehele proces(tracking, mixdown)

Software seq's bieden vele voordelen maar cutten het gewoon niet voor mij. 12 jaar geleden was ik 1 van de eerste in de streek die volledig beats maakte met cubase tot ik toen mee op de mpc bandwagon ben gesprongen.
Qua editing was het back naar de oertijd maar... indien ik met soft seq's zou werken dan zou ik toch maar proberen mijn mpc na te bootsen.

Waarschijnlijk zit het verschil in swing door de bijdrage van Roger Linn.
Ik mag de samples nog cutten+ de swing functie gebruiken+ off quantize inspelen en dan swingen+... zoals ik wil op mijn mpc2000XL het blijft een houthakker. De swing is er maar de groove is niet hetzelfde als op een 60 of 3000. De drumelementen gaan niet in elkaar over zoals op de 60/3000.
De typische boombap krijg je perfect uit een mpc2000XL maar voor een echte drumgroove zou ik toch voor een RogerLinn opteren.

Indien je hiphop maakt is een mpc gewoon een must. Het is het centrum van mijn gehele studio-setup.
Mijn hele protools rig wordt ge-synct op de mpc en dit gedurende het gehele proces(tracking, mixdown)

Software seq's bieden vele voordelen maar cutten het gewoon niet voor mij. 12 jaar geleden was ik 1 van de eerste in de streek die volledig beats maakte met cubase tot ik toen mee op de mpc bandwagon ben gesprongen.
Qua editing was het back naar de oertijd maar... indien ik met soft seq's zou werken dan zou ik toch maar proberen mijn mpc na te bootsen.

MPC 2000XL is een houthakker:D daarmee ben ik met je eens, toen ik hem hoorde JEEEZ wat heeft die kicks veel punch!!! en snare's dirt!!!!! :halleluja
De MPC 5000 viel al uit me oog samen met de 2500, toen ik 4000 hoorde viel me een beetje tegen maar niet vies tegen, je kan met dat ding moderne shit maken en ideaal voor Dance, lounge, Timbral music. Maar 2000xl is echt een Boem Boem Bap ding als je de swing van 60 kan nabootsen! ik heb mijn favoriete snare ingelaad via cardreader en geweldig klonk hij. Je kan het zo vergelijken als je een onbewerkt foto hebt en heeft weinig contranst wil wat meer levendig maken, simpel dan geef je meer contranst en ziet foto scherper levendiger uit. ik heb daarna vergeleken met die van Cubase en verschil is erg groot, snare had meer volume, of ze harder zijn.

Nog een vraagje wat bedoel je met: Software seq's bieden vele voordelen maar cutten het gewoon niet voor mij. Bijl hakt hout niet door? :D

lol

Ik hoor veel mensen zeggen dat ze perfect de swing/drumtiming van de mpc kunnen nabootsen met een Software Seq. Ok, dit wil ik wel nog geloven maar hoe sync je jou DAW?
Mijn DAW op bvb. 84 bpm(slave) ge- synct op de mpc(midi time code) klinkt totaal anders dan mijn DAW met interne beatclock.

De mpc blijft gewoon voor hiphop een zeer strakke midi timing machine en voor de prijs moet je het toch echt niet meer laten... zie prijs mpc2000XL of mpc500, mpc1000,...
De mpc4000 is een zeer handig toestel voor wie niet enkel drums wil seq door zijn grote sampletime+ handige interface+ 24bit 96khz convertors. (de 5000, 2500, 1000, 500 zou ik persoonlijk nooit kopen)
Vanaf de mpc4000 down volstaat alles indien het enkel voor drumseq is.

Back