Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
swing van de 60 zit em in hoe je de samples knipt. Omdat je op gehoor moet knippen krijg je meer/minder air voor de sample dan als je naar een schermpje kan kijken. dat is 99 procent van die magic swing.
4000 en 60 zijn wat sequencer betreft even strak, swing zit zelfde in elkaar ervan.
Ook klinkt de s950 niet als een mpc60, mpc60 klinkt meer hi fi dan een s950
Waarschijnlijk zit het verschil in swing door de bijdrage van Roger Linn.
Ik mag de samples nog cutten+ de swing functie gebruiken+ off quantize inspelen en dan swingen+... zoals ik wil op mijn mpc2000XL het blijft een houthakker. De swing is er maar de groove is niet hetzelfde als op een 60 of 3000. De drumelementen gaan niet in elkaar over zoals op de 60/3000.
De typische boombap krijg je perfect uit een mpc2000XL maar voor een echte drumgroove zou ik toch voor een RogerLinn opteren.
Indien je hiphop maakt is een mpc gewoon een must. Het is het centrum van mijn gehele studio-setup.
Mijn hele protools rig wordt ge-synct op de mpc en dit gedurende het gehele proces(tracking, mixdown)
Software seq's bieden vele voordelen maar cutten het gewoon niet voor mij. 12 jaar geleden was ik 1 van de eerste in de streek die volledig beats maakte met cubase tot ik toen mee op de mpc bandwagon ben gesprongen.
Qua editing was het back naar de oertijd maar... indien ik met soft seq's zou werken dan zou ik toch maar proberen mijn mpc na te bootsen.
daarmee ben ik met je eens, toen ik hem hoorde JEEEZ wat heeft die kicks veel punch!!! en snare's dirt!!!!!