Presonus Firepod S/PDIF in werkt niet in Cubase SX3

DJ Bies

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een Presonus Firepod geluidskaart en wil graag de S/PDIF in- en uitgang gebruiken voor het aansluiten van een Lexicon MPX 200 effect. Die wil ik dan als extern effect gebruiken in Cubase SX3. Nu werkt de S/PDIF ingang op de Firepod alleen als ik in zijn control panel als Clock Source S/PDIF kies. Met deze instelling werkt Cubase niet (start wel, geen geluid). Als ik de Clock Source van de Firepod op Internal zet werkt Cubase wel. Er komt wel een signaal bij de Lexicon binnen, maar het gaat niet naar Cubase. Hoop dat iemand hier mee kan helpen. Heb al wel op het Presonus forum gekeken, maar word er niet veel wijzer van.....
Alvast bedankt:confused:

Heb inmiddels weer op het Presonus forum gekeken, maar kom er toch niet echt uit.
Heb nu dus maar weer de S/PDIF in en uitgangen van m'n Delta 1010 in gebruik voor het aansluiten van een extern effect, maar ecth handig is dit niet.
Dus als iemand de oplossing heeft voor dit probleem, zou dat zeker relaxed zijn......

master/slave

master/slave

Ik weet dat de Firepod alleen maar als slave kan fungeren als je de spdif wilt gebruiken. Dit zou dan betekenen dat de de mpx200 dan als master ingesteld moet worden. Tevens moet je werken op 44.1 voor de mpx200, hoger kan dit apparaat niet aan.

En anders wellicht andere firepod-drivers gebruiken of de unit een keer opnieuw flashen. Toen ik de firepod nog had, waren er ook problemen met de spdif in bepaalde driver-versies.

Succes!

Volgens mij kan de mpx200 niet als master ingesteld worden, maar misschien kan iemand hier uitsluitsel over geven. Overigens werk ik op 44.1. Ik heb ook de meest recente drivers geinstalleerd en de firepod meteen geflashed. In ieder geval bedankt voor de reactie.:okdan:

Als de mpx200 (net zoals de firepod) niet als master kan fungeren wordt het erg moeilijk allemaal. Wellicht zijn er nog spdif patchbays ofzo die dan uitkomst kunnen brengen maar deze zijn vaak redelijk prijzig waardoor je je af kunt vragen of het het nog wel waard is.

Trouwens wellicht heb je nog een cd- of md-speler met een digitale uitgang. Deze fungeren normaal standaard als master en zo kun je uitproberen of de spdif op de firepod ook echt werkt :)

Ik zal eens kijken of ik de S/PDIF ingang wel aan de gang krijg met een CD speler o.i.d.
Maar het wordt me iets te veel moeite allemaal, toch wel een beetje een tegenvaller. Voor de rest ben ik wel tevreden hoor met de Firepod, maar dit is wel een klein minpuntje.

In ieder geval bedankt.....

Het probleem met s/pdif op de Firepod wordt opgelost door DOWNgraden van je huidige Firepod drivers naar een eerdere versie. Ik had namelijk precies hetzelfde probleem, Presonus gemaild, en toen die oplossing geprobeerd. Werkt perfect. Tis een beetje raar, maar absoluut de moeite waard als je nogal eens met s/pdif werkt.

Ik heb eventueel deze driver-versie wel nog ergens liggen dus als er nog mensen zijn die interesse hebben, stuur me even een email! :)

Back