Direct Record MPC2500

UE

Stamgast
Hey,

Direct record vind ik een verdomde handige functie van de mpc1000 en 2500

alleen werkt dit alleen met de originele akai OS?

Ik heb JJ 3.06 en ik kan niet direct record functie gebruiken zoals dit op youtube word uitgelegd.

Dus ik vermoed dat JJ dit nog niet heeft meegenomen in zijn uitvinding?

wie weet dit?

't Is een functie die ik nog nooit geprobeerd heb. Het JJ OS voor de MPC2500 lijkt me erg gaaf en wel e.e.a. toevoegen. Vooral realtime controle over je swing vind ik heel erg interessant voor live. Verder dat er een pitchshifter (realtime) over de audio in zit... lijkt me ook kicken.

Dit is de 'manual' vertaald door google translate:

manual

-C-

Niet alle functies zijn beschikbaar binnen OS 3.06. Dit is het gratis OS. Op de JJ - site kan je meer info over de functies binnen de verschillende versies vinden.

yeah ik dacht al dat dit een beperkte versie was maar ik vind bij de betaalde 5.04 niets over direct record dus ik ga die niet zomaar aanschaffen.

Ik heb nu alle mogelijk OS'en geprobeerd en al;leen in de originele Akai OS is direct record mogelijk...

errrug jammer, JJ voegt zoveel toe

maar waarom dan geen Direct record support

@ ue ik geloof dat je dit gewoon kan met jjos4.xx
maar misschien heeft het daar een andere naam of zo ...?
direct record is toch dat je zeg maar live kan samplen en shit ...?

direct record is dat je gelijk assigned aan een pad record terwijl je je sequenser laat lopen dus soort van live record

Bij de 1000 met JJ kan dit zoiezo bij de 2500 volgens mij ook...daar zijn een paar speciale tracks voor 90 t/m 98 ofzo...werkt net iets anders dan bij de akai os op de 2500 beter zelfs vind ik en bij de akai os heb je maar 1 direct record spoor toch ?...JJ os heeft er dus 8 geloof ik

Direct recording

Direct recording

Die direct recording functie is wel leuk hoor maar het is toch wel jammer dat je de lopende sequences moet stoppen om je nieuw opgenomen sample te "assignen" aan een pad. Een looper zoals de Boss RC20 Loop Station of de RC 50 geloof ik gaan net dat stukje verder. Gewoon opnemen en afspelen van nieuwe ssamples terwijl de bestaande gewoon doorlopen.

Of is dit iets wat in het altrenatieve jj concept wel kan?

Groet,

ens

mpc1000 : akai os > geen direct record
JJ os 3.06 > geen direct record
JJ os 4.xx > wel direct record

mpc 2500 : bij elke os(JJ of akai) heb je direct record

bij JJ os heet dit trouwens audio tracks..

Laatst gewijzigd:
Re: Direct recording

Re: Direct recording

Origineel geplaatst door Ensemble
Die direct recording functie is wel leuk hoor maar het is toch wel jammer dat je de lopende sequences moet stoppen om je nieuw opgenomen sample te "assignen" aan een pad. Een looper zoals de Boss RC20 Loop Station of de RC 50 geloof ik gaan net dat stukje verder. Gewoon opnemen en afspelen van nieuwe ssamples terwijl de bestaande gewoon doorlopen.

Of is dit iets wat in het altrenatieve jj concept wel kan?

Groet,

ens

je drukt rec+play en dan kan je je ding opnemen in het aantal bars wat je sequence heeft.. dus als je sequence maar 4 bars heeft stopt hij na 4 bars met opnemen, als je dan op play drukt speelt hij gewoon je opgenomen shizzle af..

BTW in JJ os heet dit Audio tracks en is te vinden bij track 57 t/m 64.. als je naar je main gaat (met mpc 1000 en jj os 4.xx) kan je op shift+f4 drukken en dan kom je automatisch bij track 57.. dan kan je gelijk direct recorden.. meer info hierover @ http://66.249.91.104/translate_c?hl...otrack45.htm&prev=/search?q=mpc1000&hl=en&lr=

Back