prophet 5 en doepfer mcv4 werkt niet

dennisb

Ouwe rot
de mcv4 lijkt wel gewoon te werken maar de prophet 5 reageert niet, volgens mij steek ik het allemaal in de juiste ingangen, ik heb helaas geen andere synths welke ook cv in hebben dus ik kan niet echt testen of het wel werkt, heeft iemand deze combinatie wel eens werkend gekregen?

heb ik even geprobeerd maar er is geen verandering in pitch, ik kan me niet voorstellen dat cv en gate het allebei niet doet

mcv4 heb je zo opengeschroefd om te zien of de jumpers goed staan 9zal wel, maar je weet maar nooit). misschien is het ding ooit ingesteld geweest voor een andere synth met s-trig of zo.

enneh... heb je wel goede kabels ?? ;)

Origineel geplaatst door Leo
mcv4 heb je zo opengeschroefd om te zien of de jumpers goed staan 9zal wel, maar je weet maar nooit). misschien is het ding ooit ingesteld geweest voor een andere synth met s-trig of zo.

enneh... heb je wel goede kabels ?? ;)

ik heb m nieuw dus ik ga ervan uit dat er met de jumpers niet gehannesd is, ik gebruik gewoon mono jack, ik zou niet weten welke ander kabels ik zou kunnen gebruiken

kabels zijn goed dan.
ik heb ook eens een 'nieuwe' doepfer mausi gehad, 3 dagen aan het etteren geweest, maar niet naar de jumpers gekeken, want die stonden toch in fabriekstand?!

uiteindelijk toch maar gekeken, stonden ze verkeerd. was dus ook niet echt nieuwe, dat apparaat, maar gebruikt en als nieuw verkocht. extra leuk was toen nog dat ik hem neit aan de praat kreeg en terug wilde geven aan de winkel (binnen een week hè), maar dat ik dan niet het volle pond zou terugkrijgen, want 'tja, hij is nu gebruikt hè.' ik moest er nog 100 euro op inleveren, zou hem in feite als gebruikt apparaat inruilen op een nieuwe aankoop.

intussen is wel gebleken dat je het met zulke praktijken nooit echt ver schopt.

weet je wat ik ineens denk, je doet iets fout met midi. verkeerd kanaal of zo. of niet?!

midi kanaal is wel goed denk ik want ik zie dat lampje flikkeren bij elke noot on en als ik een ander kanaal gebruik dan niet meer, ik zal m voor de zekerheid eens opn schroevm, die jup heeft alleen highest note out cv gate, die kan ik trouwens ook wel eens in de p5 stoppen bedenk ik me nu, ontploffen ze in de regel als uit in uit gaat want ik kan zomaar fout zitten met aannames

1 ding jou p5 had toch geen midi ...?
2 prop idd een cv/gate synth out in de prophet naa mij medewetn ist 5 voltrig up wat nogig is omde p5 te triggen en sturen

ister niet net op de p5 net as op de pro one een switch die je moet omzette voor ect trigering ....of intrenal
duskeys of extrernal cv trig op de synth

op de pro one isdat so ...verder ....sc7

Mij bekend is dat Doepfer bakjes soms 1 volt als trigger geven, en het niet omzetbaar is.
Ik heb daar ooit printjes voor gemaakt die dat omzetten naar 5 volt.

De CV was wel ok.

Ik zou met een scope even checken wat er gebeurt.

De DAC kan ook stuk zijn... uche uche...

Succes.

Misschien is een multimeter (vanaf 5€ bij uw lokale dhz winkel) een goede investering.
Deze investering valt echt in het niet bij wat de rest van je apparatuur kost, en het kan echt heel handig zijn. Multimeter verbinden met de jackpluggen van je midi-cv converter. Toets(en) indrukken op je keyboard, en kijken wat er met de spanningen gebeurt.

Meten is weten!

Origineel geplaatst door translucent
Misschien is een multimeter (vanaf 5€ bij uw lokale dhz winkel) een goede investering.
Deze investering valt echt in het niet bij wat de rest van je apparatuur kost, en het kan echt heel handig zijn. Multimeter verbinden met de jackpluggen van je midi-cv converter. Toets(en) indrukken op je keyboard, en kijken wat er met de spanningen gebeurt.

Meten is weten!

he daar had ik nog niet aan gedacht, meter heb ik liggen dus dat kan ik zo even proberen

Back