Help bij Little MCV en MS20

talkboxert

De man achter Exceeder
Ik dacht met de aanschaf van de little mcv van het gezeik af te zijn....

Gewoon Aansluiten op de "VCO 1+2 cv in" van de MS20 en gaan met die banaan.....

Maar nee hoor, ik moet de cv nog steeds scalen en krijg aleen goeie pitch als ik de cv uit van de mcv in de "FREQ" ingang prop. Daarna moet je dan nog de amount regelen met de EG1/ext knop onder je VCO'[s.

Is dit normaal of doe ik iets verkeerd....

En ja, hij staat op "V/oct" !

Ik krijg binnenkort ook een Monopoly en kan ik die wel gewoon probleemloos aansturen?

Grt,

Re: Help bij Little MCV en MS20

En ja, hij staat op "V/oct" !

Da's dan niet goed, want de MS20 is niet V/oct. Hij moet op V/hertz, als hij dat kan.

Ik krijg binnenkort ook een Monopoly en kan ik die wel gewoon probleemloos aansturen?

Ja, die is namelijk wel V/oct.

Je hebt twee potjes aan de zijkant van je mcv zitten (tune en trim meen ik). Met de ene zorg je eerst dat je voor 1 toets de goede pitch krijgt. Daarna moet je met die andere gaan tweaken totdat de toets een octaaf hoger dan de 1e toets ook klinkt als een octaaf hoger.

Thats it!

Origineel geplaatst door dsil
Je hebt twee potjes aan de zijkant van je mcv zitten (tune en trim meen ik). Met de ene zorg je eerst dat je voor 1 toets de goede pitch krijgt. Daarna moet je met die andere gaan tweaken totdat de toets een octaaf hoger dan de 1e toets ook klinkt als een octaaf hoger.

Thats it!

neee, eerst maar jumpertje naar v/hz omzetten (of is het een midi commando)

Met de jumper op v/hz in de "VCO 1+2 cv" krijg ik als ik een octaaf sequence hoogstens een kwart te horen hoe ik ook aan die trim pot draai.......

Ik heb t ook op de ms-10 geprobeerd en die doet t zelfde dus t ligt niet aan de ms20

Volgens mijn Little MCV handleiding: eerst met 'Trim' pot er voor zorgen dat een octaaf ook als een octaaf klinkt, daarna met de tune pot de synth stemmen. Dus niet andersom. Draai de pot eerst naar een middenpositie zodat een een C op je MIDI keyboard niet al te piepend hoog of te sublaag klinkt. Het is even een gedoe maar als -ie eenmaal werkt hoef je er nooit meer wat aan te doen. Heeft destijds met mijn MS20 ook jarenlang perfect gewerkt

Origineel geplaatst door vinnieq
Volgens mijn Little MCV handleiding: eerst met 'Trim' pot er voor zorgen dat een octaaf ook als een octaaf klinkt, daarna met de tune pot de synth stemmen. Dus niet andersom. Draai de pot eerst naar een middenpositie zodat een een C op je MIDI keyboard niet al te piepend hoog of te sublaag klinkt. Het is even een gedoe maar als -ie eenmaal werkt hoef je er nooit meer wat aan te doen. Heeft destijds met mijn MS20 ook jarenlang perfect gewerkt

Hhm, best handig af en toe, zo'n Manual!! :D

My Bad!

Origineel geplaatst door vinnieq

heb ook zo'n ding aangeschaft. de trimpot moet dus de slope instellen voor linear VCO's. op dit moment krijg ik die trimpot niet zover dat ie inderdaad een octaaf "haalt". als je na c1 een f2 intoetst krijg je pas een octaaf.
Hoe te handelen dan?

zie je wel ik ben niet gek!

Heu! Het is zo'n 15 jaar geleden dat ik 'm voor de MS20 ingesteld heb dus ik heb het allemaal even niet paraat. Ik heb 'm laatst voor m'n SH-09 ingesteld (volt/oct), geen probleem. Ik zal the fucking manual er nog eens bijhalen. In de tussentijd: blijven draaien heren! Jullie kunnen het! Kom op!
Overigens had ik hetzelfde met de CV/gate out van m'n Pulse Plus i.c.m. de MS20, dat heb ik maar opgegeven en de MS-20 verkocht. Maar dat had niks met elkaar te maken natuurlijk.

dat draaien gaat dus niet ver genoeg. net alsof je de range niet haalt. beetje idioot.

Kom kom, het kan wel maar je zult ergens op de juiste plek moeten beginnen. Dat ding is er voor gemaakt en vele anderen en zelfs ik hebben het voor elkaar gekregen.

Maar jullie hebben dus de cv out van de MCV dan aangesloten op de "VCO 1+2 cv in" van de MS20?

ik wil 't ook doen via de vco in. dan van mijn ms10. maar dat moet hetzelfde zijn.

Ja via de "FREQ" ingang krijg ik t dus wel voor elkaar...... Maar ik wil t via die vco ingang....

PS. de monopoly snapt t wel gewoon!

lijkt wel alsof je het niet gelooft. met behulp van de trimpot krijg ik de slope gewoon niet stijl genoeg. meer dan 2 pots zijn er niet aanwezig. en ben flink aan het draaien geweest. eerst de trim ingesteld en vervolgens de little mcv ge"stemd". maar een octaaf op het keyboard is geen octaaf in geluid.

Back