CS-80V & Blade Runner

Absynthe

Ingeburgerd
Ik ben al enige tijd aan het spelen met de Arturia CS-80V 1.6, maar het is me nog niet gelukt de sounds uit de film na te bootsen, en dan doel ik vooral op het nummer Blade Runner (end titles). Had eigenlijk verwacht dat de vangelis patches standaard bij de CS-80V zouden zitten.

Is het iemand gelukt om de CS-80V net zo te laten klinken als bij dat nummer, en wil degene dan de patches en evt mp3's posten?

Origineel geplaatst door Frank H
De patch van deze meneer komt aardig in de buurt van de bekende Blade Runner brass :)

http://perso.orange.fr/georges.poropat

Niet slecht, maar de CS-80 klinkt toch wat beter, 'organischer'. De CS-80V komt dicht bij, maar net niet.

Dit is trouwens een recreatie van de intro van Blade Runner, terwijl ik meer op zoek was naar een recreatie van de muziek die tijden de credits wordt gespeeld.

Re: CS-80V & Blade Runner

Origineel geplaatst door Absynthe
Ik ben al enige tijd aan het spelen met de Arturia CS-80V 1.6, maar het is me nog niet gelukt de sounds uit de film na te bootsen, en dan doel ik vooral op het nummer Blade Runner (end titles). Had eigenlijk verwacht dat de vangelis patches standaard bij de CS-80V zouden zitten.

Is het iemand gelukt om de CS-80V net zo te laten klinken als bij dat nummer, en wil degene dan de patches en evt mp3's posten?

mischien zit het niet alleen in de synth(s) maar ook in de gebruikte randapparatuur..( reverbs delays enz... )

Re: Re: CS-80V & Blade Runner

Re: Re: CS-80V & Blade Runner

Origineel geplaatst door man-T
mischien zit het niet alleen in de synth(s) maar ook in de gebruikte randapparatuur..( reverbs delays enz... )

Ik heb ergens gelezen dat de Roland VP-330 ook hevig is gebruikt voor de soundtrack

Back