[Reggae] The Good Life

Fles

THEMATIC
Tis denk nog niet de definitieve versie, maar al wel online zodat ik eventuele op 'n' aanmerkingen mee kan nemen in een volgende versie...

The Good Life

Vocals by Sayan...

Enjoy it !

:peukie:

mmmmm!

zit ik me hier lekker voor mezelf blauw te melancholieken kom jij daar dwars doorheen met je lekkere track, nu moet ik weer lachen. Grmbl. :D Ik vind het helemaal top. Zou de backing vocs wat meer naar voren halen want die zijn lekker, en de mondharmonica is een tikkie dunnetjes. Ik zou zelf neigen er nog een bridge in te bouwen, maar is niet perse noodzakelijk misschien

:okdan:

sowieso leuk om eens wat anders te horen hier :okdan:
jointje erbij hoppa :D

Leuk gedaan, relax sfeertje.

(opbouwende) kritiek:
De drums vind ik niet zo mooi. Klinkt wat te veel als een GM kitje. Vooral de snare vind ik matig. Het mag wel wat meer variatie gebruiken, en wat minder reverb.

De stem heeft ook wat te veel reverb. Je hebt 't hier netjes proberen af te mixen, maar de reverb vind ik wat te veel aanwezig. Je kan natuurlijk ook voor de typische reggae style gaan, met bergen reverb en delay :D In dat geval moet je de reverb nog een stukkie verder open trekken :P.

Dankjewel voor het luisteren. :)

Ben het eens dat de drum nog te saai is. Het is dan ook nog maar een standaard (Stylus) loopje. Wrsch ga ik daar nog eens flink aan sleutelen, en een beetje percussie erbij.. 8~
Backing vocals wat harder is ook een goede tip, thx. Die vocals krijg ik trouwens met reverb en al binnen, dus daar valt weinig meer aan te doen helaas.

Mooie uitgebalanceerde sound, ook voor mij een beetje clean, maar ik weet dat je dat graag zo hebt.
Fijne vocals, niet te geforceerd patois en niet teveel clichés, goeie zanger(s)!

Zou best wel eens een King Tubby-style dubje ervan willen maken :D

:okdan: leuke song, nice vocals. :okdan:

Het na de tel reggae slagje mag wel iets feller naar mijn smaak. Bob marley haalde een electrische piano door een phaser voor dat effect. (terwijl bijna iedereen denkt dat het een gitaar sound is). De Bass partij werd bij hem altijd exact gedubt door een gitarist met een plectum en gedempte snaren. misschien kan je er wat mee...

E.

Flesje flikt 't 'm weer .. :)
Je dubs waren al te gek en nu dit, het kabbelt zo lekker voort

Greetings in the name of Jah ! :okdan:

Helemaal lekker man !
De drum-fill aan het begin is lekker, die zou ik er wat vaker inproppen. :)

Lekker hoor, al die complimenten. Vooral als je de hele dag al een mega kater hebt. Bedankt!
Zie dat deze track van eind Mei is.. heb er nog steeds niet aan gesleuteld. Ga ik wel nog doen hoor. :engel:

Back